Gå til innhold

Trenger hjelp fort! Skal jeg døgne før eksa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøve imorgen (i 2 kapitler). Jeg hadde 2 andre viktige vurderinger denne uka og måtte nedprioritere geografien.. Jeg har dessverre disponert dårlig med tiden og har ikke fått øve til denne prøven... Jeg har dårlige karakterer i dette faget fra før av og er avhengig av å få bedre karakter. Nå lurer på om jeg skal snu på døgnet eller ikke. Jeg har ikke lest disse 2 kapitlene enda! Tror dere at det er noe hensikt i å døgne? Hvordan skal jeg klare å være våken isåfall? 

Anonymkode: 22ece...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere noen tips til å holde meg våken? :(  Jeg er egentlig veldig trøtt nå men jeg må nesten bare døgne.. 

Skrevet

Prøv å få deg litt søvn dersom du er trett nå, så står du opp etter noen timer, så leser du. Så sove og så opp igjen og repetere. 2 kapitler er ikke mye. Lykke til 😊👌🏻

Anonymkode: b14e3...f12

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville lagt meg nå og stått opp tidligere i morgen tidlig for å lese, men det er bare meg da.

Skrevet

Spis snacks mens du leser, så leser du til øya går i kryss. Jeg ville absolutt lagt inn minimum en time hviletid før eksamen.

Lykke til!!

Skrevet

Nei. Det er når vi sover at hjernen vår prosesserer og lagrer det vi har opparbeidet oss av minne i løpet av dagen. Så det er dårlig business å døgne, komme trøtt på eksamen, da risikerer du veldig sterkt at du ikke husker noen ting uansett. Ta dette som en lærdom til neste gang - her i livet må man dessverre prioritere hele tiden, og noe må alltid vike for noe annet. Best å bare møte opp og gjøre sitt beste. Man kan ikke være perfekt i alt. Man må bare prøve etter beste evne å planlegge, jobbe jevnt og trutt de ukene og månedene man har tilgjengelig slik at man slipper eksamensrushet på slutten av semesteret.

Anonymkode: f3783...736

Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Les alt du kan, lag diagrammer og sammendrag og hvile 4-5 timer (du trenger å søve). Når du våkner, må du lese dette raskere. Bruk korttidsminne, sjekk alt før eksamen og prøv å svare på det du vet.
Hold selvtilliten alltid opp fordi dette er din største enemy.

Endret av Familytree
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Denne uka var så hektisk...Jeg er så frustrert og vil egentlig gråte. Men jeg skal prøve å lese stoffet i 4 timer og senere få meg 2 timers søvn 😓

Skrevet

Det viktigste er at du får sove når du er trøtt. Det hjelper ikke å lese når du blir kjempetrøtt av å døgne. Ender med du ikke husker noe. Sett heller klokka på å stå litt tidligere opp å les før du går. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...