AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Jeg har prøve imorgen (i 2 kapitler). Jeg hadde 2 andre viktige vurderinger denne uka og måtte nedprioritere geografien.. Jeg har dessverre disponert dårlig med tiden og har ikke fått øve til denne prøven... Jeg har dårlige karakterer i dette faget fra før av og er avhengig av å få bedre karakter. Nå lurer på om jeg skal snu på døgnet eller ikke. Jeg har ikke lest disse 2 kapitlene enda! Tror dere at det er noe hensikt i å døgne? Hvordan skal jeg klare å være våken isåfall? Anonymkode: 22ece...ccf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Har dere noen tips til å holde meg våken? Jeg er egentlig veldig trøtt nå men jeg må nesten bare døgne.. Anonymkode: 22ece...ccf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Prøv å få deg litt søvn dersom du er trett nå, så står du opp etter noen timer, så leser du. Så sove og så opp igjen og repetere. 2 kapitler er ikke mye. Lykke til 😊👌🏻 Anonymkode: b14e3...f12 1
Missbehave Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Jeg tror jeg ville lagt meg nå og stått opp tidligere i morgen tidlig for å lese, men det er bare meg da.
Energi-jenta Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Spis snacks mens du leser, så leser du til øya går i kryss. Jeg ville absolutt lagt inn minimum en time hviletid før eksamen. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 Nei. Det er når vi sover at hjernen vår prosesserer og lagrer det vi har opparbeidet oss av minne i løpet av dagen. Så det er dårlig business å døgne, komme trøtt på eksamen, da risikerer du veldig sterkt at du ikke husker noen ting uansett. Ta dette som en lærdom til neste gang - her i livet må man dessverre prioritere hele tiden, og noe må alltid vike for noe annet. Best å bare møte opp og gjøre sitt beste. Man kan ikke være perfekt i alt. Man må bare prøve etter beste evne å planlegge, jobbe jevnt og trutt de ukene og månedene man har tilgjengelig slik at man slipper eksamensrushet på slutten av semesteret. Anonymkode: f3783...736
Gjest Familytree Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 (endret) Les alt du kan, lag diagrammer og sammendrag og hvile 4-5 timer (du trenger å søve). Når du våkner, må du lese dette raskere. Bruk korttidsminne, sjekk alt før eksamen og prøv å svare på det du vet. Hold selvtilliten alltid opp fordi dette er din største enemy. Endret 28. november 2019 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 Tusen takk for alle svar. Denne uka var så hektisk...Jeg er så frustrert og vil egentlig gråte. Men jeg skal prøve å lese stoffet i 4 timer og senere få meg 2 timers søvn 😓 Anonymkode: 22ece...ccf
Gjest Warrior Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 Det viktigste er at du får sove når du er trøtt. Det hjelper ikke å lese når du blir kjempetrøtt av å døgne. Ender med du ikke husker noe. Sett heller klokka på å stå litt tidligere opp å les før du går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå