Angelica Skrevet 29. mai 2005 #1 Skrevet 29. mai 2005 Bør jeg godta at samboeren leser meldinger på mobilen? Og har han grunn til å bli sur over meldinger fra andre gutter? Har flere guttevenner på jobben, og det blir en del tullemeldinger og sånt. Han ser til og med på anropsloggen for å se hvem jeg har ringt til..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Nei. Enkelt og greit . Mobiltelefonen er din private eiendom.
Gjest Seleena Skrevet 29. mai 2005 #3 Skrevet 29. mai 2005 Tegn på usikkerhet. Han stoler kanskje ikkje på deg?
Vibs Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 På seg selv kjenner man andre best...Hvis han mistenker deg for å flørte litt for mye med andre, har han kanskje svin på skogen selv?
Samantha Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Nei. Han bør akseptere både at telefonen er privat (viss du vil det) og at du får meldingar frå guttevennar. Har han derimot grunn til å vere usikker på deg/sjalu/skeptisk, så skjønnar eg at han vil lese på telefonen din. Etter en episode der eg trudde typen min var interessert i eksdama er eg blitt heilt opphengt i å lese på telefonen hans. Heilt koko!! Kan ikkje noko for det. Så det kjem veldig an på...
LilleBille Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Telefonen er privat - og han har ingenting med å lese dine meldinger. Stoler man på hverandre - og man ikke har noe å skjule - er det "greit" at den andre ser på telefonen - men man respekterer hverandre såpass at man ikke gjør det. Men hvis du gjemmer den for ham - og er "redd" for at han skal "se" den - kan det jo virke som om du har noen svin på skogen som du ønsker å skjule for ham.
Gjest the imp Skrevet 29. mai 2005 #8 Skrevet 29. mai 2005 Jeg hadde ikke giddet å godta det. Greit nok at samboeren min leser meldinger på mobilen min, men det er fordi jeg gjerne ber han gjøre det når jeg ikke har muligheten selv. Hadde kjæresten min sjekket meldingene mine, sjekket anropsloggen osv så hadde jeg følt meg overvåket. Mobilen min er min private, og han har ingenting med å overvåke det jeg gjør. At man ikke har hemmeligheter for hverandre og lar samboer få se er noe helt annet.
Gjest Berry Skrevet 29. mai 2005 #9 Skrevet 29. mai 2005 Hvis ikke du synes det er greit, så bør han ikke gjøre det. (Det virker som om det er et problem for deg, siden du spør her om det er ok.) Hvis paret er enige om at det er greit har jeg ingenting i mot det.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 29. mai 2005 #10 Skrevet 29. mai 2005 Mobilen er privat- å snoke i den er som å snoke i private brev. Når det er sagt synes jeg ikke du skal sende/motta tullemeldinger fra mannlige kolleger.
Fakse Skrevet 29. mai 2005 #11 Skrevet 29. mai 2005 Jeg har ingenting i mot at mannen min leser meldinger på telefonen min eller ser hvem jeg har snakka med. Men han hadde rimelig fort fått beskjed om at det ikke var greit dersom han forlangte å få lese ja...
Angelica Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #13 Skrevet 29. mai 2005 Det er nok mest snakk om tillitt ja. Vi har vært sammen i 10 år, og jeg skal innrømme at i de første årene var jeg ikke den mest seriøse. Var nok ikke klar for et forhold på den tiden, men vi har da holdt sammen og har bodd sammen i ca. 5 år. I de årene har vi fått to barn og levd et godt familieliv. Kommer han alltid til å være like mistenksom vet jeg ikke om det er verdt det.. Parvati skrev: Mobilen er privat- å snoke i den er som å snoke i private brev. Når det er sagt synes jeg ikke du skal sende/motta tullemeldinger fra mannlige kolleger Hvorfor ikke? Er det enda ikke akseptert å ha mannlige venner? Er jo helt uskyldig, er ikke snakk om flørting en gang..
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2005 #14 Skrevet 29. mai 2005 Det hadde jeg absolutt ikke akseptert. Det kan være sjarmerende med en mann som er litt sjalu, men når han begynner å lese meldinger etc, da er det å gå for langt (i mine øyne).
Gjest lurven Skrevet 29. mai 2005 #15 Skrevet 29. mai 2005 jeg hadde blitt skikklieg forbanna, litt privatliv må man ha, hvis man ikke kan stole på kjærsten sin har man et stort problem
Angelica Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #16 Skrevet 29. mai 2005 Men når han tidligere har hatt grunn for å være mistenksom, kan jeg noen gang forvente at han skal stole 100% på meg?
Gjest Embla s Skrevet 29. mai 2005 #17 Skrevet 29. mai 2005 Men når han tidligere har hatt grunn for å være mistenksom' date= kan jeg noen gang forvente at han skal stole 100% på meg? Hvis han tidligere har hatt grunn til å være mistenksom, er det kanskje ikke så rart at han ikke klarer å omstille seg? Og hvis du stadig får "tullemeldinger" fra "guttene på jobben", er dette kanskje med på å opprettholde hans skepsis? du sitter kansje i en grop du har gravd selv, og må vel ta konsekvensene av dine tidligere feil
Thomasine Skrevet 29. mai 2005 #18 Skrevet 29. mai 2005 Men når han tidligere har hatt grunn for å være mistenksom' date= kan jeg noen gang forvente at han skal stole 100% på meg? Du kan ikke forvente noen ting! Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg hadde hatt problemer med å stole på en hvis h*n hadde gitt meg grunn til annet tidligere. Da må du nok overbevise ham gang på gang at så ikke er tilfelle. Man kan vel si at du har lagt dette på deg selv, og det er tydelig du er klar over det selv! Og det bør være lov å ha venner av det andre kjønn, og også kunne sende maili/sms og annet, men er man usikker bør man kanskje revurdere...? Kanskje du kunne vise ham "tullemeldingene" uoppfordret? Da skjønner han at det ikke er seriøse meldinger du får. Vitser og annet moro er vel bare hyggelig å dele...? :-) Og hvis det ikke betyr noe - da er det vel ikke problem å dele heller...
Gjest marthepia Skrevet 29. mai 2005 #19 Skrevet 29. mai 2005 Jeg ville ikke akseptert det. Han kan da ikke stole helt på deg når han ser både på mld dine og anropsloggen. Spør han om det! det ville jeg gjort!
Gjest Gulltopp Skrevet 29. mai 2005 #20 Skrevet 29. mai 2005 Mobilen er privat- å snoke i den er som å snoke i private brev. Når det er sagt synes jeg ikke du skal sende/motta tullemeldinger fra mannlige kolleger. Helt enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå