AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #1 Skrevet 29. november 2019 Hva har dere kjøpt/skal dere kjøpe til barna til jul i år? Jeg er nysgjerrig, og litt ute etter tips 🙏 Anonymkode: a3abb...114
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #3 Skrevet 29. november 2019 Telefon og ipad. Anonymkode: dcabd...14f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #4 Skrevet 29. november 2019 Vi kjøper alltid mange gaver. Slik ble jeg oppvokst 🙈 Blir litt dyre gave til barna i år. Men jeg har kjøpt litt her og litt der siden september ☺️ sønn på 9: nytt tastatur til gaming, en del merkeklær, el-sparkesykkel, klær med gaming logo på. Brettspill,morgenkåpe,sykkelhjelm, sønn12: el-sparkesykkel, Nasa lego, merkeklær, klær med gaming logo på. Morgenkåpe, ny skolesekk. Brettspill. Datter 6: Lol surprise dukkehus (kjøpt på salg) vinterstøvletter og Elsa (frost)støvletter, karaoke maskin kjøpt på lekekassen, dukker, klær, mulig el-sparkesykkel til henne og. (Selger mini sykler til små barn) morgenkåpe, Så fellesgave til alle blir VR spill. Anonymkode: 5260a...fce 1
Tanuki Skrevet 29. november 2019 #5 Skrevet 29. november 2019 Et legosett og en bok til gutt(5 år). 11
Tanuki Skrevet 29. november 2019 #6 Skrevet 29. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi kjøper alltid mange gaver. Slik ble jeg oppvokst 🙈 Blir litt dyre gave til barna i år. Men jeg har kjøpt litt her og litt der siden september ☺️ sønn på 9: nytt tastatur til gaming, en del merkeklær, el-sparkesykkel, klær med gaming logo på. Brettspill,morgenkåpe,sykkelhjelm, sønn12: el-sparkesykkel, Nasa lego, merkeklær, klær med gaming logo på. Morgenkåpe, ny skolesekk. Brettspill. Datter 6: Lol surprise dukkehus (kjøpt på salg) vinterstøvletter og Elsa (frost)støvletter, karaoke maskin kjøpt på lekekassen, dukker, klær, mulig el-sparkesykkel til henne og. (Selger mini sykler til små barn) morgenkåpe, Så fellesgave til alle blir VR spill. Anonymkode: 5260a...fce Bare av nysgjerrighet, hvor så mange gaver? og er det i tillegg til gavekalender? Blir det ikke veeeldig mye når barna får så mange gaver av foreldre + gaver fra besteforeldre , etc? 35
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Skrevet 29. november 2019 1 minutt siden, Tanuki skrev: Bare av nysgjerrighet, hvor så mange gaver? og er det i tillegg til gavekalender? Blir det ikke veeeldig mye når barna får så mange gaver av foreldre + gaver fra besteforeldre , etc? Grunnen er vel mest fordi jeg er oppvokst slik, og syns det er kos at det er mange gaver til barna under treet☺️ Dei får ikke gavekalender, men flaxlodd kalender, og lol kalender til jenta 😊 Anonymkode: 5260a...fce 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #8 Skrevet 29. november 2019 I år har jeg sluppet billigere unna enn noen andre av mine 4 år som mor🙏🏼 Tidligere har jul- og bursdagsgaver havnet på mellom 2000-10.000 😰 Men i år er virkelig det eneste jentungen ønsker seg en kattebamse som ligger på magen med potene foran seg, til 249,- 👌🏼 Bladde gjennom et lekebutikk-blad på 50 sider tidligere i uka, med beskjed om å sette kryss på alt hun ønsket seg, endte med at hun sa selv at her er det ingen kattepusbamse, så da er det ingenting å krysse på 🙈 Tror det blir en overlykkelig 4-åring på julaften ❤️ Anonymkode: 0dd2a...5e8 9
Tanuki Skrevet 29. november 2019 #9 Skrevet 29. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen er vel mest fordi jeg er oppvokst slik, og syns det er kos at det er mange gaver til barna under treet☺️ Dei får ikke gavekalender, men flaxlodd kalender, og lol kalender til jenta 😊 Anonymkode: 5260a...fce OK, har også oppvokst med ganske mange gaver til jul. Har foreldre som alltid har hatt god råd og stor familie. Men prøver selv å minske forbruket, i tillegg til at jeg oppriktig ikke tror ungen min har behov eller lyst på så mange gaver. Han er mest glad i lego så liten vits i å kjøpe mye annet, men en bok er koselig da. Han får også påfyll av tegnesaker og sånn gjennom året siden han er veldig glad i å tegne, så tror ikke behovet for mange gaver er der. I fjor fikk han veldig mange så er spendt på om han reagerer på at det er mindre i år. 13
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Skrevet 29. november 2019 Her får sønnen min på 12 år VR til PlayStation, kjøpte de akkurat nå. Datteren min får dunjakke fra North Face. Anonymkode: 16c1d...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #11 Skrevet 29. november 2019 Herregud, for en galskap. Foruten en gave, burde dere heller lære barna deres om å dele. Selv om man har fått mange gaver i egen barndom, betyr jo jammen ikke at man må fortsette det ekstreme kjøpebehovet. Jeg er sjokkert. Tenker dere ikke på andre og miljøet i hele tatt? Anonymkode: ae5bf...e9d 33
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #12 Skrevet 29. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for en galskap. Foruten en gave, burde dere heller lære barna deres om å dele. Selv om man har fått mange gaver i egen barndom, betyr jo jammen ikke at man må fortsette det ekstreme kjøpebehovet. Jeg er sjokkert. Tenker dere ikke på andre og miljøet i hele tatt? Anonymkode: ae5bf...e9d Enig, helt sykt hvor mange gaver noen gir barna. Anonymkode: 1321a...c90 20
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #13 Skrevet 29. november 2019 En liten kulebane i tre og en billedbok med lyd om dinosaurer til 2-åringen. Anonymkode: 74fb9...ee2 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #14 Skrevet 29. november 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for en galskap. Foruten en gave, burde dere heller lære barna deres om å dele. Selv om man har fått mange gaver i egen barndom, betyr jo jammen ikke at man må fortsette det ekstreme kjøpebehovet. Jeg er sjokkert. Tenker dere ikke på andre og miljøet i hele tatt? Anonymkode: ae5bf...e9d Herregud, mange bruker jo jula til gi tinge som ellers blir løpet av året. Til dømes klær eller mobil, divers nødvendigheter. Anonymkode: cde3f...463 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #15 Skrevet 29. november 2019 To små leker og ullklær til babyen vår på 6 måneder. Blir nokk mer spennende gaver neste år 🥰 Anonymkode: dfc39...151 1
Troverdigheten Skrevet 29. november 2019 #16 Skrevet 29. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøper alltid mange gaver. Slik ble jeg oppvokst 🙈 Blir litt dyre gave til barna i år. Men jeg har kjøpt litt her og litt der siden september ☺️ sønn på 9: nytt tastatur til gaming, en del merkeklær, el-sparkesykkel, klær med gaming logo på. Brettspill,morgenkåpe,sykkelhjelm, sønn12: el-sparkesykkel, Nasa lego, merkeklær, klær med gaming logo på. Morgenkåpe, ny skolesekk. Brettspill. Datter 6: Lol surprise dukkehus (kjøpt på salg) vinterstøvletter og Elsa (frost)støvletter, karaoke maskin kjøpt på lekekassen, dukker, klær, mulig el-sparkesykkel til henne og. (Selger mini sykler til små barn) morgenkåpe, Så fellesgave til alle blir VR spill. Anonymkode: 5260a...fce Håper dere setter av noe penger til sparing på vegne av disse barna, for forbruket dere gjør deres barn vant til later til å være helt ekstremt. Hva skal for eksempel en 9-åring med merkeklær? 26
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #17 Skrevet 29. november 2019 Seksåringen får gravitrax. Han er helt opphengt i kulebaner om dagen. Treåringen får ei butikkasse og ettåringen får ikke noe av oss i år. Det kommer så mye gaver fra andre, og han trenger ingenting. Anonymkode: d7495...b2c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #18 Skrevet 29. november 2019 1 får levis genser, 1 får klokketelefon (bursdagsgave og julegave) og siste får harry potter tryllestav. Anonymkode: 75fad...3e9 1
Linnpinn Skrevet 29. november 2019 #19 Skrevet 29. november 2019 Datteren vår får et dukkehus som hun har ønsket seg (arvet, så har ikke brukt penger på det 🤗). Minstemann får ingenting av oss. Han får alt han trenger fra øvrig familie. Han er uansett for liten til å forstå konseptet med jula og gaver. Julekalenderen blir opplevelser. F.eks bakedag, skogstur, se film sammen.. synes det er så mye fokus på gaver, penger, få, få, få.. 😔 prøver å styre unna mye av det og legge mye vekt på å kose oss sammen som familie 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #20 Skrevet 29. november 2019 Min på 8 får en leke hun har ønsket seg lenge (300,-) og noen basisplagg fra H&M/Cubus siden garderoben må opp en størrelse nå. I tillegg finner hun spillet hatt over hatt (kjøpt på salg) under treet julaftens morgen for å unngå å gå på veggene før jula ringes inn. Anonymkode: 5994f...4b8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå