Gå til innhold

Hodepine og svimmelhet etter koloskopi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg var på en koloskopiundersøkelse på tirsdag og har etter dette hatt veldig vondt i hodet og vært mye svimmel. Slår mye mellom å svette og fryse. Noen her som vet om dette er vanlig? Har spist og drukket godt etter undersøkelsen, så skal ikke være dehydrert eller sulten. 

Anonymkode: aa038...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var bare litt uggen og rar i magen selv om jeg reagerte på medikamentet dem fylte meg med😲

Anonymkode: 1cab5...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var bare litt uggen og rar i magen selv om jeg reagerte på medikamentet dem fylte meg med😲

Fikk du sånn utfyllingsskjema der du skulle krysse av på om du fikk feber etc etter undersøkelsen? Ville jeg hatt hangover av beroligende to dager etterpå? Fikk minste dose beroligende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hjärtat skrev:

Jeg hadde ikke den opplevelsen etter koloskopi, men fikk ingen medisiner i forbindelse med det, da. 

Kan ikke forestille meg å gjøre det uten medikamenter, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke forestille meg å gjøre det uten medikamenter, hehe!

Gikk helt fint, men kommer jo an på hvor langt opp i tarmene de skulle og😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har hatt kvalme med brekninger og oppkast, kulde/svette om ein annen og hodepine etter ei slik undersøking. Det var fordi tarmen blei perforert (eg har IBD) og eg fekk blodforgiftning, endte opp på sjukehuset seinere samme kvelden. Eg trur eg ville vurdert å ta ein telefon til lege/legevakt og spørre om råd dersom det ikkje gir seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg hadde ikke den opplevelsen etter koloskopi, men fikk ingen medisiner i forbindelse med det, da. 

jeg fikk ikke velge 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 1.23, _nubbenella skrev:

Eg har hatt kvalme med brekninger og oppkast, kulde/svette om ein annen og hodepine etter ei slik undersøking. Det var fordi tarmen blei perforert (eg har IBD) og eg fekk blodforgiftning, endte opp på sjukehuset seinere samme kvelden. Eg trur eg ville vurdert å ta ein telefon til lege/legevakt og spørre om råd dersom det ikkje gir seg.

Oi! Såpass 😕

Ble du fort bra igjen?

jeg har ikke like vondt i hodet, men er veldig sliten i hele kroppen og veldig vondt i ryggen etter undersøkelsen.. det kan være tilfeldig selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Såpass 😕

Ble du fort bra igjen?

jeg har ikke like vondt i hodet, men er veldig sliten i hele kroppen og veldig vondt i ryggen etter undersøkelsen.. det kan være tilfeldig selvfølgelig. 

Blei fort bedre for blodforgiftningen, så snart eg fekk medisinsk behandling. Eg tenker det kan jo være greit å snakke med legekontor eller legevakt, berre for å være på den sikre sida. Eg har vært igjennom den undersøkinga 2 ganger og eg var tilbake til normalen med ein gang (når medisinane var ute av systemet) etter den første gangen, når alt gjekk som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, _nubbenella skrev:

Blei fort bedre for blodforgiftningen, så snart eg fekk medisinsk behandling. Eg tenker det kan jo være greit å snakke med legekontor eller legevakt, berre for å være på den sikre sida. Eg har vært igjennom den undersøkinga 2 ganger og eg var tilbake til normalen med ein gang (når medisinane var ute av systemet) etter den første gangen, når alt gjekk som det skulle.

Det er bra at du ble fort bra igjen! 
Nå er det jo nesten en uke siden, blir litt hysterisk å ringe nå og tro at det er pga undersøkelsen eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske jeg hadde noen plager etterpå. Jeg ville spurt legen, jeg, det høres jo ikke helt greit ut. 

Anonymkode: f23e6...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra at du ble fort bra igjen! 
Nå er det jo nesten en uke siden, blir litt hysterisk å ringe nå og tro at det er pga undersøkelsen eller..?

Når det oppstod etter denne undersøkinga og det ikkje har blitt stort betre, så syns eg faktisk det er på sin plass å kontakte dei og spørre om det. Det treng sjølsagt ikkje være relatert, men då har du i hvert fall snakka med dei. Men dersom det ikkje gir seg, så bør du skaffe deg ein legetime.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...