Gjest Halloiuken Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 (endret) Nå er jeg lei rett og slett. Hun er å blir en evig alkoholiker rett og slett. Vi hadde avtale om at jrg skulle komme i dag på besøk og så ta henne med hjem. No way... for det første. Jeg kommer til avtalt tid. Heldigvis for at jeg hadde nøkkel. For etter utallige forsøk på å få svar fra ho så låser jeg meg inn( vi har avtale om at først etter 3 forsøk skal jeg låse meg inn) Der ligger hun nesten døddrukken på sofaen. Den nye sofaen som hun fikk av oss i gave i går er full av urin og flasker og glass ligger overalt . Jeg får henne i seng, rydder opp og lager mat og kaffe til henne når hun står opp. Det tar sin tid og da er det bare dritt å få. Jeg har hatt en slankeoperasjon for 5 år siden og ligger stabilt på 52 kg. Før var det 153 kg så en del er vekk, men i følge henne er jeg på vei opp i vekt igjen, jeg får beskjed om at sånne som meg ja de er verdens utøy, hun hater meg. Maten jeg laget er bare dritt. Nå har jeg levd med dette så lenge at jeg orker ikke mer. Jeg har blitt banket opp av min egen mor ( før altså) jeg har blitt bitt og slått og i dag har jeg blitt kastet både det ene ig det andre etter. jeg har fått nok. Orker ikke mer. i morgen tidlig reiser jeg hjem så kan hun bare sitte der. Hun har vært til behandling før men ingen hjelp i det så lite vits. Mamma får seile sin egen skute. Jeg fikk ikke fly i kveld og hotell er ikke mulig pga økonomien Endret 28. november 2019 av Halloiuken Glemte boe
Gjest padawan Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Synes det er riktig av deg å gå.
Hjerte Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Det er vanskelig å akseptere at forholdet til ens egen mor aldri vil bli bra, men jeg tror helt ærlig at du må la henne seile sin egen sjø. Du har tatt et vanskelig, men riktig valg! Klem ❤️ 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Herregud bare gå. Hun må være alvorlig psykisk syk! Anonymkode: d7a82...c16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud bare gå. Hun må være alvorlig psykisk syk! Anonymkode: d7a82...c16 Hvorfor må hun det? Hun er alkoholiker. Anonymkode: 5c63e...2dc 3
Silva Pluvialis Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må hun det? Hun er alkoholiker. Anonymkode: 5c63e...2dc Alkoholisme er regnet som en ruslidelse, som går inn under psykisk sykdom. 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Ble lei meg av å lese dette. Hvordan kan sånne mennesker få behandling. Er innleggelse forsvarlig her? Anonymkode: 2bd3b...726
Pia Sofia Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 Bra du setter grensen for deg selv! Du har gjort ditt! Ferdig nå! 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 3 minutter siden, Gorilla skrev: Alkoholisme er regnet som en ruslidelse, som går inn under psykisk sykdom. "Går inn under"? Tror svært få vil forstå utsagnet "hun er psykisk syk" som "hun er alkoholiker". Anonymkode: 5c63e...2dc 1
Silva Pluvialis Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Går inn under"? Tror svært få vil forstå utsagnet "hun er psykisk syk" som "hun er alkoholiker". Anonymkode: 5c63e...2dc Alkoholisme er en psykisk lidelse. Ofte er alkoholisme en mestringsstrategi, f.eks en måte å flykte fra følelser man ikke er i stand til å regulere. 2
Gjest Warrior Skrevet 28. november 2019 #11 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud bare gå. Hun må være alvorlig psykisk syk! Anonymkode: d7a82...c16 Ja det er så enkelt å si for folk «bare gå» når noen er psykisk syk og sliter med alkohol. Det er enkelt å bli forlatt for noe en ikke kan noe for. Som om det ikke er tøft nok å slite fra før. Ts, får vondt av å lese dette både på dine vegne og moren din sine. Hvorfor blir det ikke gjort mer for henne? Mer behandling? Synes det blir gjort alt for lite for folk som virkelig trenger alvorlig hjelp. Det burde ikke være sånn i Norge. Hvorfor blir det ikke gjort mer? Hvorfor må det ende galt først?
Missbehave Skrevet 28. november 2019 #12 Skrevet 28. november 2019 Du er sterk som klarer å sette den grensen for deg selv! Du kan dessverre ikke hjelpe henne - hun har ikke lyst på hjelp. Det er riktig av deg å dra. Det er leit, alt det du har opplevd. Nå må du sette deg selv først så ikke du går på en smell. Det kan være vanskelig den første tiden, men det går lettere etterhvert. Lykke til! 2
#Sunrise Skrevet 28. november 2019 #13 Skrevet 28. november 2019 Kontakt legen å forklar situasjonen, forklar også at du ikke kommer til å hjelpe hun noe mer. Du kan få hjelp med hjemmesykepleie som kan komme innom å se til henne hver dag, så slipper du å ta dette. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #14 Skrevet 29. november 2019 Sender deg noen varme tanker. ♥ Jeg har en venninne som er i denne situasjonen, og som om det ikke er nok med å ha en mor som er akkurat slik har hun i tillegg en bror som klarer seg like dårlig. All den dritten hun har fått opp gjennom årene, fordi hun er den som har klart seg bra, det er umenneskelig nærmest. De har tømt henne økonomisk, praktisk og emosjonelt. Jeg forstår at det er vanskelig å vende ryggen til, men jeg tror at noen ganger må man bare være "hard" for å redde seg selv. Det er grenser for hva et menneske kan tåle å bære, og det hjelper ingen om du ødelegger deg fullstendig på å skulle hjelpe. Det er igrunnen ikke mulig å hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv. Min venninne kom heldigvis frem til dette før hun selv knakk helt sammen. Hun meldte fra til helsevesenet, og så har hun trukket seg unna. Det var til slutt eneste mulighet, for å ikke bli fullstendig ødelagt selv. Takken hun har fått for alle de år hun stilte opp, alle de pengene hun har brukt, det er nå at hun er et rasshøl fordi hun nå sier "NOK!" På høy tid! Hun har ordnet og fikset i over 20 år, og var på randen til å bryte sammen selv. Det siste hun gjorde for sin mor var å pusse opp hele leiligheten. Knapt en måned senere var leiligheten ramponert. Ta vare på deg selv! Ikke la dette kjøre også deg i grøfta! Når det uansett ikke nytter er det lov å beskytte seg selv mot å bli dratt ned. Det tjener ingen at du også går under. ♥ Anonymkode: e5c56...185 3
Gjest Halloiuken Skrevet 29. november 2019 #15 Skrevet 29. november 2019 Tusen takk for at dere leste. Det endte med at mannen min kom for å hente meg. Så vi har nå lagt mange mil mellom oss og mamma. Jeg har grått mange tårer, kjeftet og smelt. Skrev også et brev i natt til mamma det jeg forklarte hva jeg tenker og føler og at jeg måtte ha avstand mellom oss i en lang stund. At nok er nok og at jeg vet at hun er for avhengig av kong alkohol men at grensen var nådd. Jeg har brukt natta på å tømme ting jeg fant i vasken og kastet ødelagte ting. Jeg er tom for ord. Nå skal vi snart komme oss til et hotell for å ta en pause fra alt. Så hjem i morgen.
Pia Sofia Skrevet 29. november 2019 #16 Skrevet 29. november 2019 9 minutter siden, Halloiuken skrev: Tusen takk for at dere leste. Det endte med at mannen min kom for å hente meg. Så vi har nå lagt mange mil mellom oss og mamma. Jeg har grått mange tårer, kjeftet og smelt. Skrev også et brev i natt til mamma det jeg forklarte hva jeg tenker og føler og at jeg måtte ha avstand mellom oss i en lang stund. At nok er nok og at jeg vet at hun er for avhengig av kong alkohol men at grensen var nådd. Jeg har brukt natta på å tømme ting jeg fant i vasken og kastet ødelagte ting. Jeg er tom for ord. Nå skal vi snart komme oss til et hotell for å ta en pause fra alt. Så hjem i morgen. Så fint å høre at du har en mann som støtter deg❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå