Gå til innhold

Mener mange at familier med barn av ulikt kjønn er mer «vellykket» en familier med barn av et kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det sett på som at de er den perfekte kjernefamilien? Og er det sant at familier med bare sønner er «siste valget» hvis man kunne velge? At folk synes litt synd på foreldre til de med kun gutter? 

Anonymkode: a22e9...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noe om. Ønsket meg bare friske barn, fikk friske gutter. Er så lykkelig for at jeg fikk akkurat de barna. 

Har aldri tenkt at det er bedre med jenter, eller å ha en av hver. Man blir så glad i de barna man har, at det spiller ingen rolle. Tror virkelig ikke folk tenker at de heller skulle hatt et annet kjønn på barnet sitt. Hvor har du hørt dette?

Anonymkode: a5ffa...755

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet om flere mødre som kun har gutter, som ønsket seg veldig en jente. Tror det er veldig vanlig. 

Får jo litt inntrykk fra reklamer blandt annet, at ett av hver er «den perfekte kjernefamilien» slanke pene foreldre med en datter og en sønn. Og gutten er gjerne storebror ..

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Irja skrev:

Jeg vet om flere mødre som kun har gutter, som ønsket seg veldig en jente. Tror det er veldig vanlig. 

Får jo litt inntrykk fra reklamer blandt annet, at ett av hver er «den perfekte kjernefamilien» slanke pene foreldre med en datter og en sønn. Og gutten er gjerne storebror ..

Jeg har lagt merke til akkurat det samme.

Ts

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det sett på som at de er den perfekte kjernefamilien? Og er det sant at familier med bare sønner er «siste valget» hvis man kunne velge? At folk synes litt synd på foreldre til de med kun gutter? 

Det stemmer utifra det jeg har sett.

Anonymkode: 44202...f41

Skrevet

Statistisk sett er det visst større sannsynlighet for at man velger å få barn nr 3 dersom man har to av samme kjønn, og særlig hvis det er to gutter.

så det er nok noe i det...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker litt slik når folk bare har ett kjønn... Men så er jeg barnløs selv da

Anonymkode: 40cb2...f03

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av det. Selv om jeg ønsker meg en av hvert kjønn, så er ikke det noe med status å gjøre. Har ingenting med vellykket å gjøre heller. 

Det er vel kanskje bare sett på som A4 familien. 2,4 barn, hund og stasjonsvogn liksom. 

Anonymkode: 4ddad...398

Skrevet

Det er bare navlebeskuende folk med i-landsproblemer som går rundt og lager et problem ut av noe sånt

Anonymkode: ee206...4d3

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare navlebeskuende folk med i-landsproblemer som går rundt og lager et problem ut av noe sånt

Anonymkode: ee206...4d3

Nei. I u-land har de laget et større problem av det, bare motsatt. 

Anonymkode: bb2fe...928

• Liker 3
Skrevet

Vet mange ønsker seg begge deler, men ikke alle som får. Men alle er takknemlig for at barna faktisk er friske. Det er der viktigste.

Anonymkode: 78ed6...ce0

• Liker 3
Skrevet

Dessverre er det nok noe i det, for enkelte. Vi har en av hver, og fikk mange kommentarer da nr 2 ble jente om at det "var jo perfekt med en av hver". Jeg syntes det var gøy å vente jente, siden jeg er jente selv og er veldig nær min egen mor, men det er i praksis ingen forskjell nå som hun er her. De er begge barna mine og jeg har et like godt bånd til begge. Det handler nok mye om forestillinger og forventninger, særlig blant de som veldig ønsker et kjønn de ikke har fått. De har har kanskje tanker om at hvis de bare kunne fått det kjønnet de ikke har også, så ville alt vært perfekt. 

Anonymkode: 27c6e...b04

Skrevet

Før jeg fikk barn tenkte jeg at det kunne være fint å oppleve å ha barn av begge kjønn. Men da jeg var gravid var det helt underordnet. Jeg har tre gutter og syns hvertfall det er helt topp. Er sikkert noen som syns "synd" på oss, dersom de har barn av begge kjønn selv. Har følelsen av at de ser på seg selv som litt ekstra hendige. Men jeg føler meg også litt ekstra heldig, som har de barna jeg har😉

• Liker 1
Skrevet

Vellykkethet har for meg ingenting med antall barn eller kjønnet deres å gjøre. Det handler om helt andre ting. Selv de mest mislykkede kan ha barn av begge kjønn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes vellykkethet blir feil ord i denne sammenheng, men jeg opplever at de fleste ser på det å ha begge kjønn i barneflokken som idealet. Jeg har selv merket andres forventninger i forhold til at vi fikk to gutter først og mange mente vi måtte prøve til vi fikk ei jente, mens tobarnsfamilier med en av hvert kjønn aldri fikk høre det samme. Selv tenker jeg at dette er sånt som kanskje er viktig før man får barn eller når man prøver, mens når man har fått barna sine så blir det rett og slett fullstendig uvesentlig. Da er barneflokken perfekt akkurat slik den er. :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en av hver, og jeg ble overrasket da siste var en gutt. Hadde alltid sett for meg å ha to jenter, og hadde (og har til en viss grad enda) en forestilling om at de ville kunne bli tettere i oppveksten, og særlig pubertet/tenårene enn to barn av ulike kjønn. Da tenker jeg på typiske ting som å låne klær av hverandre, sminke, shoppe sammen osv. Alle sier jeg er så heldig med en av hver, men jeg føler ikke selv det er spesielt ‘heldig’. Jeg mener ikke at jeg er uheldig heller selvsagt, men ser absolutt ikke på oss som en kjernefamilie, selv om vi i teorien kunne vært på en reklameplakat for Sunwing hotel på Granca. 

Når det er sagt, så hører jeg at det kommer veldig an på barnas personligheter om de blir gode venner eller ikke, heller enn kjønn. 

Anonymkode: 70174...6a0

Skrevet

Folk er mer glad for å få jenter i flertall enn gutter i flertall er mitt inntrykk.

Anonymkode: 44202...f41

• Liker 1
Skrevet

Har to jenter selv,  og ingen har kommentert at vi trenger en gutt.  Kusina mi har to gutter,  og hun får masse sånn "Å stakkars deg" kommentarer.  Veldig merkelig. 

Anonymkode: 769b2...ad0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg bare jenter og har tre vakre jenter. Glad jeg ikke har gutt.

Anonymkode: 13826...dcf

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid ønsket meg bare jenter og har tre vakre jenter. Glad jeg ikke har gutt.

Anonymkode: 13826...dcf

Burde ikke hatt barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 27c6e...b04

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...