Gå til innhold

laste ned musikk - hvordan går jeg frem?

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å laste ned musikk selv.

Hvordan går jeg fram?

Jeg har til nå vært veldig redd for virud og sånn, så jeg har ikke turt å prøve.

Men ser jo at det å laste ned musikk er noe "alle" gjør.. så så veldig risikofylt er det kanskje ike likevel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Enkleste for å begynne er å laste ned f.eks www.LimeWire.com. Etter hvert kan du kanskje se litt på DC eller Bittrorrent.

Virusfaren er ikke så stor, så lenge du søker etter musikk. Pass på at musikkfilene har filnavn som ender på .ogg, .wma, mp3. For Guds skyld ikke last ned noe som ender på .exe.

Gjest Catwoman
Skrevet

Takker :-)

gjelder det i andre sammenhenger enn musikk og, at man skal passe seg for filer som slutter på .exe?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Takker  :-)  

gjelder det i andre sammenhenger enn musikk og, at man skal passe seg for filer som slutter på .exe?

Ja. .exe-filer er eksekverbare filer, altså filer som man bruker til å kjøre programmer og også selvfølgelig virus. Ikke last ned .exe-filer fra noen, så sant du ikke vet du kan stole på det.

Gjest Catwoman
Skrevet

Sånn nå har jeg lastet ned dette programmet.

Men når jeg søker. Får jeg opp null resultater uanstet hva jeg søker på :-?

Uansett om jeg søker på aritst, tittel, album eller alle tre...

hva gjør jeg feil nå?

Skrevet
Sånn nå har jeg lastet ned dette programmet.

Men når jeg søker. Får jeg opp null resultater uanstet hva jeg søker på :-?

Uansett om jeg søker på aritst, tittel, album eller alle tre...

hva gjør jeg feil nå?

Det er n¨å det vanskelige begynner. Nå må du passe på at portene dine er åpne. At de ikke er stengt av brannmur. Feks brannmur i Windows eller brannmur i Anti Virus programmet du har. I tillegg må du passe på at ikke routeren din lager krøll også. Den kan stenge for nedlastning.

Gå inn i innstillinger i programmet. Les deg fram ved hjelp av help filen i programmet. Det finnes sikkert noe slikt.

Og så ikke minst.....Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...