Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var bra at den gamle tråden ble stengt, der var ikke ting mye saklig etterhvert...

Jeg kjøpte Yogi-te på Life Helsekost igår. Den heter Woman's Slim & Fit, Ayurvedic Herb & Spice Infusion, 100% Organic. Jeg snakket med en av ekspeditrisene og den fantes ikke i flere smaker der ihvertfall.

Jeg drakk en kopp nå, og fy hvor fælt det smakte :sjokk: Det har nok en sammenheng med at jeg overhodet ikke liker nellik. Det er det samme krydderet som brukes i julesylte. (Det er bare noen få ting hver i verden jeg ikke klarer å spise: nellik, dill, ansjos, oliven og rømme (surmelk har jeg aldri smakt, men jeg kan garantere at jeg ikke liker det heller).

Vel, jeg helte oppi sitrondråper, men det gjorde det bare verre.

Finnes ikke denne teen i flere smaker? Dere som har prøvd den?

I alle fall: Jeg tar den som "medisin" (drikker den litt lunken sånn at det går an å "styrte den ned") og ser om den virker. Går jeg ned i vekt, så er det supert - hvis ikke så har jeg prøvd. MEN, jeg kommer ikke til å drikke denne teen til mat!

Er dette samme te som selges på Meny? Jeg tenkte å se på Ultra. Det har vi her i byen og det er vel alla Meny. Og hvor mange kopper er det meningene man skal drikke om dagen? "Slank og fin" som laget den forrige tråden hadde drukket 2 kopper om dagen...

Ja, ja, GODT var det ikke, men... :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest slim and fit..
Skrevet

Ser at den teen som slank og fiiiin brukte innerholder.

rosmarin,lavendel,fennikel,svart pepper,brennesle,ingefær,lakris,kanel,nype,rød tea,rooibos,grønn mate,kardemomme,puerh, og nellik....

Skrevet

Vet ikke om det finnes andre smaker, har ikke sett det før engang. Men...Kanskje det finnes noe du kan ha oppi for å "nøytralisere" nelliksmaken? Kan jo høre på helsekostbutikken. :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvor mye kostet teeen på helsekost, da??

Skrevet
Hvor mye kostet teeen på helsekost' date=' da??[/quote']

Den kostet 33 kroner og noen øre. Er 15 poser i pakken. Så dyrt er det ikke :)

Skrevet
Ser at den teen som slank og fiiiin brukte innerholder.

rosmarin,lavendel,fennikel,svart pepper,brennesle,ingefær,lakris,kanel,nype,rød tea,rooibos,grønn mate,kardemomme,puerh, og nellik....

Ja, det er det samme innholdet i min te (om enn i en litt annen rekkefølge). Lukter skikkelig krydder på kjøkkenet fra pakken...

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja du har kjøpt den rette teen iallefall, synd at du ikke likte den!!

Skrevet
Ja du har kjøpt den rette teen iallefall' date=' synd at du ikke likte den!![/quote']

Ja, men jeg skal da få den i meg :ler:

Synes å huske at du hadde en tråd om denne slanketeen for en tid tilbake? Noen du kjente som hadde gått så mye ned i vekt av den?

Gjest Ninakanin
Skrevet

vel, niesa mi fant teen i england. hun var her en uke og vi drakk teen bare for kos, fordi (vi syntes det!) smaken var så god.

så fant hun den da hun kom tilbake fra ferien sin her i norge, og begynnte å drikke teen to ganger daglig fordi hun syntes den var dritgod.

Så ringer søstera mi et par måneder senere, og kan fortelle at niesa mi har rast ned i vekt (hun har alltid vært overvektig)!!

Ikke gjort noenting annerledes, ikke med spising eller trening.

Dere må gjeeerne angripe meg, jeg forteller bare hva som skjedde.

Om det var teen eller en ufo, det vet ikke jeg ;)

Skrevet

Det er en del andre ting som kan forårsake hurtig vekttap. Og jeg ville sjekket opp i det, bare for å være på den sikre siden. Diabetes kan ha den effekten.

Ikke at jeg prøver å si at teen ikke har noen effekt, men fra det jeg vet om familiemedlemmer som har rast ned i vekt pga et "vidundermiddel", så var det ikke derfor de gikk ned i vekt, for å si det sånn.

Mamma gikk hurtig ned i vekt etter at hun begynte med CLA eller noe, og etter relativt kort tid var hun bare en skygge av seg selv. Etterpå fikk hun diagnosen diabetes type 1. Så CLA var bare en tilfeldighet.

Men for all del. Drikk teen. Jeg skal også kjøpe meg den. ;)

Jeg bare sier det fordi hurtig vekttap kan skyldes mye alvorligere ting enn to kopper te om dagen.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det kan vel også være at den teen er med på å minske appetitten?

Så selv om man tror man spiser som før, så spiser man i realiteten mindre fordi man blir mindre sulten og har mindre lyst på mat og/eller godteri?!

Skrevet

Ja, er helt enig i at stort vekttap bør taes alvorlig - det er et alvorlig symptom på at noe kan være galt!

Nå er jeg testet for alt som har med forbrenning og stoffskifte og diabetes og lignende hos legen, fordi vekta mi står bom stille, så hvis jeg går ned i vekt nå så er det pga teen. Men jeg har egentlig ingen forventninger, jeg vil bare prøve :wink:

Nå skal jeg trøkke ned en kopp til før jeg legger meg... urk... denne gangen uten sitrondråper. Jeg har tenkt å drikke den 2 ganger om dagen.

Skrevet
:ler: Den var ihvertfall bedre uten sitron...
Gjest gjest 0
Skrevet

Kanskje jeg får bite i det sure eplet og kjøpe sånn te også... Jeg forventer ingen mirakler, men om det kan hjelpe til litt ved siden av trening og sunt kosthold blir jeg ikke lei meg :wink:

Gi tilbakemeldinger da Ephemera!

Pam

Skrevet

Teen inneholder stort sett ting som er væskedrivende :) Dvs at man tisser mer enn vanlig.

Det vil dere merke ved at vekten går ned i begynnelsen, for så å stoppe opp.

raporter gjerne til bake om jeg tar feil. Men da må det ikke trenes mer eller spises mindre (eller anderledes), og vekten må gå uavbrutt ned i et halvt år :)

Dessuten er det nå slik at når man er bevisst at man vil slnake seg, forandrer man sine spisevaner, gjerne ubevisst også :)

Når man i tilegg vet at hodet og kroppen er avhengog av fysisk aktivitet (man produserer hormoner som og stoffer man blir i godt humør av, det gode kolestrerolet etc vil jeg nå anbefale det :)

Dersom man ikke er fysisk aktiv råtner kroppen på rot.

Skrevet

Har prøvd noen av disse te-sortene selv. Ble ganske mye renning på do ja :oops: . Men det var den effekten jeg regnet med også... Det er jo bare å se på ingrediensene, så sier det seg selv.. jeg brukte teen for å rense kroppen og det duger den ganske bra til.

Jeg går imidlertid også ned i vekt når jeg drikker de fleste sorter te, fordi jeg ofte ubevisst bytter ut snop eller mat med te.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg prøvde en slankete for en stund siden. Smakte vondt og ikke hadde den noen virkning på kiloene heller. Nå går jeg heller for den gode gamle oppskriften med å spise sunnere og trimme mer. Det virker :) .

Gjest lilletroll
Skrevet
Teen inneholder stort sett ting som er væskedrivende :) Dvs at man tisser mer enn vanlig.  

Det vil dere merke ved at vekten går ned i begynnelsen, for så å stoppe opp.  

raporter gjerne til bake om jeg tar feil. Men da må det ikke trenes mer eller spises mindre (eller anderledes), og vekten må gå uavbrutt ned i et halvt år :)  

Dessuten er det nå slik at når man er bevisst at man vil slnake seg, forandrer man sine spisevaner, gjerne ubevisst også :)  

Når man i tilegg vet at hodet og kroppen er avhengog av fysisk aktivitet (man produserer hormoner som og stoffer man blir i godt humør av, det gode kolestrerolet etc vil jeg nå anbefale det :)  

Dersom man ikke er fysisk aktiv råtner kroppen på rot.

Morsomt :-) Du har lagt om stilen :ler: Tror nok dette er en bedre måte å få frem kunnskapen din på, ja :wink:

Skrevet

:sjarmor:

Jeg er mer fin å ha med å gjøre når jeg ikke tar igjen med samme mynt... :wink:

Når ingen glefser, glefser ikke jeg :)

Men jeg skriver jo egentlig det samme da

humre :)

Skrevet

Morsomt :-) Du har lagt om stilen :ler: Tror nok dette er en bedre måte å få frem kunnskapen din på, ja :wink:

Det er jo på den måten han har prøvd å si ting 100 ganger her inne. Men ingen har jo giddet å høre etter. Så at han ROPER litt innimellom er ikke rart. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...