AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Del Skrevet 30. november 2019 Jeg er sterkt uenig. Vel er jeg overvektig, og ja, jeg har lagt på meg endel. 1.81 høy, og veide 92 kg, sist jeg sjekket. Er enig i at jeg hadde hatt godt av å gå ned litt, men ikke 27 kg. Det er uaktuelt. Da jeg trente, og var fornøyd, lå jeg på 78. Syns det er en bedre vekt. Den er mye mer realistisk å holde også. Skjønner ikke hvorfor han slenger ut et sånt bestemt tall. Skulle nesten tro det lå noe annet bak kommentaren hans, men 65 kg, det passer ikke til min kropp. Anonymkode: 4f252...c04 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #2 Del Skrevet 30. november 2019 Enig med deg. Fyren er gæren. Anonymkode: d96d5...e26 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Del Skrevet 30. november 2019 So? Menn aner lite om kvinners vekt. Han trodde vel at 65 er normal vekt for alle kvinner eller noe. Anonymkode: bfc36...909 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Del Skrevet 30. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Fyren er gæren. Anonymkode: d96d5...e26 Takk. Kommer til å jobbe med vekta, men den skal ikke være hovedfokus. Det skal helsa være. Det er ikke et nyttårsforsett, for det syns jeg er teit, men jeg skal begynne med 3 dager i uka. Det har jeg bestemt meg for. Også skal jeg bytte ut uvaner med bedre vaner Anonymkode: 4f252...c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Del Skrevet 30. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: So? Menn aner lite om kvinners vekt. Han trodde vel at 65 er normal vekt for alle kvinner eller noe. Anonymkode: bfc36...909 Det er godt mulig. Anonymkode: 4f252...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #6 Del Skrevet 30. november 2019 Fyren er en løkrull. Anonymkode: 5915b...cdf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #7 Del Skrevet 30. november 2019 Hvor gammel er du da? Jeg har dessverre fått alderskilo på kroppen nå, passert 40 år, så jeg er tett på 70 kg. Har hele mitt voksne liv ligger på 63 kg. 180 cm høy. Man er normalvektig på 65. Anonymkode: 98bb5...20a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #8 Del Skrevet 30. november 2019 Skjønner ikke hvorfor du synes 65 kg er sjokkerende lavt for din høyde? Du vil jo med den vekten være normalvektig?? Om det er helsen eller vekten som er hovedfokus, du er overvektig og da må du ned i VEKT Anonymkode: 1c6f6...3b0 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #9 Del Skrevet 30. november 2019 90 kg på 181?!? Er du overvektig? Kunne fint gått ned 15-20 kg... beste vekta på jenter er 45-65.. Anonymkode: 2f43f...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #10 Del Skrevet 30. november 2019 Hvem er "han"? Legen? Din far? Typen? En tilfeldig date? Det er ikke alle man trenger å ta like seriøst. Du er jo ganske høy, så med den vekten har du kanskje noen flere kilo enn du trenger, men er likevel ikke sykelig overvektig, så det er ingen umiddelbar stor helserisiko som sier at du "må" ned. Men å gå ned kanskje 8-9-10kg kan sikkert være hensiktsmessig. Det kommer litt an på kroppsbygning, men siden du har trent så holder det sikkert. Anonymkode: 364a2...01b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #11 Del Skrevet 30. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du synes 65 kg er sjokkerende lavt for din høyde? Du vil jo med den vekten være normalvektig Anonymkode: 1c6f6...3b0 En bmi på UNDER 20 er helt i ytterkanten av normalvektig. En med bmi på 18,4 vil være undervektig. Anonymkode: 5915b...cdf 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 Populært innlegg #12 Del Skrevet 30. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: beste vekta på jenter er 45-65.. Anonymkode: 2f43f...062 Ei kvinne på 160 cm høy er kraftig undervektig om hun bare veier 45 kilo. Er hun attpåtil hele 180 cm høy bør hun nok innlegges for livstruende spiseforstyrrelser. Anonymkode: 5915b...cdf 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #13 Del Skrevet 30. november 2019 Tror kanskje dette er mer en mann som kun tenker på tallet og antall kilo uten å tenke at det skal passe til kroppen. Altså du får en bmi på ~19 med å gå ned til 65kg, og det er teknisk sett normalvektig, men i den nederste enden, og mange har selv en vekt de føler er riktig for seg selv, som du sier, var du fornøyd når du lå på 78. Her har han rett og slett ikke peiling. Og alltid viktig å tenke på, om man trener styrke, at muskler veier mer enn fett, og bodybuildere er ansett som overvektige på bmi skalaen, selv om de har ekstremt lite fett på kroppen. Anonymkode: d3cbf...46c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #14 Del Skrevet 30. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du synes 65 kg er sjokkerende lavt for din høyde? Du vil jo med den vekten være normalvektig?? Om det er helsen eller vekten som er hovedfokus, du er overvektig og da må du ned i VEKT Anonymkode: 1c6f6...3b0 Det er absolutt ikke sikkert de høyeste her vil være normalvektig ved 65 kg. Har selv to i familien på 1.80 og veier under 70. De ser faktisk veldig hengslet og syke ut. Null kroppsfett i ansikt og på ben og armer. Ser ut som vandrende skjeletter. Anonymkode: 5aeb2...601 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. november 2019 #15 Del Skrevet 30. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du synes 65 kg er sjokkerende lavt for din høyde? Du vil jo med den vekten være normalvektig?? Om det er helsen eller vekten som er hovedfokus, du er overvektig og da må du ned i VEKT Anonymkode: 1c6f6...3b0 181 cm og 65 kilo tilsvarer en BMI på 19,8. Normalvekt, ja. Men i nedre sjikt av normalvekt. Om man er naturlig tynn er det selvsagt ikke noe galt i en slik vekt, men for den som sliter med vekten er det ingen grunn til å sette et så lavt mål og pine kroppen ned i en såpass lav vekt. Og om en mann nærmest krever av en kvinne at hun skal ha BMI under 20, så er han en tulling. VGs vektklubb tillater heller ikke at medlemmer setter seg mål som resulterer i en BMI under 20. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du da? Jeg har dessverre fått alderskilo på kroppen nå, passert 40 år, så jeg er tett på 70 kg. Har hele mitt voksne liv ligger på 63 kg. 180 cm høy. Man er normalvektig på 65. Anonymkode: 98bb5...20a Det var da et voldsomt til alderstillegg, da! Skjønner det er frustrerende å plutselig veie mer enn man er vandt til, selv om man spiser og lever som før. Men du er da fortsatt slank. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 30. november 2019 #16 Del Skrevet 30. november 2019 70-75 kg er vel ok, litt avhengig av muskelmassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #17 Del Skrevet 30. november 2019 Det kommer helt an på kroppstypen din, muskelmasse, skjelett, pupper osv. Du kjenner jo deg selv best. Jeg har en liten kroppsramme, så jeg veier ikke mye, selv om jeg har høy fettprosent. Om jeg hadde spist sundt og trent jevnlig hadde jeg hatt en BMI som regnes som undervektig, men uten å være syk av den grunn! Fordi BMI egnes ikke til å si noe om enkeltindividers helse, på samme måte som en bestemt vekt ikke sier om du ser bra ut. Anonymkode: d0600...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #18 Del Skrevet 30. november 2019 Hvem er "han"? Er det en lege, eller en personlig trener eller hva? Anonymkode: 24b32...fb6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #19 Del Skrevet 30. november 2019 65 kilo fordelt på din høyde ville vært på grensen til bekymringsfullt. Jeg er 165 cm høy og veier 65 og blir omtalt som slank. Noen sier jeg er tynn og ikke bør gå ned noe mer... 🙄 fikk spørsmål om jeg var syk å. Da ble jeg sur, men det var fra en overvektig dame. Jeg ser nok tynnere ut enn det høres ut som, men du må aldri finne på å gå ned til 65 kilo. 78 kilo høres fint ut for din høyde ja!. Jeg selv var oppe i 72 kilo uten å kunne bli omtalt som overvektig eller lubben engang og jeg er som sagt 165cm høy. Anonymkode: 2d318...611 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 30. november 2019 #20 Del Skrevet 30. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: So? Menn aner lite om kvinners vekt. Han trodde vel at 65 er normal vekt for alle kvinner eller noe. Anonymkode: bfc36...909 Menn vet i det heletatt svært lite om kvinner. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå