AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Syns det går så mye tid... Baby er 3 mnd og bruker en time på å få henne til å sovne, selv ved amming i søvn. Til vanlig spiser hun på 5-10 min. Ved legging bruker hun 20 min før hun slipper brystet. Så går det 15-20 min før hun faller til ro, hele tiden med lukkede øyne men nær ved å våkne. Så tar det minst 15 min med rolig søvn før hun sover godt nok til å kunne flyttes til soveplasser sin, totalt en times tid på leggingen. Jeg kan sovne under amming, men da blir det samsoving hele natten, og prøver unngå det for bedre søvnkvalitet. Hvordan ser det ut for dere? Anonymkode: ff276...ee6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Han her er 6 uker. Ammes i sengen ca 10-20 min og legges dermed over i bedside criben når han er søvnig. Som regel finner han roen selv, men må opp og gå og evt litt mer mat iblant for at han skal sovne Anonymkode: d9b38...bdf
Kicki_90 Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 De fleste kvelder så har hun sovnet og blitt flyttet over til egen seng i løpet av 20 min (10-30 er normalen). Pupp er kun for kosen på kveld, får flaske før leggetid. Frøkna er snart 7 mnd. På dårlige kvelder så kan vi holde på i 1-1,5 timer. Da er det amming, turning, amming, sutring, soving, amming, soving - flytte over til egen seng og gjenta hele rekke 2-4 ganger. Det er kvelder jeg irriterer meg noe voldsomt over at jeg ammer i søvn, men det skjer sjeldnere og sjeldnere.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Mye tid? Det er ikke så mye tid for en baby på 3 mnd egentlig. Høres ut som dere har en grei legging for kvelden. Anonymkode: 5e8e7...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Har en selv på 3 mnd snart og sliter med det samme. Inntil for 1 uke siden la vi oss sammen og samsov. Da roet hun seg fort. Men ønsker å prøve å legge henne for seg selv (hvertfall første del av natten) så det er enklere når vi skal begynne å få lagt litt tidligere. Driver og prøver ut litt nå, så ingen gode tips. Men bruker som deg ca 1 time ++++ Anonymkode: c396a...22a
mangolassie Skrevet 29. november 2019 #6 Skrevet 29. november 2019 Vi brukte også en time (minst) da han var 3 mnd. Nå er han 8 mnd. Hvis jeg legger ham når han er akkurat passe trøtt/trøtt nok så tar det 20 min til en halvtimes tid. Ammer i søvn og flytter over i egen seng når han sover tungt. skal sies at da han var 3 mnd var han helt umulig å legge fra seg selv om han sov. Som om han hadde en slags alarm. Våkna HVER gang. Så er ganske fornøyd med sånn det er nå, på en måte!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Skrevet 29. november 2019 Vi tok det gradvis. Startet med å amme liggende i vår seng, når baby sov godt flyttet jeg henne til sin seng. Deretter begynte jeg å snike meg ut av soverommet når hun var ferdig med å spise slik at hun kunne finne søvnen selv, og gå inn igjen etter ca 20 minutter og flytte henne over til sin seng. Nå får hun mat i stua og legges rett i sin seng hvor hun som regel sovner uten protester. Det tar ca 10 minutter, hun er 5 mnd. Anonymkode: c8439...80c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #8 Skrevet 29. november 2019 At du amme i søvn er egentlig det som er problemet. Tar lengre og lengre tid og når babyen er eldre blir det helt umulig å få de til å sove selv. Amme og gynge om du ha gyngestol men begynne å legge ungen i sengen etter den har ammet en stund og er søvnig. Anonymkode: 3b63f...846
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Skrevet 29. november 2019 Vi gjør det samme med vår på 5 mnd. Tar like lang tid. Ser kommentar over her på å amme annet sted og så legge når hun er søvnig. Men jeg får ikke vår til å spise på stua lengre, blir for distrahert av gatelysene utenfor og hva som helst egentlig. Selv om vi skrur ned lyset og har det rolig uten TV osv. Så må amme på mørkt rom, det blir sengekanten på soverommet. Når hun er ferdig og nesten sovner, holder vi henne tett og busser lett til hun sover. Så lar vi henne sovne tungt på brystet før hun legges i bedside. Legges hun søvnig i senga er det umiddelbart skriking og hyling, og alt må startes på nytt 😩 Anonymkode: e16c9...28f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Skrevet 29. november 2019 Ca 7 timer. Baby vil ikke sove 😩 starter klokka sju og han sovner klokka 2. Straks tre måneder. Anonymkode: 1a844...74f
Semydfe Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ca 7 timer. Baby vil ikke sove 😩 starter klokka sju og han sovner klokka 2. Straks tre måneder. Anonymkode: 1a844...74f Skjønner at det er tøft. Men det er stor sjanse for at dere begynner legging alt for tidlig på kvelden. Ved 3 måneder har baby så vidt begynt å produsere søvnhormon og kan fortsatt være "programmert" til å sovne en god del senere.Jeg anbefaler dere faktisk å heller ha en liten dupp på sen ettermiddag eller tidlig kveld, og heller prøve å legge baby en god del senere. Juster deretter gradvis soveposen nedover. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #12 Skrevet 30. november 2019 8 timer siden, Semydfe skrev: Skjønner at det er tøft. Men det er stor sjanse for at dere begynner legging alt for tidlig på kvelden. Ved 3 måneder har baby så vidt begynt å produsere søvnhormon og kan fortsatt være "programmert" til å sovne en god del senere.Jeg anbefaler dere faktisk å heller ha en liten dupp på sen ettermiddag eller tidlig kveld, og heller prøve å legge baby en god del senere. Juster deretter gradvis soveposen nedover. Ikke min tråd, men han sover ikke på dagen heller og er tydelig trøtt. Men blir jo en liten powenap på puppen gjennom kvelden også sovner for natta rundt 2. Satser på at det kommer seg etterhvert! Anonymkode: 1a844...74f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #13 Skrevet 30. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke min tråd, men han sover ikke på dagen heller og er tydelig trøtt. Men blir jo en liten powenap på puppen gjennom kvelden også sovner for natta rundt 2. Satser på at det kommer seg etterhvert! Anonymkode: 1a844...74f Søvn avler søvn, og overtrøtt baby kan ha veldig vanskelig for å finne roen og sovne. Hvorfor sover han ikke på dagen? Anonymkode: c8439...80c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå