Gå til innhold

Lei av introvert familie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har gått i arv, for jeg vet veldig godt hvordan pappa var, selv om jeg ikke kjenner han. 
Jeg har arvet pappas depresjon, broren min er ikke deprimert men er så introvert at det er irriterende. 

jeg har også fått høre jeg er veldig stille, og det stemmer dessverre. Prøver hver dag å ikke være det, for det er så flaut å være «hun stille» hele tiden.

men jeg liker å treffe folk. Jeg liker å være sosial. Derfor er det ganske frustrende, at jeg ofte må søke nye miljøer. Jeg kjenner noen , men folk flytter og nettverket mitt er spredt. Av familie er broren min det jeg har i byen. Resten bor 70 mil unna på landet, der mistrives jeg så jeg nekter å bo der. Men ang broren så er det alltid jeg som tar initiativ. Det er alltid jeg som må minne om at vi har en avtale. F.eks, avtaler vi noe dagen etter så møter ikke han opp med mindre jeg minner på det. Og det eneste han gjør er å jobbe for å tjene til livets opphold. Det var mamma som måtte mase han ut i jobb for han gikk lenge på nav og var fornøyd. 
nå har hab jobben, resten består seg av soving, spising og gaming. Seriøst...pcn er det eneste selskapet han har. Han kjenner ikke et eneste menneske på kloden jo! 
Dette er veldig tydelige trekk fra pappa og jeg hater at han er min far og.

Anonymkode: 9b01e...c90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har nok flere venner enn du tror om han sitter på pcn... Og hva er galt med å leve som han gjør om han trives med det? 

Anonymkode: c73be...f63

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har nok flere venner enn du tror om han sitter på pcn... Og hva er galt med å leve som han gjør om han trives med det? 

Anonymkode: c73be...f63

Han har sagt han ikke gidder å være sosial. Om han har flere venner driter da jeg i. 
Pcn er vennene hans. Ikke galt. Jeg bare irriterer meg over at det skal være så vanskelig med familien min. Enten vil de bonpå landet de vokste opp og fore fordommene sine. Ellers skal de bo i byen og sitte på pcn

Anonymkode: 9b01e...c90

Skrevet

Jeg også er fra en introvert familie, og vi tullet og lo ganske lite. Så flyttet jeg til bestemoren min da jeg var 16 (for hun bodde der jeg gikk på vgs) og hun er ekstremt utadvendt, morsom og eksentrisk. Så etter de årene jeg bodde hos henne utviklet jeg min ekstroverte personlighet som jeg egentlig hadde, den kom bare ikke til utblomstring hos foreldrene mine :) 

Anonymkode: cf2cd...e4b

• Liker 1
Skrevet

Her tror jeg det eneste du kan gjøre er å ta kontroll over de tingene du faktisk kan kontrollere (egne holdninger, håndtering av følelser/tanker og egen atferd feks), i stedet for å irritere deg og bli sint for de tingene du ikke kan kontrollere (hvem faren din er og hvordan bror og øvrig familie oppfører seg. 

Ellers kan det jo være fint å snakke med noen om det er noe i forhold til oppvekst og situasjonen din du skulle ha fått jobbet deg gjennom. Jeg tror du har potensial til både å være mer sosial og utadvent, men kanskje fokuserer litt feil. 😊

Anonymkode: 73f96...763

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...