Gå til innhold

Hvor lang tid fra frist til intervjuinnkallelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier: hvor lang tid pleier det etter deres erfaring å ta fra søknadsfristen har utløpt til man blir kalt inn til intervju? Dette er en statlig stilling.

Anonymkode: 24e9c...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd alt fra dagen etter søknadsfristen gikk ut, til 1,5 uke etter. Dette i statlige stillinger. 

Anonymkode: e65af...1b9

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd både dagen etter utgått frist og 3.5 uke etter frist (sånn at selve intervjuet var 4 uker etter frist), begge deler statlig. Har også opplevd mye midt i mellom, ca. 2 uker.

Anonymkode: ef5aa...04b

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd at det tok knappe 9 timer fra fristen til jeg ble kalt inn på intervju, men har også opplevd 4-5 måneders behandlingstid i samme statlige organisasjon...

Anonymkode: e6531...c24

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de som alltid sender søknad med en gang den annonseres. 

I min nye jobb, fikk jeg innkallelsen rett etter  jeg sendte søknaden. Da var det fortsatt noen dager igjen til fristen. 

Forrige gangen jeg søkte på en statlig stilling, ble jeg innkalt til intervju samme dagen som fristen gikk ut.

Anonymkode: 48586...7d4

Skrevet

Jeg rekrutterer en del mennesker hvert år. Hvis vi har lest søknader fortløpende i utlysningsperioden, og det haster å få noen på plass, pleier vi å klare å områ oss dagen etter fristen og ringer de vi bestemmer oss for med en gang. Det er best case scenario. Worst case scenario så tar det to-tre uker, hvis noen blir syke, det kommer ting i veien osv.

Anonymkode: bc551...c5b

Skrevet

Alt fra dagen etter til flere uker/nesten to måneder etter fristen, men vanligvis mellom to og ti dager. Om det har vært offentlig eller privat har hatt mindre å si, og både den korteste og den lengste ventetiden var til stillinger i det offentlige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...