Gå til innhold

Hvor mange bilder kan jeg ha av ungen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig og meget etterlengtet datter. Og har kanskje tatt litt vel av med når det kommer til fotografering. Tok nyfødt bilder, tre måneders bilder, halvtårs bilder og nå ett års bilder hos fotograf. Har lelighet med tre soverom på ca 80 kvadrat. Og har 18 bilder av henne hengende i leiligheten. Føler nå at andre kanskje synes dette er litt heftig? 

Hvor mange bilder av ungen kan man ha på veggene, uten å bli oppfattet som rar?

Anonymkode: 8f654...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du vil ha mange bilder av barnet ditt, så kjør på uten å bry deg kva andre måtte meine 😊 Regner med du har andre bilder/ting på veggene også, så det jevner seg vel litt ut uansett?

• Liker 6
Skrevet

Du kan vel ha så mange du vil, men det var vel mye for min smak. 

Anonymkode: bfeeb...893

• Liker 17
Skrevet

Jeg lager bøker jeg 🙂 alle ungene mine har fotobøker av sitt første leveår. Hver måned fra 0-1. 

Også lager jeg årbøker hvert år som jeg plukker ut litt fra hver måned som har vært. Så får jeg dokumentert hele oppveksten til ungene å. Liker å ha det på papir, men har ikke så mye vegger.... 

Anonymkode: 571e9...585

• Liker 9
Skrevet

18 bilder :overrasket: Wow, det var mye... Jeg har to bilder og synes det holder.

Tror jeg ville laget en fotobok eller noe, istedet for å tapetsere veggene med bilder av barnet.

Anonymkode: a62ae...4fb

• Liker 4
Skrevet

Minner meg om hjemme hos foreldrene til eksen min. Det var bilder av han som liten overalt. Hengende på vegger i ulik størrelse, innrammet i seksjonen, i gangene osv. 

Han var et meget etterlengtet barn da han kom, og han er enebarn. Jeg ble litt rørt, jeg, men samtidig, det var jo litt spesielt og:ler: De hadde egentlig ikke andre bilder på veggene, de er ikke interesserte i kunst eller interiør, tror jeg. Så det ble litt "...wow". Men syns som sagt det var litt søtt.  

Anonymkode: c7131...fc4

• Liker 6
Skrevet

Det spørs jo hvor du har hengt opp alle bildene..  Hvis alle henger spredt rundt på alle veggene i stua, hvor folk gjerne sitter en stund, vil jeg synes det er vel heftig, ja.  Om du derimot har samlet alle på veggene i soveromsgangen din, så blir det jo noe ganske annet :)

Jeg har gjort det siste.  I soveroms gangen henger alle familiebildene tett i tett, og fra golv til tak. 

Skrevet

Ha så mange bilder du vil du🥰 men album er også fint, og for barna også å sitte å bla i!

Så flink du er som fremkaller og ordner og henger opp! Det har vi hatt null overskudd å drive med, hverdagen går i hundre 🙈men vi har sikkert en million bilde av barnet på mobiler og kamera da. 

Anonymkode: 86e68...4ce

• Liker 1
Skrevet

Du kan selvfølgelig ha akkurat så mange bilder du vil, men andre vil kanskje reagere på at det blir litt mye?

• Liker 1
Skrevet

Som andre skriver, det er selvsagt opp til deg. Men personlig er jeg ikke så veldig for overflod av barnebilder på veggene. Har selvsagt noen, men da slike som jeg har tatt selv, og som viser barna i naturlige omgivelser. Har aldri tatt de til fotograf. Men, det er ditt barn, og ditt hjem. Så du gjør som du vil.

Anonymkode: 78b7c...976

• Liker 2
Skrevet

Oi... Vi har ingen. Finnes ikke bilder av noen på veggene, ikke bryllupsbildet en gang. 

Det er jo selvfølgelig fullstendig helt opp til deg. 

Men jeg (og mange andre) hadde nok bare tenkt, "oi....", om det var snakk om 18 bilder. Selv 5-10. 

Har jo selvfølgelig tatt alt av bilder, alle merkedager, har topp utstyr selv også, også videokameraer, for å forevige så mye som mulig. Men ingenting havner på veggen. 

Anonymkode: d56cb...00b

• Liker 5
Skrevet

Jeg har to små i sort/hvitt hengende på veggen hjemme av sønnen min. Det holder lenge. Han er stor nå, men bildene er fra da han var hhv 3 år og 12 år.

18 bilder av ungen.... da hadde jeg følt det var litt i overkant, ja! Det er mildt sagt en overdrivelse å pepre boligen med 18 bilder av "vidunderet". Kan du ikke bare plukke ut 2-3 virkelig fine, og samle dem på et sted som en gruppe bilder?

• Liker 3
Skrevet

Vi måtte moderere oss da nr. 2 kom🤣 kan ikke ha 18 bilder av hver liksom😆

Anonymkode: 303a7...2e0

• Liker 2
Skrevet

Du KAN selvsagt gjøre akkurat som du vil, men siden du spør om hva vi synes så synes jeg at det er litt ekstremt at du har 18 bilder på veggen av et barn som såvidt har fylt året. At et barn på ett år allerede har vært hos fotograf FIRE ganger er også ganske drøyt. Du er betatt av barnet ditt, vi forstår det, men jeg vil anbefale fotobøker, som andre også har foreslått. 

• Liker 6
Skrevet

Du kan ha akkurat så mange du vil :blomst: 

Men det er kjekt å spare litt veggplass til barnet blir eldre, da. Hun kommer jo til å være like søt da. Og dersom dere får flere barn så kommer nok eldste til å reagere dersom dere må ta ned bilder av henne for å få plass til bilder av yngstemann. Så greit å moderere seg litt.

Anonymkode: e2965...f3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...