AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #1 Skrevet 29. november 2019 Jeg er en person som liker å bekrefte ting jeg mener eller har sagt på melding. Det kan være f eks "takk for at dere kom idag, det var koselig å sees " Eller mer utfyllende som idag: "Jeg må bare beklage humøret til **** idag, vi har hatt vanskelig periode idet siste og flere uker med sykdom. Det har vært veldig krevende , og vi har ikke hatt en eneste kveld alene som voksne. Vi håper vi kan samarbeide om alt i jula når vi sees , så alle får det så greit som mulig". Svigermor var her på middag idag, og jeg bar på ettåringen samtidig som jeg ryddet , h*n var trøtt og sliten etter mye sykdom siste tiden. Mannen min har ikke ett veldig avslappet forhold til sin mor , og følte han måtte snakke med henne i stua, så de satt der og førte en vanlig samtale. Jeg hadde håpet at svigermor grep inn å bar litt på barnet eller hjalp å rydde. Mannen sa han skulle rydde etter besøket, men jeg begynte siden jeg likevel måtte bære på barnet. Problemet er at jeg ikke får noen svar! Jeg sender da melding å sier jeg føler jeg klagete når jeg ikke får noen svar. Hun svarer at hun tenkte det ikke var noe å svare på. Ender med at jeg sier at jeg ikke ønsker fortsette å dele uten noen respons. Synes dette blir så anspent og vanskelig. Anonymkode: 6e0f2...4b0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 29. november 2019 Jeg synes det er du som høres anspent og vanskelig ut. Anonymkode: fb059...6e6 94
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #3 Skrevet 29. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er du som høres anspent og vanskelig ut. Anonymkode: fb059...6e6 Så det er ikke normalt at en bestemor besvarer en sånn melding? Anonymkode: 6e0f2...4b0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #4 Skrevet 29. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så det er ikke normalt at en bestemor besvarer en sånn melding? Anonymkode: 6e0f2...4b0 Ikke meg du siterer, men er vel heller det at du virker en smule nevrotisk — og kravstor. Anonymkode: 7cb4e...f94 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 29. november 2019 Det var en ganske passiv aggressiv melding. Vanskelig å svare på den. Kommer jo helt an på hvordan type svigermor er. Noen ville svart frekt tilbake. Noen velger å ikke svare. Noen ville skrevet en kosemelding. Anonymkode: 9fac5...8ab 50
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #6 Skrevet 29. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så det er ikke normalt at en bestemor besvarer en sånn melding? Anonymkode: 6e0f2...4b0 Det var en veldig sutrete og klagete melding, vet ikke som jeg hadde fått så lyst til svare på den selv. Anonymkode: fb059...6e6 34
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Skrevet 29. november 2019 Det er jo ikke noe å henge seg opp i. Hvis mannen din ikke har et uanstrengt forhold til moren sin, så er det ikke til å forvente at du skal være bestevenn med henne heller. La det gå. Ikke send meldinger og unnskyld humøret til barnet. Anonymkode: 26530...864 11
Gjest loveli Skrevet 29. november 2019 #8 Skrevet 29. november 2019 Jeg hadde følt at du var skikkelig sur for noe. Jeg hater å svare på sure sms og overser det heller slik at vi kan snakke om det neste gang jeg møter personen om nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Skrevet 29. november 2019 Det er du som er vanskelig. Mannen har sagt han skal rydde, men du velger å gjøre det selv, og blir sur (om så kun inni deg) for at svigermor ikke tar over barnet. Resten av meldingen din er dårlig skjult kritikk. Hvis jeg var svigermor hadde jeg svart på meldingen, men antagelig ikke på en sånn måte du ser for deg. Anonymkode: 45f3b...cbf 26
globalagogo Skrevet 29. november 2019 #10 Skrevet 29. november 2019 (endret) Skjønner ikke helt hvorfor du oppfører deg sånn, TS. Du kan spørre om noen andre vil bysse barnet ditt, ikke bare anta at de ser at du ønsker det ved å lese dine tanker. Og hva i alle dager skal man svare på slike SMSer? Vil svigermor høre om deres (manglende) voksenliv sammen..? Neppe. Endret 29. november 2019 av globalagogo 18
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #11 Skrevet 29. november 2019 Hvorfor må du på død og liv ha svar? Jeg svarer selv sjelden på meldinger jeg får, med mindre det er en kort melding med et spørsmål de må ha svar på Anonymkode: f1d3f...225 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #12 Skrevet 29. november 2019 Jeg vet ikke helt hvordan jeg selv hadde svart på meldingen om jeg hadde fått den. Jeg hadde vel forsøkt å svare hyggelig og nøytralt på den, og så unngått deg når vi møttes. Men hvorfor kunne ikke mannen ha tatt ettåringen, så du slapp å holde en tung ettåring med den ene armen og rydde med den andre? Anonymkode: 7f51f...839 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #13 Skrevet 29. november 2019 Jeg hadde tolket meldingen som en omskrevet bebreidelse både for at jeg ikke hjalp deg å rydde eller bære barnet, og for at jeg ikke hadde vært barnevakt slik at dere fikk en kveld alene. Som noen andre skriver, så var dette veldig passivt-aggressivt. Beklagelsen du innledet meldingen med, hadde jeg oppfattet ironisk. Anonymkode: f6efb...051 29
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #14 Skrevet 29. november 2019 For en ekkel passiv-aggressiv sutremelding. Hva skal man svare på sånt? Anonymkode: 0f243...acd 20
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #15 Skrevet 29. november 2019 Nå kommer straks en utfyllende kommentar fra TS om masse annet galt svigermor gjør. Anonymkode: 6ac34...e75 12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #16 Skrevet 29. november 2019 Når du sier "håper vi kan samarbeide i jula" impliserer du at samarbeidet er dårlig eller fraværende, noe jeg ikke fikk inntrykk av fra din beskrivelse av kvelden. Anonymkode: be316...ac1 24
Rosa Sitron Skrevet 29. november 2019 #17 Skrevet 29. november 2019 Hva forventer du av den meldingen? Jeg klarer ikke tolke den som noe annet enn (dårlig) skjult kritikk. Hadde jeg mottatt den hadde det aller beste vært om jeg ikke svarte. For et svar hadde iallfall blitt konfliktskapende. 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #18 Skrevet 29. november 2019 Når mannen syntes han måtte sitte i stua og snakke med svigermor, hvorfor mener du at hun skal bære eller rydde og ikke han? Kanskje svigermor syntes det var veldig koselig å få snakke med sønnen sin i fred og ro siden det pleier å være litt anstrengt? Anonymkode: 567c0...6a4 9
Svigermor Skrevet 29. november 2019 #19 Skrevet 29. november 2019 Du går rundt og rydder og bærer på barnet som sutrer mens du har besøk? Høres veldig demonstrativt ut. Den meldingen gidder jeg ikke å kommentere engang. 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #20 Skrevet 29. november 2019 Slik hadde eg tolka den meldinga: Jeg må bare beklage humøret til **** idag, vi har hatt vanskelig periode idet siste og flere uker med sykdom. (Det hadde du visst om du brydde deg...) Det har vært veldig krevende , og vi har ikke hatt en eneste kveld alene som voksne. (Tenk om du kunne bidratt av og til, men neida! Ikke hjelp å få!) Vi håper vi kan samarbeide om alt i jula når vi sees (så fint om du ikke overlater alt til oss!) , så alle får det så greit som mulig (bra blir det aldri, men vi får prøve å overleve!) Anonymkode: e3bdd...c2b 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå