Gå til innhold

Blir foreldre glade for tegninger og ting som barna har laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv ikke barn. Men jeg har jo vært et barn, og har gitt foreldrene mine mye rart opp gjennom barneårene. Det begynner vel med tegninger, og så lages det også ting og pynt i barnehage og skole. Og tegningene fortsetter vel alle disse årene også. 

Foreldrene mine har tatt vare på en del av disse tegningene og tingene jeg har gitt dem, og jeg må jo bare si at det er ikke mye pent! Vi flyttet mye i min barndom som kan forklare hvorfor de ikke har tatt vare på flere ting, men kanskje også en fantastisk unnskyldning på hvorfor de ikke kunne ta vare på mer. Og jeg skjønner dem godt😂 

Blir dere glade for disse gavene fra barna? Synes dere det er fine ting, eller ser dere at det kanskje ikke er verken pent eller praktisk? Blir noen ting tilfeldigvis borte, eller tar dere vare på alt? 

Anonymkode: 4d779...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa ❤️ jeg blir veldig glad! Hun er snart 3 år og tegner kun krusseduller, men sier likevel at det er meg eller pappaen sin (kun blå og rosa farge vel og merke). 

Men jeg har hengt opp litt mye tegninger nå, så vurderer å legge de inn i et album istedet :) noen av de har hun brukt ekstra god tid på, så de liker jeg godt å ha fremme ❤️ ville heller hatt tegningene enn et "moteriktig kunstverk" på veggen. 

Anonymkode: 00389...8d4

• Liker 9
Skrevet

Blir veldig glad. Jeg ser hvor stolt han er av det han har laget, og det gjør meg veldig glad. Vi tar ikke vare på alt, men vi blir glade. Det har ingenting med hvor "fint" det er. 

Anonymkode: e793f...802

• Liker 10
Skrevet

Barna mine har blitt store, men jeg var ubetinget glad når de hadde laget noe til meg. Som brukeren over sier så hadde det ikke noe med utseendet på det de hadde laget å gjøre, men tanken bak. Tanken på at de hadde limt og tegnet for å gi noe til meg varmer fremdeles. :)

Anonymkode: 89df7...811

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det er kjempestas!
Vi har en hel vegg på kjøkkenet der det henger barnetegninger. De byttes ut litt med jevne mellomrom og ungene er selv med på å velge hvilke tegninger som skal ned og opp. Nå er dessverre ungene så store at de ikke tegner mer, så veggen har blitt litt mer statisk. Men i tillegg så har barnebarnet begynt å produsere, så nå kommer det snart opp nye tilskudd. 
Jeg syns denne veggen er den flotteste i hele huset og den viser veldig godt utviklingen fra de første krusedullene til veldig detaljerte  tekniske tegninger av blant annet biler.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg blir glad, men jeg tar ikke vare på alt. Siden jeg har 5 barn, der fire har vært veldig tegneglade, ville det nok fylt en del kubikk av huset. Har deeldsstes beste/ morsomste tegninger i en boks i kjelleren. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vel, kommer litt an på. Hvis barna gir meg noe de har gjort seg flid med og er tydelig stolte over, blir jeg glad og stolt jeg også. Har ikke så mye å si at det ikke hører hjemme på galleri, akkurat, men det er gøy å se utviklingen. 

Når jeg får noe mer halvhjertet utført, som nærmest blir en gave fordi ungene da slipper å rydde det opp selv, tar jeg vare på det litt og avhender det når barna har glemt hele «gaven». 

Endret av Hactar
  • Liker 1
Skrevet

Jaa😍 men lillegutt på 5 tegner MYE, klipper og limer og, så sparer på de fineste  eller de mest kreative, har likevel en boks full. + nå har han så vidt begynt å skrive så får mange random kort med ord og tegniger. Elsker det❤

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at du lurer, men vi blir faktisk glade. Det er som i sangen "Den første løvetann", vi blir glade når vi ser at barna prøver å glede oss. I tillegg er det også, som noen alt har nevnt, morsomt å se utviklingen og hva de klarer i år som de ikke klarte i fjor og så videre. 

Anonymkode: 51d37...5fc

• Liker 5
Skrevet

Vel... Jeg er ikke noen stor fan av barnetegninger og kruseduller.. Kommer kanskje til å angre en gang, men det er jammen ikke mye som blir tatt vare på her. 🙈🙈 Får litt småangst av at det henger oppe tegninger, malerier, og det verste av alt: sånne Hama-perlebilder, i huset til sambo.. Kan jo ikke ta det ned heller, så jeg lider meg gjennom det.. 😂

Anonymkode: 8d7d8...631

Skrevet

Jeg elsker og få slikt😍 Har en haug med ting som er blitt laget og tegnet opp gjennom årene, og mer blir det vel. :)

Skrevet

Min gutt hadde ofte "tegnet en tegning" til meg og det har gjerne bestått av 2 streker.

Elsket det likevel, for da hadde han sittet og tenkt på meg 🥰🥰🥰

• Liker 2
Skrevet

Blir litt rørt av svarene deres😅 Mødre er virkelig en egen rase🥰

TS

Anonymkode: 4d779...725

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsker å få tegningene, men tar sjelden vare på det. Hvor skal det stoppe da? Det blir hauger med papirer i kjeller og på loft.

Jeg har nettopp hatt opprydding i egne saker fra barndommen, pga at mamma og pappa vil tømme huset og flytte. Jeg hadde KASSEVIS på loftet med gamle tegninger, gamle skolebøker fra barneskolen, skoledagbøker fra jeg var 10 til jeg var 16, dagbøker, minnebøker, klasseaviser og alle mulige andre ting jeg lagde med vennene mine, flere poser med brev fra alle mine brevvenner i Norge og rundt i mange verdens land. Gratulasjonskort som jeg sparte på, som jeg fikk til alle bursdagene mine oppigjennom. Hvor skulle jeg gjøre av det? Jeg kastet det aller meste. Kun noen få ting (minnebøkene) har jeg tatt vare på. Her i leiligheten vår har jeg heller ikke så mye lagringsplass for slikt. Og så begynner barnas tegninger og skolebøker å hope seg opp. Nei, minner lagres i hodet og hjertet. Vi tar vare på tegninger og henger det opp på veggen, bytter dem ut med nye tegninger innimellom, og gleder oss over utviklingen til barna i kreativitet.

Anonymkode: ece54...66d

Skrevet

Vi setter tegninger i en perm. Andre ting som julepynt etc er mer "skikkelige" ting som står fremme eller tas frem når det blir jul eller påske el. 

Skrevet

Sånn passe glad for daglige bunker fra skole og barnehage, her er det hvis de plutselig har hatt en framgang og laget noe ekstra fint så havner det først på kjøleskapet så i boksen med det som tas vare på.

Hvis det er gave er det jo innsatsen de har lagt ned for å overraske og glede deg man egentlig blir mest glad for, ikke selve dorullnissen....men den representerer jo følelsen sånn at man får den på nytt hver gang man ser nissen 😜

• Liker 2
Skrevet

Ja! De fleste blir arkivert i skuffen, med mindre de blir tapet opp på veggen, dersom barna er veldig stolte. Fra arkivet går mye i bosset etterhvert, de fineste blir arkivert i en tegnemappe, en lomme for hver alder :)

Anonymkode: 6d1df...bac

Skrevet

Ja, tar ikke vare på alt, men henger opp og bytter ut. Har tatt vare på noen av de første barnetegningene som bare er kruseduller og der har jeg skrevet på hva det skal forestille.

Skrevet

Nja. Nå er de 7,11 og 3, det blir veldig mye sammenlagt. Og de forventer jo selvsagt at det skal pyntes med og henges opp. Det tyter i skuffer og skap av dorull-nisser, tegninger, perlefigurer, kommoder laget av fyrstikkesker, trolldeigting, osvosv. 

Anonymkode: d91d6...957

Skrevet

Ja, ikke fordi det er spesielt pent, men pga givergleden de har og innsatsen de legger i det. Problemet blir å oppbevare alt. 

Anonymkode: e38a3...75a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...