Gå til innhold

skilte foreldre, igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest snømann
Skrevet

Jeg er i den situasjonen at jeg må velge mellom mor eller far i bryllupet. Av ulike årsaker måtte jeg velge min mor (det er også hun som sa jeg måtte velge).

Saken er nå at jeg har noen problemer jeg håper å få hjelp til: Plassering av min mors nye mann. De har vært gift i 12 år, jeg var voksen da og har aldri bodd sammen med dem. Min mor ønsker at han skal ha en farsrolle i livet mitt, men vi har ikke noe spesielt nært forhold så det er utelukket. Jeg har kontakt med min biologiske far.

Problem 1:

Brudepar og foreldre skal stå i våpenhuset etter vielsen og ta imot gratulasjoner fra gjestene. Jeg vil at min mor skal stå der sammen med mine svigerforeldre, jeg mener det er helt unaturlig at hennes mann skal stå der. Hun sier at hun ikke vil stå der uten han.

Problem 2:

Fotografering av brudeparet og foreldre utenfor kirken. Jeg vil ha bilde av svigerforeldre og min mor. Vi har ikke snakket om dette, men jeg vet hun vil ha med sin mann.

Problem 3:

Plassering ved middagsbordet.

Har lyst til å plassere min mor på min side og hennes mann ved hennes andre side, men det byr meg også litt imot. Et alternativ er å bytte side slik at vi har svigerforeldrene på hver vår side, men...

Så folkens, er jeg smålig her??? :-?

Hva skal jeg gjøre? Jeg vet det er mange i samme situasjon...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor i alle måtte du velge? Ikke at jeg har noe med det, men det hadde jeg aldri gjort.

Uansett, din mor bestemmer ingenting i deres bryllup. Hun bør i grunn være glad for at det var hun som ble valgt, og gjøre som dere ønsker.

Skrevet

Jeg synes du skulle prøvd og forklart henne at du ikke vil han skal stå å ta i mot gratulasjoner eller bli tatt bilde med. Går det an å forklare henne at du har et litt anstrengt forhold til han, og ikke ser det som naturlig at han "erstatter" din far? Har ikke hun "senset" noe på alle disse årene i forhold til han og deg?

Jeg synes kjempesynd på deg at du måtte velge mellom din mor og din far :roll:

Vi har noe lignede i min familie, men da mellom mamma og hennes søsken. Ikke rart det er krig i verden sier nå jeg :-x

Og du - jeg synes absolutt IKKE du er smålig!! Det er dem som er barnslige :ler:

Lykke lykke til :klem:

Skrevet
Så folkens, er jeg smålig her???
Det er din mor som er smålig...ærlig talt. :)
Skrevet
Det er din mor som er smålig...ærlig talt. :)
:enig_animasjon:

Jeg synes du skal si til din mor at du ikke ønsker å ha hennes nye mann med på hverken bilder eller gratulasjonsønskninger i våpenhuset.

Så hadde jeg heller latt han få sitte sammen med henne under middagen.

Uansett; husk på at det er din dag, og at du bestemmer!

Veldig lett for meg å mene noe her, jeg trenger jo ikke å ta hensyn til din mors følelser siden jeg ikke kjenner henne...

Lykke til!

Gjest Embla s
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at mors mann er med sammen med mor på bilder/osv. men det forutsetter vel også at din far og hans ev. nye kone/samboer også er med!!! Sånn hun vil ha det, vil det jo se ut som om hennes mann er din far... Nei, det hadde jeg ikke godtatt!

Hvorfor nektet hun deg å ha med din far?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er utrolig hvor smålige FORELDRE kan være. Blir så oppgitt over dumme foreldre som klarer å ødelegge sine barns store dag fordi de er sære og vanskelige og ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. :(

Catzy

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre tvinger barna sine til å velge???

De får være voksne nok til å overleve hverandre på dager som bryllup, konfirmasjon, dåp o.l.

Skjønner ikke at moren din kan be deg vlege mellom henne og faren din?

Eneste grunnen jeg kan se til at man skal føle at man bør velge er i situasjoner hvor en av partene har hatt besøksforbud o.l., altså ved familievold og sånn dritalvorlige ting. Da kan jeg kanskje forstå det, men da vil det kanskje føles naturlig for bruden fra før av - slår pappa kjerring ig unger har man kanskje ikke så mye med han å gjøre/han har ikke foreldrerett...

Jeg hadde sagt til moren min at hun fikk oppføre seg, at begge foreldre ble invitert med sine partnere og at de du og din tilkommende bestemmer skal være med på bildene

Gjest snømann
Skrevet

Takk for støtte.

Jeg skjønte jo at det kom til å bli bråk når denne dagen kom, men jeg var ikke forberedt på HVOR vanskelig det skulle bli.

Slik jeg ser det er jeg taperen uansett :cry: .

Jeg er selv mor til to og jeg LOVER!!! Jeg skal ALDRI bli like smålig og selvopptatt som min mor!

Jeg håper det blir en flott dag, men det er mange skjær i sjøen.

Hva med talen? Jeg skal holde tale til min kjære og takke mine supre svigerforeldre samtidig. Stygt å si det, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si til min mor og hennes mann...

Skrevet

Så folkens, er jeg smålig her??? :-?

Hva skal jeg gjøre? Jeg vet det er mange i samme situasjon...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ahdde aldri valgt den personen som ba meg velge. jeg hadde sagt til min mor at de var invitert, men det er min far også. Ønsker hun ikke å komme da, vel synd for henne. Men hun hadde aldri fått viljen sin i mitt bryllup.

Og det verste er jo at hun fortsetter å kreve. Kanskje det er på tide å sette en stopp. Si at hun har med å akseptere deres valg, og klarer hun ikke det så får hun holde seg hjemme.

Skrevet

ditt bryllup-- du bestemmer!

og du er ikke smålig.. heller din mor som er det...

Skrevet
Jeg ahdde aldri valgt den personen som ba meg velge. jeg hadde sagt til min mor at de var invitert, men det er min far også. Ønsker hun ikke å komme da, vel synd for henne. Men hun hadde aldri fått viljen sin i mitt bryllup.

Og det verste er jo at hun fortsetter å kreve. Kanskje det er på tide å sette en stopp. Si at hun har med å akseptere deres valg, og klarer hun ikke det så får hun holde seg hjemme.

Som jeg skulle sagt det selv - hvis noen noen gang ber meg velge er valget lett. Den personen vil bli valgt bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...