Gå til innhold

Han mente 65 kg var passelig på meg på 1.81

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei kvinne på 160 cm høy er kraftig undervektig om hun bare veier 45 kilo. Er hun attpåtil hele 180 cm høy bør hun nok innlegges for livstruende spiseforstyrrelser. 

Anonymkode: 5915b...cdf

Å påstå at noen som er 160 og 45 kg er kraftig undervektig er å overdrive noe voldsomt, vedkommende vil da ha bmi på 17,6 altså 0.8 under normal bmi. Det blir det samme som om jeg skulle si at en med bmi på 25,8 er kraftig overvektig. 

Normal vekt for en på 180 er forøvrig mellom 60-81 kilo. Mannen foretrekker åpenbart en slank kvinne, det er da ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 1be36...864

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 180 og veier 65. Er ikke skrapa tynn i det hele tatt. Ser helt normal slank ut. Skjønte ikke TS jeg. 

Anonymkode: d1bdc...0b9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

65 kilo fordelt på din høyde ville vært på grensen til bekymringsfullt. Jeg er 165 cm høy og veier 65 og blir omtalt som slank. Noen sier jeg er tynn og ikke bør gå ned noe mer... 🙄 fikk spørsmål om jeg var syk å. Da ble jeg sur, men det var fra en overvektig dame. Jeg ser nok tynnere ut enn det høres ut som, men du må aldri finne på å gå ned til 65 kilo. 78 kilo høres fint ut for din høyde ja!. Jeg selv var oppe i 72 kilo uten å kunne bli omtalt som overvektig eller lubben engang og jeg er som sagt 165cm høy. 

Anonymkode: 2d318...611

En sunn bmi på bortimot 20 er bekymringsverdig for deg? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

65 kilo fordelt på din høyde ville vært på grensen til bekymringsfullt. Jeg er 165 cm høy og veier 65 og blir omtalt som slank. Noen sier jeg er tynn og ikke bør gå ned noe mer... 🙄 fikk spørsmål om jeg var syk å. Da ble jeg sur, men det var fra en overvektig dame. Jeg ser nok tynnere ut enn det høres ut som, men du må aldri finne på å gå ned til 65 kilo. 78 kilo høres fint ut for din høyde ja!. Jeg selv var oppe i 72 kilo uten å kunne bli omtalt som overvektig eller lubben engang og jeg er som sagt 165cm høy. 

Wtf? Jeg er 180 og veier 65 og ser overhodet ikke syk ut. Hadde jeg veid 78 kilo hadde jeg sett skikkelig chubby ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjennomlesing av dette viser at det ikke er noen fasitsvar her. Men mannen til TS har ikke peiling hvordan snakke til sin eller en kvinne .

Ikke kast ut tall eller slanke råd om du ønsker god relasjon. Det et bevis på mangel av  sosiale og relasjonelle  antenner

Anonymkode: af4e5...a12

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg høres rart ut. Jeg er 162 og da jeg var opp i 60 kg, følte jeg meg skikkelig feit. Men, selvfølgelig har jo mye med hvordan fettet er fordelt. Jeg er liten, men legger bare på meg på mage. 

Anonymkode: 2b2d8...1c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet alle - eller burde vite - at det er ingen fasit for hvordan 65 kg ser ut på en kvinnekropp, ikke heller på de med samme høyde. En dame på 1.80 med smal kroppsbygning kan se flott ut på 65 kg, mens en kvinne med kraftigere kroppsbygning vil se mager ut. Jeg er sikker på at ts vet best selv hvilken vekt kler henne og ikke minst; hvilken vekt hun selv trives best med. Ferdigsnakka. 

Anonymkode: 473ab...4f7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.78, og da jeg var nede på 63 kg minnet jeg mer om en gutt uten former, pupper, eller rumpe. Fikk lite oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, ben som stakk ut her og der.. det var virkelig ikke fint, ser jeg på bilder nå.  Men det var en periode det var veldig fokus på å være tynnest mulig, og ikke trent med fine former som det er nå. Dette kommer jo veldig an på gener og kroppsfasong, men grøsser når jeg ser hvor skral og guttete jeg så ut!

Takk gud for at jeg tok til vett! Både jeg og samboer flirer godt av bilder fra den tiden - tenk at jeg trodde jeg var fin!🤣

Anonymkode: ec94c...0d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du synes 65 kg er sjokkerende lavt for din høyde? Du vil jo med den vekten være normalvektig??

Om det er helsen eller vekten som er hovedfokus, du er overvektig og da må du ned i VEKT

Anonymkode: 1c6f6...3b0

Du er ikke normalvektig når du veier omtrent 20 kg under høyde. Mer rett vekt vil være på 70-tallet. 

Anonymkode: 396ee...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wtf? Jeg er 180 og veier 65 og ser overhodet ikke syk ut. Hadde jeg veid 78 kilo hadde jeg sett skikkelig chubby ut.

Det har jeg vanskelig for å tro..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han. 65-68kg er en fin vekt på en kvinne på 181 cm. 👍 

Anonymkode: b81a2...ae2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro hva du vil. Alle kropper på 180 er forskjellige. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN bestemmer hva HAN liker (antar at det er kjæresten din). Men det er DIN kropp, og DU som bestemmer hva som er din trivselsvekt. Om han ikke kan leve med det, så må han rett og slett slå opp. Du skal ikke være tynnere enn du ønsker for å oppfylle andres idealer! Han har deg kun til låns, og har ingenting med å forandre deg mot dine ønsker!

Anonymkode: 0e3c3...210

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke normalvektig når du veier omtrent 20 kg under høyde. Mer rett vekt vil være på 70-tallet. 

Det gjelder da ikke alle oss på 180. Alle kropper er ulike. Jeg hadde sett gravid ut på 70 kilo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig med han. 65-68kg er en fin vekt på en kvinne på 181 cm. 👍 

Anonymkode: b81a2...ae2

Men nå ser den vekten utrolig forskjellig ut på folk med samme høyde. Noen ser flotte ut med den vekten, andre ser helt skrapa ut.

Jeg er kun 162 cm, men jeg bør ikke veie under 60 kg, og overhodet ikke komme under 55 kg. For det ser virkelig ikke pent ut på meg. Men jeg har en venninne nøyaktig like høy som meg, som veier 53 kg, og ser flott ut med den vekten. Hun er bygd veldig spinkel. Jeg er bygd mer kraftig, og jeg har store pupper, stor rumpe og kraftige lår og legger. Kommer jeg under 60 kg, så stikker jo alt av bein på overkroppen ut. 

Anonymkode: 8c953...212

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå at noen som er 160 og 45 kg er kraftig undervektig er å overdrive noe voldsomt, vedkommende vil da ha bmi på 17,6 altså 0.8 under normal bmi. Det blir det samme som om jeg skulle si at en med bmi på 25,8 er kraftig overvektig. 

Det er mye farligere å være litt undervektig enn litt overvektig. Man dør ikke av lett overvekt. Men det kan man faktisk av undervekt. Er derfor folk med anoreksi blir innlagt. 

Anonymkode: 5915b...cdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en random modell på zalando som er 180 høy

https://www.zalando.no/comma-bukse-dark-grey-co121a09x-c11.html

Sånn ca kropp har jeg som er 180 og veier 65. Det ser da helt normalt ut, verken sykelig tynn eller noe? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mye an på kroppstype og fasong. Jeg er 176 og veier 74 kg. Kan ikke veie mindre, da ser jeg syk ut. Tok nylig kroppsanalyse, og 74 kg er min kropps idealvekt. Drit i han som gav deg kommentaren. Fokuser på en sterk, frisk kropp i stedet. Antall kg er ikke det viktigste 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...