Gå til innhold

Hvordan dere bør møte netthets.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mye hets mot enkelte grupper i samfunnet her. Det er massivt til tider, og går på mennesker med ulike diagnoser, mot mennesker på uføretrygd, mot innvandrere og nå veldig mye alenemødre. 

Det dere Må slutte med er å respondere. De som lager slike tråder er 

A. Faktisk intelligente, men mistilpassede mennesker. Det kan være såkalte psykopater som helt merkelig nok sitter og hygger seg med tilbakemeldinger. 

B. Dumme mennesker som faktisk ikke forstår bedre. De har lite og ingen kunnskap og bare "babler"

C. Noen som har en personlig agenda mot noen de kjenner. De vil tråkke på dem offentlig fordi de når ikke fram på annen måte.

Jeg vet dette etter å ha engasjert meg i netthets i flere år. Vi ser selvfølgelig mønstre, og rådet er alltid : ALDRI responder! Dere MÅ tenke dere om. Disse menneskene vil ikke høre på argumenter eller forklaringer! Slutt å tro det. Slutt å la dere provosere. 

Syns det har vært mye på KG i det siste. Jeg tror noen har en agenda også, fordi det er underforum her som "elsker å hate" andre. Eller som har fått det ryktet, som jeg syns er helt forståelig. Men så tar folk det ut på feil personer. 

Syns det har vært ekstremt den siste tiden. Tror KG blir mer kjent i perioder pga div podcast og ellers latterliggjøring, og da er det i gang.

Og så lenge dere svarer, så blir dessverre latterøigjøringen verre. Og det blir sånn riktig at KG består av undetmålere. Og det stemmer ikke.

Tenk. Takk  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser innleggene dine, og jeg har ingen innspill til dette annet enn at jeg er veldig enig. Jeg liker deg!

• Liker 2
Skrevet

Enig i det du skiver @SoWhat?!

Og så er dette også noe kg bør ta tak i. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har helt sluttet å kommentere «rampelys». De elsker å hate bloggerne, men klager veldig når bloggeren ikke oppdaterer bloggen sin ofte nok🤷‍♀️

En av de verste haterne der inne skulle copypaste noe fra en bloggers IG, og klarte kunststykket å avsløre ig-kontoen og trynet sitt. Hun så ut som ei troll. Nettroll. 

Anonymkode: e22c1...1d5

Skrevet
På 1.12.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt sluttet å kommentere «rampelys». De elsker å hate bloggerne, men klager veldig når bloggeren ikke oppdaterer bloggen sin ofte nok🤷‍♀️

En av de verste haterne der inne skulle copypaste noe fra en bloggers IG, og klarte kunststykket å avsløre ig-kontoen og trynet sitt. Hun så ut som ei troll. Nettroll. 

Anonymkode: e22c1...1d5

Hvem var dette?

Anonymkode: 56962...ce1

Skrevet
På 29.11.2019 den 18.52, SoWhat? skrev:

Det er veldig mye hets mot enkelte grupper i samfunnet her. Det er massivt til tider, og går på mennesker med ulike diagnoser, mot mennesker på uføretrygd, mot innvandrere og nå veldig mye alenemødre. 

Det dere Må slutte med er å respondere. De som lager slike tråder er 

A. Faktisk intelligente, men mistilpassede mennesker. Det kan være såkalte psykopater som helt merkelig nok sitter og hygger seg med tilbakemeldinger. 

B. Dumme mennesker som faktisk ikke forstår bedre. De har lite og ingen kunnskap og bare "babler"

C. Noen som har en personlig agenda mot noen de kjenner. De vil tråkke på dem offentlig fordi de når ikke fram på annen måte.

Jeg vet dette etter å ha engasjert meg i netthets i flere år. Vi ser selvfølgelig mønstre, og rådet er alltid : ALDRI responder! Dere MÅ tenke dere om. Disse menneskene vil ikke høre på argumenter eller forklaringer! Slutt å tro det. Slutt å la dere provosere. 

Syns det har vært mye på KG i det siste. Jeg tror noen har en agenda også, fordi det er underforum her som "elsker å hate" andre. Eller som har fått det ryktet, som jeg syns er helt forståelig. Men så tar folk det ut på feil personer. 

Syns det har vært ekstremt den siste tiden. Tror KG blir mer kjent i perioder pga div podcast og ellers latterliggjøring, og da er det i gang.

Og så lenge dere svarer, så blir dessverre latterøigjøringen verre. Og det blir sånn riktig at KG består av undetmålere. Og det stemmer ikke.

Tenk. Takk  

Gi dem statsstøtte. Det funker for MSN !

Skrevet

Enig. De vil bare provosere, og koser seg når noen svarer. Da får de i gang en diskusjon hvor de kan bruke hersketeknikker og fyre opp under frustrasjonen til den andre parten. 

Anonymkode: 26c2d...f7a

• Liker 1
Skrevet

Viktig tematikk å ta tak, for alle som er aktive på SoMe. Alle vi som er voksne er rollemodeller, for barn, unge og hverandre, også når vi uttrykker oss på nett. Dette gjelder ikke minst voksne med en tydelig stemme og posisjon. Et relevant, non profit-innspill (som er innenfor Kvinneguidens regelverk): https://www.thesomepromise.com/no/

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Med hat ,ignoranse eller kjærlighet !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...