Madebyme94 Skrevet 29. november 2019 #1 Skrevet 29. november 2019 (endret) Hei! Jeg må bare få sagt ditte, overalt på sosiale medier, så står det at BV er korrupte, og de stjeler barn osv osv. Men her har jeg ett eks: ei gammel "venninde" fra barndommen blei meldt til barnevernet av god grunn.(tung rusmisbruker) Hun rømte til ett annet land og gikk til og med til sosiale medier, " barnevernet vil ødelegge og ta fra meg barnet osv osv osv," meeen barnevernet hadde all grunn til å følge ho! For hun ruste seg under svangerskapet, og etter. Til slutt ga hun fra seg barnet frivillig etter 3 år... Barnevernet gir trygghet til barn, og noen ganger må de ta harde valg som ikke foreldre/barn er enige i. Takk gud for at vi har BV! Endret 29. november 2019 av Madebyme94 3
Madebyme94 Skrevet 29. november 2019 Forfatter #2 Skrevet 29. november 2019 (endret) Jeg har barn og har hatt bv inn i bilde , og har tatt de imot med åpne armer, samarbeidet og vist hva jeg er god for. Har bare hatt positive opplevelser med de. Og jeg har hatt en tøff bakgrunnen. - -TS Endret 29. november 2019 av Madebyme94 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #3 Skrevet 29. november 2019 Takk Gud for bv ja! Hadde aldri klart meg uten. De "tar" ikke bare barn, de hjelper familier! Anonymkode: bd14a...b63 2
Madebyme94 Skrevet 29. november 2019 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk Gud for bv ja! Hadde aldri klart meg uten. De "tar" ikke bare barn, de hjelper familier! Anonymkode: bd14a...b63 Helt enig! -TS 1
EmVeeJee Skrevet 29. november 2019 #5 Skrevet 29. november 2019 BV kan vel gjøre feil de også, men det tror jeg hører sjeldenhetene til. Vi har et fantastisk system for ungene våre som ikke har en egen stemme og jeg er så glad for jobben de gjør. Det viser jo seg gang på gang at de som roper høyest om "frastjelte barn" ikke akkurat sto fremst i køen da omsorgsgenet ble delt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #6 Skrevet 29. november 2019 Veldig ensidig fokus på anti barnevern folkene, de tenker sjeldent på de som ikkje blir fjernet men ikkje blir. Anonymkode: 58fd0...d65
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Er vel ingen som er uenig med deg i at vi trenger et barnevern. Det er derimot ingen tvil om at de også gjør feil, og at det bør være systemet de jobber innenfor til å hindre at feil skjer. Det viser seg jo dessverre at det ikke alltid er slik. At kommuner har feil i systemene, og at de som lider overlast pga dette er uskyldige barn. Anonymkode: 26d92...ebb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som er uenig med deg i at vi trenger et barnevern. Det er derimot ingen tvil om at de også gjør feil, og at det bør være systemet de jobber innenfor til å hindre at feil skjer. Det viser seg jo dessverre at det ikke alltid er slik. At kommuner har feil i systemene, og at de som lider overlast pga dette er uskyldige barn. Anonymkode: 26d92...ebb Feil skjer i alle yrker, uansett hvor mange sikkerhetssystemer man iverksetter. Men i motsetning til der sykepleiere, leger, lærer, osv gjør feil, så slås det voldsomt opp i media hvis barnevernet gjør feil. Selvsagt er det ikke greit at barn taes ut av hjem der det egentlig ville fungere med hjelpetiltak i hjemmet. Men sett opp mot det antallet som feilaktig taes ut av hjemmet, vil jeg tro at tallet på barn som dessverre ikke fanges opp, og som absolutt burde vært tatt ut, er mye større. Hva som er grunnen til at barn ikke fanges opp, er sikkert mange. Men jeg tror at negativ omtale av barnevernet, gjør mange tilbakeholdne med å melde i fra, for tenk om det blir igangsatt unødvendig strenge tiltak? Forresten - er det noen som så "Debatten" på NRK om barnevernet, og han som liksom forsvarte foreldrene, og kom med premieuttalelsen (fritt sitert) : Tenk på de stakkers foreldrene som etter flere søvnløse netter tar seg en whiskey eller to for å få sove fordi barnevernet mener de ikke er skikket til å ta seg av barna sine! Han hadde tydeligvis ikke forstått poenget: om foreldre takler problemene sine med en whiskey eller to, så bør kanskje noen gripe inn. Anonymkode: db344...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå