Thomasine Skrevet 29. mai 2005 #1 Skrevet 29. mai 2005 Hei! Smakte en helt nydelig kald pastasalat i går! Har "smurfet" litt, men det er jo sååå mye å velge i... :o Lettere å lage noe man vet andre er fornøyd med. Hva slags pastasalat lager du som du/dere liker? Og er det slik at en pastasalat alltid skal serveres kald? Hva kan man ha som tilbehør bortsett fra godt brød/rundstykker?
Arkana Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Denne er veldig god. Istedet for kesam/rømme/fløte og pesto pleier jeg ofte istedet å bruke lettrømme blandet med majones og Heinz Garlic Sauce. Kremet pastasalat med kylling og fetaost (4 porsj.) 200 g pastarør 1,5 dl kesam/rømme 1 dl matfløte 200 g kyllingkjøtt 100 g bacon i skiver 2 vårløk 1 rød paprika 100 g fetaost salt/pepper 2 fedd hvitløk 50 g pinjekjerner 1 potte basilikum 1 dl olivenolje 100 g revet parmesan salt Kok pasta etter anvisning på pakken. Skyll i kaldt vann og la renne godt av. Bland sammen kesam og fløte. Del opp grillet kylling i biter. Stek bacon og del i biter. Legg det på kjøkkenpapir slik at fettet renner godt av. Skjær vårløk, paprika og ost i terninger. Lag pesto: Rens hvitløk, rist pinjekernene i en tørr stekepanne (de skal ikke bli brune) og ha alt over i en hurtigmikser sammen med basilikum og parmesan. Kjør sammen og spe med olivenolje. Smak til med salt. Vend kesam og fløteblandingen inn i godt avrent pasta sammen med pesto. Tilsett de andre ingrediensene og vend lett sammen. Server med godt brød.
Gjest Primula Skrevet 29. mai 2005 #3 Skrevet 29. mai 2005 Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager salat, men putter i det jeg synes er godt. Favoritten min består av en sprø salat( vestfoldsalat er god nå) agurk i staver, halve cherrytomater, pastaskruer- eller sløyfer, kokte egg og røkelaks i biter. Som tilbehør må man ha en god dressing. ( jeg er glad i yoghurtdressinger) og gode rundstykker eller pitabrød. Valnøttbrød er også godt til synes jeg.
Mrs. K Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Lun pastasalat: Rømme, hvitløk, reddikker i små biter, agurk i små biter, smårettskinke, reven ost (pizzaost) blandes og helles over den varme pasta. Serveres med hvitløkbaguetter og gresk salat (tomat, løk, sorte oliven) Dressingen kan gjerne stå kaldt noen timer før den helles over nykokt pasta. En sikker vinner her i huset. Hilsen Trille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå