Gå til innhold

Barnefar prøver å kontrollere meg med penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har mye penger, og jeg har lite. Dette har han hele tiden brukt mot meg. Han kontrollerer hvor jeg skal bo, hvilke aktiviteter barna skal ha etc. Fordi han betaler, så mener han at han kan bestemme sånne ting. Er så lei, samtidig så føler jeg at jeg ikke har noe valg. Han setter hardt mot hardt og hvis det ikke er på hans måte, så nekter han å betale. 

Anonymkode: 1f29f...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere sammen eller ikke? Er det sånn at han vil at barnet skal gå på fotball, og betaler for det, og det syns du er ok også, kjempefint. Så vil han at barnet i tillegg skal spille instrument, noe du ikke har tid eller lyst til å følge opp og sier nei til, men da nekter faren å betale for fotballen? Og betaler han for bolig som du bor i sammen med ham, eller du bor i alene?

Anonymkode: 96eca...693

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere sammen eller ikke? Er det sånn at han vil at barnet skal gå på fotball, og betaler for det, og det syns du er ok også, kjempefint. Så vil han at barnet i tillegg skal spille instrument, noe du ikke har tid eller lyst til å følge opp og sier nei til, men da nekter faren å betale for fotballen? Og betaler han for bolig som du bor i sammen med ham, eller du bor i alene?

Anonymkode: 96eca...693

nei, vi er ikke sammen. Jeg bor i underetasjen til huset hans, fordi jeg ikke har råd til å bo noe annet sted. Fordi det er han so betaler for ting, så tror han at han får bestemme alt. 

TS

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nei, vi er ikke sammen. Jeg bor i underetasjen til huset hans, fordi jeg ikke har råd til å bo noe annet sted. Fordi det er han so betaler for ting, så tror han at han får bestemme alt. 

TS

Hvorfor har du ikke råd til å flytte? 

Så lenge han faktisk betaler for alt, så har jeg en liten forståelse for at han også vil bestemme. Bestemmer han hvem du skal ha besøk av, får du leve ditt eget liv når han har barna? 

Skrevet
3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvorfor har du ikke råd til å flytte? 

Så lenge han faktisk betaler for alt, så har jeg en liten forståelse for at han også vil bestemme. Bestemmer han hvem du skal ha besøk av, får du leve ditt eget liv når han har barna? 

fordi jeg ikke jobber (får ikke jobb). Vi bor i Oslo og det er dyrt her, jeg har ikke råd til å leve på sosialstønad og barnebidrag. 

ts

Skrevet

Du bor gratis i hans leilighet, fordi det er høyere standard enn en sosialbolig. Og med det bestemmer han hvor du skal bo? 

Han betaler for barnas aktiviteter. Og bestemmer med det selvfølgelig hva aktivitetene skal være. 

Du og barna har det jo mange ganger bedre enn hva situasjonen ville vært om han kun bidro med minimum. 

Enkelte altså.... 

Anonymkode: ab7d0...6ce

• Liker 25
Gjest Dævendøtte
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi jeg ikke jobber (får ikke jobb). Vi bor i Oslo og det er dyrt her, jeg har ikke råd til å leve på sosialstønad og barnebidrag. 

ts

Hvorfor får du ikke jobb? 

Skrevet
4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvorfor får du ikke jobb? 

Har søkt masse, men har ikke fått noe. Har liten arbeidserfaring og litt uheldige hull på CVen. Jeg jobber med saken...

ts

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har søkt masse, men har ikke fått noe. Har liten arbeidserfaring og litt uheldige hull på CVen. Jeg jobber med saken...

ts

Han er jo snill som lar deg bo der, jeg personlig skulle vært ganske fattig før jeg gadd å bo hos en eks som styrer meg. 

Kontrollerer han mer enn økonomien sin? Kontrollerer han deg, hva du gjør, hvem du snakker med? 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Han betaler for barnas aktiviteter. Og bestemmer med det selvfølgelig hva aktivitetene skal være.

Barnas interesser/talenter skal bestemme det. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har mye penger, og jeg har lite. Dette har han hele tiden brukt mot meg. Han kontrollerer hvor jeg skal bo, hvilke aktiviteter barna skal ha etc. Fordi han betaler, så mener han at han kan bestemme sånne ting. Er så lei, samtidig så føler jeg at jeg ikke har noe valg. Han setter hardt mot hardt og hvis det ikke er på hans måte, så nekter han å betale. 

Ut i fra det du skriver her så er det selvvalgt, og du har deg selv å takke for at situasjonen er som den er. 

Ønsker du å løsrive deg fra denne situasjonen så får du gjøre det som kreves av folk flest, 

1) få deg jobb

2) få deg nytt bosted

3) ordne en kontrakt med far om fordeling av barnet

4) ut i fra de 3 ovennevnte punktene så kan du gjøre avtale om hvor mye barnebidrag skal være. 

Så lenge du ikke gjør noe med de 3 første kriteriene så er det far som prioriterer hvor mye penger som skal brukes på barnet, og hvilke aktiviteter barnet kan få være med på. 

Har du virkelig samvittighet til å bare sitte der og ta imot, hva slags forbilde er du til ditt barn? 

Anonymkode: cbb15...706

• Liker 12
Skrevet
16 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Barnas interesser/talenter skal bestemme det. 

Og når mor ikke bidrar med et rødt øre, skal alt da ansvar for dette automatisk falle på far? 

Å nei du, slik er ikke verden bygd opp at man bare kan sitte der og forlange.. Mor må værsegod bidra hun også. 

• Liker 1
Skrevet

Så du skal bestemme, og han betale? Samtidig som han order bolig til deg? Hva blir det neste, skal du ha nyrene hans og? 

Anonymkode: f4717...168

• Liker 11
Skrevet

Flytt ut og få NAV til å fastsette bidraget for deg. Hvis han tjener godt og du lite bør det bli en brukbar sum. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke skal klare deg økonomisk med mindre du har gjeld til opp over ørene. Dette landet er fullt av enslige mødre som klarer seg utmerket. Det må da være mye bedre å ha litt mindre penger men slippe å bli kontrollert av eksen? 

• Liker 2
Skrevet

Da må du ta et valg. Bli og ha det sånn som du har det, eller flytt. Det er vel snakk om litt barnebidrag han må betale, hvis han tjener godt og du har hovedansvaret. Tar han mye ansvar for barnet?

Å leve undertrykt og ikke få ta egne valg er bla oppskriften på en depresjon. Ta tak i livet ditt. Snakk med NAV og spør om hjelp til å komme deg ut i jobb og hva du kan gjøre med livssituasjonen din.

Anonymkode: b3b2b...3bf

• Liker 2
Skrevet

Det er du selv som muliggjør at han bestemmer over deg når du gjør deg så avhengig av ham.

Kvinn deg opp og stå på egne bein, så kan du bestemme selv ut fra egen økonomi.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Og når mor ikke bidrar med et rødt øre, skal alt da ansvar for dette automatisk falle på far? 

Å nei du, slik er ikke verden bygd opp at man bare kan sitte der og forlange.. Mor må værsegod bidra hun også. 

Sa ikke noe om det. Men det er jo barna som må få bestemme selv hva slags fritidsaktivitet de vil drive med. 

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du at han skal gjøre da, betale husleien for deg ett annet sted? 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Sa ikke noe om det. Men det er jo barna som må få bestemme selv hva slags fritidsaktivitet de vil drive med. 

Hadde de fått bestemt selv ville de byttet annenhver uke 😂

Eller, den ene ville bare spilt TV spill. 

Ingenting feil i å ta litt styring som foreldre. 

Skrevet

Hvis jeg forstod riktig at du bor gratis i en leilighet som han eier, skjønner jeg godt at han ikke vil betale for en leilighet et annet sted. Akkurat den biten må du ordne opp i  selv. Kanskje du kan gå på jobbsøkerkurs hos NAV? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...