Gå til innhold

Hvordan gjøre hverdagen minst mulig stressende og enklest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på uken og til hvilke tidspunkt gjør dere innkjøp, husarbeid og lignende? Nårti tar du deg tid til å trene, dusje, og ikke minst stelle hud/hår/kropp med peeling,masker og litt ekstra finpuss? 

Tar gjerne i mot tips og noen life hacks fra folk som føler de har klart å unngå den berømmelige tidsklemma :) 

Anonymkode: 60145...65d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen storhandler mat lørdagen mens jeg går tur med lillemann. Andre ærender gjøres med hele familien før mathandling. Store ærender, som vi ikke orker drasse småen med på, tas på kveldstid av den som ikke har legging den kvelden.

Trening: etter ungen er i seng, eller løper hjem fra jobb.

Husarbeid: litt hver dag, småen er gjerne med. Roombaen går daglig omkring. 

Dill som hudpleie og hårkurer og negler har jeg aldri giddet bruke tid på, selv før jeg fikk barn...

Ellers får jeg dekket overraskende godt lesebehovet mitt ved å høre på lydbok på bussen, mens jeg løper, gjør husarbeid o.l..

Tv ses kun på mens jeg spinner eller løper på møllen. 

Anonymkode: 90954...d3c

Skrevet

Handler når det er behov, tar med meg barnet på butikken etter jobb. Eller når barnet er hos far. 

Husarbeid gjøres kontinuerlig, skippertak tas helga barnet er hos far. Da skifter jeg typisk sengetøy. 

Jeg dusjer om morgenen, trener 1-2 ganger i uka og ekstra stell tar jeg i forbindelse med dusj hvis det trengs. Men peeling og masker og sånt tull har jeg aldri gidder å bruke tid på, så det kommer ikke til å bli prioritert her uansett. 

Skrevet

Jeg er høygravid og mannen har lang reisevei til og fra jobb, så her prioriteres bare det viktigste. Vi planlegger middager for hele uka og ukeshandler hver lørdag. Eventuelle småting som blir glemt på ukeshandel eller uforutsette behov tar jeg på vei til barnehagen, men det skjer ikke ofte. Daglig husarbeid som rydding, kjapp støvsuging, oppvask o.l. tas i løpet av ettermiddagen etter behov. 2-åringen elsker å være med på klesvask, så den biten går av seg selv når han har behov for å aktiviseres😂Mannen har legging som fast oppgave. Imens smører jeg matpakker, rydder, bretter og legger på plass tøy. Barnet sovner raskere når mannen legger, og jeg er flinkere til å gjøre unna forefallende i huset effektivt, så det er den klart beste løsningen for oss.

Kl 19 har som regel barnet sovnet og huset er på stell, så da har vi resten av kvelden til fri disposisjon. Jeg liker å dusje eller ta et bad med egenpleie på kvelden. Jeg trener ikke utenom en aktiv jobb, men hvis jeg hadde gjort det hadde jeg hatt tid til det på kvelden. Grundig husvask tas litt pø om pø på lørdag og søndag. 

Anonymkode: 9b651...6da

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når på uken og til hvilke tidspunkt gjør dere innkjøp, husarbeid og lignende? Nårti tar du deg tid til å trene, dusje, og ikke minst stelle hud/hår/kropp med peeling,masker og litt ekstra finpuss? 

Tar gjerne i mot tips og noen life hacks fra folk som føler de har klart å unngå den berømmelige tidsklemma :) 

Anonymkode: 60145...65d

Handler på morgen, alltid gjort det, selv da jeg jobbet heltid (turnus)

Trene fikk jeg ikke tid til eller ork til før stillingen ble redusert.

Dusjer på ettermiddagen, uten ekstra (minus masker, peiling o.l.) går til fotpleie da.

Har vaskehjelp, så jeg bare støvsuger v behov der det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...