Gå til innhold

Kjøpte julegave til venninne, jeg er skuffet!

Summ

Anbefalte innlegg

Jeg raste rundt på black friday idag, som så mange andre. Jeg hadde med meg stor veske, fordi senteret vårt er stort, og ikke lett å gå tilbake til bilen hver gang man har hendene fulle... i tillegg hadde jeg dårlig tid, og alle gaver skulle kjøpes inn. Hadde planlagt på forhånd hva jeg skulle kjøpe, for som alenemor til 2 barn, med hus og bil, så strekker ikke pengene seg langt, og jeg sparer opp igjennom året til julegaver. Impulskjøp er noe jeg har lært meg over tid å slutte med. 

blid og fornøyd kom jeg hjem, tok alle posene med inn, og hadde kjøpt i tillegg masse såper og husholdningsartikler fra normal. Sendte snap av alle posene, som ble en del, og ei venninne svarte; «åneei så mye fra normal! Blir nesten redd for at julegaven min kommer derifra!» 

altså hæ!? Julegaven hennes kom ikke fra normal, men hadde jeg fått noe fra normal, ville jeg blitt veldig glad, de har mye fint der! Denne venninnen betyr mye for meg og hun har alltid fått fine og dyre julegaver og bursdagsgaver. Men nå skuffet hun meg skikkelig...  hun har langt dårligere økonomi enn meg, og burde vite bedre. Det var poser der fra Kondomeriet, Bikbok, XXL, Elkjøp, parfymeriet, Victorias secret, Cubus, h&m, kicks, osv, men hun velger å kommentere på 2 poser fra normal.... ble så skuffet. Altså herregud, kjenner presset i julen bare gjør alt ukoselig. 

har ikke svart henne, vet ikke hva jeg skal svare... hva svarer man på slikt? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er hun sånn til vanlig og du må senkte forventningene, eller så var det en glipp der hun ikke bruker det de selger på normal og forsøkte hinte slik at du ikke skulle kjøpe en hudkrem eller såpe hun aldri ville brukt. 

Anonymkode: 7fa2b...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå at det kanskje er på tide å droppe venninnegaver? 

Ingenting galt med Normal, de kjøper opp partivarer billig, men selger da samme merkene som mange andre steder - bare litt rimeligere. (Dessuten lakris fra både Finland og Nederland - nam!)

Anonymkode: d4cb2...d22

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde svart: «den var ikke det, men når du svarer sånn så tror jeg vi heller dropper julegaver jeg 😉» 

Anonymkode: df9db...475

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte du sende snap med posene?

Anonymkode: 9a94d...713

Er da helt normalt det

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dårlig råd, bør du redusere gavehysteriet. Uten dårlig råd også. Hvorfor i all verden kjøper du så mange julegaver?

Anonymkode: 87ec3...637

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Summ skrev:

Denne venninnen betyr mye for meg og hun har alltid fått fine og dyre julegaver og bursdagsgaver. Men nå skuffet hun meg skikkelig...

Gode venner kan man være litt raus med, synes jeg, og akseptere at de sier teite ting og ikke overanalysere. 

Å tenke fram og tilbake hvorfor sa hun sånn og hva betyr det, er ikke bra for noen av dere. 

Anonymkode: 41668...237

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alenemor med presset økonomi hadde jeg aldri prioritert julegave til venninner. Og etter hennes reaksjon å dømme er kanskje tiden inne for å avslutte dette? 🤷‍♀️

Anonymkode: f9592...efc

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver til voksne er tull egentlig, ville prøvd å fase det helt ut.. Hvis vi i jentegjengen gir hverandre noe så er det ofte noe hjemmelaget som karameller eller cider, og noen ganger avtaler vi gaven til hverandre er å gå ut for å spise. 

Endret av «H»
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er hun sånn til vanlig og du må senkte forventningene, eller så var det en glipp der hun ikke bruker det de selger på normal og forsøkte hinte slik at du ikke skulle kjøpe en hudkrem eller såpe hun aldri ville brukt. 

Anonymkode: 7fa2b...3a9

De selger det meste på normal. De har masse merkevarer innenfor hud- og hårpleie samt hygiene og husholdningsartikler, snop og drikke. Jeg ville gjerne fått en julegave kjøpt på normal istedenfor en eller annen kjedebutikk som som Zara eller monki. Normal har kerastase/bedhead-produkter som jeg gjerne ville fått i julegave samt flere gode fuktighetskremer som jeg som ER kresen liker. 

Anonymkode: 7d7c8...417

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri til venninner. Kjøper heller en liten gave til bursdager, hvis vi er bedt til de i jula, hvis vi feirer sammen osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Middelmådig

Kanskje hun dro en dårlig spøk? 
Du tar deg ekstra nær av det fordi økonomi er et sårt punkt. 
Om min venn hadde sagt noe slikt, hadde jeg svart: nei, din er fra Nille så klart!! Billige ting til billige folk! Muuhahaha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så dårlig råd så lurer jeg på hvorfor du holder å med venninnegaver i det hele tatt? 

Anonymkode: a96b9...4bf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har så dårlig råd så lurer jeg på hvorfor du holder å med venninnegaver i det hele tatt? 

Anonymkode: a96b9...4bf

Hvorfor feirer du jul i det hele tatt du som er så sur

Anonymkode: aa4b7...aa6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden måte du skrive i hi at du hadde med deg en stor veske? Hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: 3048f...652

Fordi senteret var stort, og hun hadde ikke tid til å gå tilbake til bilen med alle posene når hendene var fulle. 
Hvorfor det er relevant forstår jeg ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...