AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #1 Skrevet 29. november 2019 Jeg pratet med svigermor i går (som jeg har et godt forhold til) fordi hun ringte å lurte på hva barnebarna ønsker seg til jul. Jeg sa Lego byggesett og i tillegg til at de akkurat har begynt å samle på og leke med Briotog, så de ønsker seg skinner etc. Hun sa da at hun kun ønsker å kjøpe utstyr og ikke leker. Isolert sett så tenker jeg at det er en fornuftig tanke. Hun foreslo vinterdress eller vintersko, men det har vi allerede kjøpt. Barna får sjelden eller aldri leker av oss unntatt jul eller bursdag. De ønsker seg skikkelige leker og jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Hadde de bare ønsker seg ræleleker fra Kina så hadde jeg skjønt det, men dette er leker som holder i generasjoner. Ski, skøyter ol. arver de av kusiner og fettere eller vi kjøper det brukt. Ser ikke vitsen i å kjøpe nye ski til en treåring.. Vi er en relativt liten familie og derfor så synes jeg på vegne av barna at det er stas når de får leker de ønsker seg til jul. For det blir ikke så mange pakker under treet. Hun foreslo sommersko og vårjakker.. Er jeg rar? Jeg kommer ikke til å lage noe fuss ut av dette, men blir litt oppgitt. (Hun spurt om det samme litt tidligere i høst. Da sa jeg at de kunne kanskje få vintersko. Det var hun enig i, men de kunne ikke få de før på julaften. Så da utgår sånne ting også..) Anonymkode: ce7cf...cf2 5
pautina Skrevet 29. november 2019 #2 Skrevet 29. november 2019 Min svigermor sier akkurat det samme, da ønsker jeg meg til neste sesong siden det blir for sent for denne :) Irriterer meg litt og så du er ikke rar, men man kan jo ikke bestemme hva folk skal kjøpe i gave så da får man gjøre det beste ut av det og ønske vinterdress eller ull undertøy til neste sesong. 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #3 Skrevet 29. november 2019 Da ville jeg ønsket toppmodellen av Stiga og andre svindyre ting Anonymkode: 5adab...b86 8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #4 Skrevet 29. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg pratet med svigermor i går (som jeg har et godt forhold til) fordi hun ringte å lurte på hva barnebarna ønsker seg til jul. Jeg sa Lego byggesett og i tillegg til at de akkurat har begynt å samle på og leke med Briotog, så de ønsker seg skinner etc. Hun sa da at hun kun ønsker å kjøpe utstyr og ikke leker. Isolert sett så tenker jeg at det er en fornuftig tanke. Hun foreslo vinterdress eller vintersko, men det har vi allerede kjøpt. Barna får sjelden eller aldri leker av oss unntatt jul eller bursdag. De ønsker seg skikkelige leker og jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Hadde de bare ønsker seg ræleleker fra Kina så hadde jeg skjønt det, men dette er leker som holder i generasjoner. Ski, skøyter ol. arver de av kusiner og fettere eller vi kjøper det brukt. Ser ikke vitsen i å kjøpe nye ski til en treåring.. Vi er en relativt liten familie og derfor så synes jeg på vegne av barna at det er stas når de får leker de ønsker seg til jul. For det blir ikke så mange pakker under treet. Hun foreslo sommersko og vårjakker.. Er jeg rar? Jeg kommer ikke til å lage noe fuss ut av dette, men blir litt oppgitt. (Hun spurt om det samme litt tidligere i høst. Da sa jeg at de kunne kanskje få vintersko. Det var hun enig i, men de kunne ikke få de før på julaften. Så da utgår sånne ting også..) Anonymkode: ce7cf...cf2 sånn er mine foreldre og svigermor og. Helt håpløst, for vi kan ikke vente til slutten av desember med på gi dem vintertøyet de trenger. Anonymkode: 209c2...4da 7
Gjest RødeFare Skrevet 29. november 2019 #5 Skrevet 29. november 2019 Skjønner ikke at det er noe å irritere seg over? Kan ikke dere kjøpe leker til ungene da? De kjøper de gavene de vil gi. Dere kjøper de gavene dere vil gi.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #6 Skrevet 29. november 2019 Hun kan kjøpe vinterdress til neste år. Og du kan bruke de pengene du hadde tenkt å bruke neste år for å kjøpe lekene. Er ikke vanskelig det. Det er hun som kjøper gavene og da får hun besteme hva hun vil kjøpe Anonymkode: f1d88...8a3 20
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Skrevet 29. november 2019 Sånn er min svigermor også. Det hun kjøper er som regel alltid kvalitet og ikke noe billig ræl (stort sett klær), men størrelser er hun ikke noe god på og fargene er ofte helt på jordet, så jeg må som regel bytte det. Og det er galt det også. Jeg sier alltid i fra størrelser og hvilke farger som er ønsket, men det hjelper ikke. Anonymkode: 85e35...7b5 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #8 Skrevet 29. november 2019 Har forståelse for begge. Be svigermor gi billetter til henne og barna på barne-teater. Er en gave både hun og barna vil huske mye bedre en både gaver og utstyr. Anonymkode: 2ba74...a4e 12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Skrevet 29. november 2019 Skjønner deg veldig godt. Julaften skal jo være magisk ✨ Og vårklær er jo ikke det😳 Men det er vel ikke så mye å gjøre med.. Likte forslaget om å kjøpe ekstra leker fra dere for pengene dere kommer til å bruke på vårklær når den tid kommer 😉 Anonymkode: 8d278...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Skrevet 29. november 2019 Jeg må innrømme at jeg er slik som din svigermor. Vil helst kjøpe praktiske ting. Men jeg kjøper gjerne en liten leke/ting ved siden av, og er stor tilhenger av lego. For som du sier, det holder i generasjoner. Det handler nok mye om opplevelsen av at barn har altfor mye leker og ting i dag, og det føles feil å supplere med enda mer. Dessuten tenker jeg at jeg hjelper foreldrene og deres økonomi ved å kjøpe hverdagsklær og utstyr til barna. Nå høres det jo ut som dere er fornuftige i forhold til hva barna får, og da tenker jeg at svigermor godt kan kjøpe en hyggelig ting til barnebarna i tillegg til det praktiske. Samtidig skal du være glad hun spør. Har selv hatt en svigermor som kom med de mest håpløse gaver, og aldri en byttelapp. Anonymkode: 6622e...37d 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #11 Skrevet 29. november 2019 Det hadde jeg satt pris på. Våren kommer også brått. Parkdress, regntøy, regnvotter, sydvest, ulltøy, støvler osv. Anonymkode: 85c59...7ce 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #12 Skrevet 29. november 2019 Kjøper aldri leker. Foretrekker å gi opplevelser. Anonymkode: b37ee...a9f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #13 Skrevet 29. november 2019 Vi har samme "problem" her. Jeg har bare innfunnet meg i at gaven fra de er fornuftige og kjedelige. Så kompenserer jeg heller med leker fra nissen, katten og hunden. Vi har liten familie, så det er generelt lite leker og gaver, så tenker at dette er en fin måte å gjøre det på. Du kan jo se på det som en form for besparelse for deg. Du slipper å bruke penger på det selv, og kan styre mer hva ungene får. Anonymkode: 0d376...2d4 6
youcancallmejune Skrevet 29. november 2019 #14 Skrevet 29. november 2019 En bestemor som ikke vil skjemme bort barnebarna og gi dem morsomme julegaver!?! Makan. Hun tar ikke oppgaven på alvor. Jeg tuller ikke. 12
Tanuki Skrevet 29. november 2019 #15 Skrevet 29. november 2019 Skjønner begge, men hvorfor kan ikke du gi barna leker så kan heller svigermor gi vårjakke, eller sko etc. Og så finnes det jo andre gaver enn klær og leker. Bøker? Hobbyting? Ordentlige fine fargeblyanter, akvarellmaling, etc. Brettspill? 3
Maleficenta Skrevet 29. november 2019 #16 Skrevet 29. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pratet med svigermor i går (som jeg har et godt forhold til) fordi hun ringte å lurte på hva barnebarna ønsker seg til jul. Jeg sa Lego byggesett og i tillegg til at de akkurat har begynt å samle på og leke med Briotog, så de ønsker seg skinner etc. Hun sa da at hun kun ønsker å kjøpe utstyr og ikke leker. Isolert sett så tenker jeg at det er en fornuftig tanke. Hun foreslo vinterdress eller vintersko, men det har vi allerede kjøpt. Barna får sjelden eller aldri leker av oss unntatt jul eller bursdag. De ønsker seg skikkelige leker og jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Hadde de bare ønsker seg ræleleker fra Kina så hadde jeg skjønt det, men dette er leker som holder i generasjoner. Ski, skøyter ol. arver de av kusiner og fettere eller vi kjøper det brukt. Ser ikke vitsen i å kjøpe nye ski til en treåring.. Vi er en relativt liten familie og derfor så synes jeg på vegne av barna at det er stas når de får leker de ønsker seg til jul. For det blir ikke så mange pakker under treet. Hun foreslo sommersko og vårjakker.. Er jeg rar? Jeg kommer ikke til å lage noe fuss ut av dette, men blir litt oppgitt. (Hun spurt om det samme litt tidligere i høst. Da sa jeg at de kunne kanskje få vintersko. Det var hun enig i, men de kunne ikke få de før på julaften. Så da utgår sånne ting også..) Anonymkode: ce7cf...cf2 Skjønner irritasjonen. Rart å spørre hva de ønsker seg da om hun uansett ikke har tenkt å kjøpe det de ønsker seg. Er det så ille å gi barn noe de ønsker framfor hva de trenger en gang innimellom. Barn elsker jo å få harde pakker med leker til jul 6
Thyra Skrevet 29. november 2019 #17 Skrevet 29. november 2019 Ullundertøy er jo greit å få. For det kan de jo ha nytte av flere sett av. Vintersko og vinterdress/jakke, kan man jo ikke vente med til julaften. 1
Maleficenta Skrevet 29. november 2019 #18 Skrevet 29. november 2019 (endret) 31 minutter siden, Thyra skrev: Ullundertøy er jo greit å få. For det kan de jo ha nytte av flere sett av. Vintersko og vinterdress/jakke, kan man jo ikke vente med til julaften. Det blir jo ungene glade for... Yaaay. Myk pakke fra farmor igjen.. Endret 29. november 2019 av Maleficenta 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #19 Skrevet 29. november 2019 Jeg skille ønske at svigermor bare kjøpte praktiske gaver slik som: vinterdress, vintersko, ull osv. Her kjøper hun bare leker, og som regel leker som ikke blir brukt så mye. Jeg hadde satt mye mer pris på hvis de kjøpte gaver som vi faktisk har bruk for. Anonymkode: 00c4a...db9 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #20 Skrevet 29. november 2019 du som er rar Anonymkode: 82872...af1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå