Gå til innhold

Engster meg for talene....

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

Jeg er litt engstelig for talene under maten jeg...

- Altså jeg syns det er kjempekos med taler, og jeg vet følgende i dag:

- Min mor holder tale først - hovedtalen

- Brudgommen holder tale

Vet ikke helt om brudgommens far trår til - håper det.

- To av mine venninner har gått sammen om en tale

- En annen venninne skal også holde tale...

Men alle disse talerne, bortsett fra brudgommen selv og forhåpentligvis hans far - hører jo til meg, og talen blir jo stort sett rettet mot meg...

:-( - Blir det teit når brudgommen ikke får noen flere taler fra sin familie/venner?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er litt engstelig for talene under maten jeg...

- Altså jeg syns det er kjempekos med taler, og jeg vet følgende i dag:

- Min mor holder tale først - hovedtalen

- Brudgommen holder tale

Vet ikke helt om brudgommens far trår til - håper det.

- To av mine venninner har gått sammen om en tale

- En annen venninne skal også holde tale...

Men alle disse talerne, bortsett fra brudgommen selv og forhåpentligvis hans far - hører jo til meg, og talen blir jo stort sett rettet mot meg...  

:-( - Blir det teit når brudgommen ikke får noen flere taler fra sin familie/venner?!?!

kanskje litt rart,men eg har jo ikkje peiling!!!! min far kjeme ikkje t å holde tale,så eg får nok berre frå BG...ingen frå min familie helde tale :cry:

kanskje du kan skrive ein sang t han og avslutte m den,så vil gjestene huske den sangen om BG godt :-)

Skrevet

kanskje du kan skrive ein sang t han og avslutte m den,så vil gjestene huske den sangen om BG godt :-)

:Nikke: Kjempelurt :wink:

Skrevet

Var i bryllup for 2 uker siden. Der var det kun mora, forlover og bruden som holdt til brudgommen, mens det var 6 taler + 2 sanger til bruden.

Vi synes det var litt rart ja.... ble litt skjev fordeling. Men sånn er det vel bare. oppford hans venner og familie til å holde taler! Blir nok en fin og uforglemmelig dag uansett

Gjest Embla s
Skrevet

Uff, var i et bryllup der det ikke var måte på hvor mange på den ene siden som hadde noe de ville si: Taler, sanger, deklamasjoner, rollespill, osv. i det uendelige. Det som også var påfallende, var at alle disse talene KUN omhandlet den aktuelle personen. Svært lite var rettet til begge to. Jeg kjente ikke denne personen fra før, men nå vet jeg ALT om hvordan h*n var som baby, liten, ungdom, osv.

Syns dette var en pinlig affære.

Skrevet

Jeg synes ikke det blir rart om det er fler taler på den ene siden enn den andre. Talene skal jo også være til bryllupsparet.. Men blir litt feil om det bare blir fokus på den ene....

Skrevet

Vi hadde 50/50 - min far, meg og forloveren min, hans mor, han og forloveren hans.

Det som var bra var at alle i alle fall tok med den andre parten i sin tale - som alle var vidunderlig korte og 'to the point' - om ikke annet for å si noe om hvor godt vi passer sammen. :-)

Og det var velsignet få flaue anekdoter fra barndommen - i alle fall ingenting jeg ikke kan leve med. :wink:

Synes tipset om å avslutte med en sang/dikt til BG var fint - da får du litt fokus på ham som 'henger igjen'.

Ellers er det kanskje mulig å oppfordre noen fra hans side til å si noen ord - kan ikke du spørre, blir kanskje litt feil om han selv gjør det?

Har han noen gode venner som ikke er redd for å ta ordet?

Skrevet
Uff' date=' var i et bryllup der det ikke var måte på hvor mange [b']på den ene siden som hadde noe de ville si: Taler, sanger, deklamasjoner, rollespill, osv. i det uendelige. Det som også var påfallende, var at alle disse talene KUN omhandlet den aktuelle personen. Svært lite var rettet til begge to. Jeg kjente ikke denne personen fra før, men nå vet jeg ALT om hvordan h*n var som baby, liten, ungdom, osv.

Syns dette var en pinlig affære.

Var i et bryllup med noe av det samme, alt gjaldt bruden, og det ble veldig tydelig. De få som hadde noe å si til brudgommen ble plassert helt til slutt i middagen, og man satt igjen med følelsen av at dette var brudens familie og venner sin fest. Det var flere som reagerte, ja.

Gjest Teletubbien
Skrevet

:-( Det er ikke sånn det er meningen altså, men jeg har jo mye større familie, og flere som kommer enn han har og jeg syns jo det er veldig hyggelig at de har lyst til å holde tale, men så vil jeg ikke at folk skal sitte med en sånn følelse som Embla og Pusla dah....

Håper inderlig at flere fra hans side kommer og kan ha tale, syns det er veldig gøy jeg :wink:

Tusen takk for tipset om å avslutte med min sang til han - det kan jo kanskje gjøre at det blir mer jevnt :Nikke:

Skrevet

Før bryllaupet vårt hadde eg litt dårleg samvit for min kjære, fordi mi side hadde så mange songar, heile 5 stykk til oss, men mest til meg. Det var frå foreldre og frå sysken, frå forlovar og frå min kjære til meg. Og berre ein song til min kjære...

Gjorde alt eg kunne for å få tak i fleire songar til han, men det let seg ikkje gjera.

Men talar derimot, var det min kjære si side som stod for. Han haldt tale sjølv, faren haldt tale, forlovaren hans og ein onkel av han. I tillegg haldt jo pappa tale (ganske kort av forskjellige grunnar) og forlovaren min (kjempegod)

Så hos oss gjekk det opp i opp, syns eg...

Gjest Pjusk
Skrevet

Da min søster giftet seg var de aller fleste talene fra vår side av familien.

Vi er en skravlete slekt der det blir holdt taler i litt høytidlige anledninger, mens brudgommens slekt ikke er noe særlig glad i å holde taler eller i å få oppmerksomheten det medfører å reise seg ved bordet for å si noen ord.

Om brudgommens slekt reagerte negativt på dette vet jeg ikke, men det bryr jeg meg også fint lite om.

Talene var nok spesielt rettet mot bruden, men brudgommen ble på alle måter omtalt og skrytt av, og jeg kan aldri tenke meg at han på noen måte følte seg utenfor.

------

Jeg har vært i ett bryllup der en slektning giftet seg i voksen alder, og der bruden hadde en familie som overgikk vår fullstendig mht. taler osv. De hadde korsang, flere holdt tale samtidig, diktopplesning og jeg vet ikke hva. Men jeg synes det var koselig, jeg. Jeg kjente ikke bruden så godt, men følte at jeg på den måten ble bedre kjent med henne.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg mener ikke at de som har lyst til å si noe skal la det være fordi det er få fra den andre siden som sier noe! Synes absolutt at alle som vil si noe skal få gjøre det i et bryllupp! Men det som var spesielt i mitt eksempel, var at det nærmest virket som om slekten til den ene var deprimert og lei seg fordi de nå skulle miste gullklumpen sin. Ektefellen ble liksom ikke nevnt eller satt pris på i det hele tatt. Hadde jeg vært ektefellen hadde jeg blitt litt lei meg av dette.

Gjest Gjesta
Skrevet

Da bestevenninna mi gifta seg hadde hun laget en fotomontasje over samlivet deres så langt, der hun leste samtidig som søstra sørget for fremvisning av bilder fra prosjektor. Det var utrolig koselig og de fleste gjestene satte stor pris på det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...