Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest liney
Skrevet

Jeg har prøvd å farge øyevippene selv med sånn "gjør-det-selv-greier", men det funket dårlig. Gjorde som det stod anvist, "klæsjet på" over øyevippene, men det begynte å svi, og jeg fikk farge andre steder enn vippene enda jeg brukte papir. Så det jeg lurer på er: er det noen som har noen lure tips til meg om andre måter jeg kan få farget dem litt lettere? Har utstyret, men ikke penger til å gå til en hudpleier/frisør for å få gjort det, så må nesten gjøre det selv. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorben
Skrevet

Jeg farger øyebrynene selv, med kolokrem. Legger da vaselin rundt før jeg begynner, sånn at fargen ikke setter seg inn i huden. Da jeg er ferdig tørker jeg først av overfargen med et papir. Så skyller jeg med litt vann og såpe.

Når det gjelder farging av vippene, så synes jeg ikke at jeg får helt dreisen på det. Derfor så bruker jeg å gjøre det hos frisør de gangene jeg gjør det. Fremgangsmåten de har brukt på meg der er at de først smører vaselin rundt øynene mine. Inntil vippene. Så legger de en sånn rund serviett (makeup pad), som er delt i to (halvmåne fasong) oppå der. Deretter ber de meg om å lukkke øynene, slik at de kan legge på fargen. Jeg åpner ikke øynene igjen før fargen er tatt av.

Det er helt utrolig hvor mye finere (lengre og mørkere) vipper man får når de er nyfarget..

Lykke til!!

Gjest Virvel
Skrevet

Ta ett øye av gangen, eller allier deg med en venn. :wink: Jeg får mamma til å gjøre det på meg, og hun gjør slik Sorben beskriver. Når padsene er lagt under øynene, er det viktig å trekke opp undervippene slik at de ligger oppå padsen (kan f.eks. gjøres vha påføringspinnen som følger med kolokremen). Etter at fargen er påført kan det også være lurt å legge en fuktet pad oppå hvert øye. De tynger øyelokkene litt ned slik at det blir lettere å holde øynene helt igjen uten å blunke.

Pass også på at det ikke kommer noe vaselin på selve vippene, da fester ikke fargen seg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har farget øyenvippene hos en frisør. Ble veldig fint, kanskje fordi jeg har hvite øyenvipper, dermed så en forandring da jeg ikke hadde mascara på meg... Uansett, ble veldig fornøyd med resultatet, varte i vel rundt 2 måneder, og det kosta bare 80kr. Det svidde ganske mye mens jeg lå der og venta på at fargen skulle feste seg, men det var verdt det. :wink: (Man skal lide for skjønnheten.)

Har prøvd mange ganger før å farge selv, men har aldri blitt fornøyd med resultatet da jeg synes det er altfor tungvint...

Gjest Gjest
Skrevet

Det koster ganske lite for å få det gjort hos frisøren, i tillegg har de bedre farge som varer lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...