AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Del Skrevet 28. november 2019 Fikk støt i meg nettopp da jeg tok ut laderen fra stikk kontaken. Det var skikkelig ekkelt. Stakk i fingeren og opp i armen. Ikke vant med dette. Googlet det, å det stod at selv ved små mengder støt kan gi fatale skader!! Jeg må vel ikke til lege?!🙄 Anonymkode: bb8bf...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Del Skrevet 28. november 2019 Tydeligvis ikke så bekymret siden du oppretter en tråd. Om du er usikker ringer du legevakta, ikke spør Ola Normann på KG. Anonymkode: 50c68...ebb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg er ikke slik at du får støt og dør timevis etterpå...kast laderen og kjøp ny. Anonymkode: ee705...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Del Skrevet 28. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke slik at du får støt og dør timevis etterpå...kast laderen og kjøp ny. Anonymkode: ee705...88d Har ikke noe med laderen å si, det kommer når en drar den fort ut. Så var jeg nær den metallbiten på laderen. Reiner med det går fint. Ringe legen? Kan liksågodt høre med en elektriker her på KG. Er jo helst legevakta jeg skal prøve å unngå. Noen som vet om dette er farlig? Gi høyt blodtrykk elr lignende? Anonymkode: bb8bf...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Del Skrevet 28. november 2019 Du overlever nok. Anonymkode: 50d09...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Del Skrevet 28. november 2019 Så sant du ikke har noen hjerteproblemer så er ikke støt farlig. Da må det høyere strømstyrke til. Hvis du har det bra nå, så går det bra. Anonymkode: 538fa...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Del Skrevet 28. november 2019 Du trenger ikke å bekymre deg, strømmen gikk i samme arm. Hadet det vært arm til arm, altså over hjertet så hadde jeg reist til legevakten. Anonymkode: 63b50...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Del Skrevet 28. november 2019 Ikke farlig. Det som er farlig, hovedsaklig, er om det går strøm fra den ene hånden gjennom kroppen til den andre, via hjertet. Typisk om det er feil i et elektrisk apparat, slik at du får tatt på den ene nettfasen, mens du tar i noe jordet med den andre hånda. Her har du bare fått en god, gammeldags karamell. Anonymkode: 8afe2...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Del Skrevet 28. november 2019 en karamell i en hånd eller finger er generelt ikke farlig. strømgjennomgang fra arm til arm er veldig farlig, om du fikk strøm i begge armer samtidig eller på en annen måte hvor strømmen kan ha gått gjennom brystet ditt burde du oppsøke lege for å sjekke hjerterytme. om du bare fikk støt i en hånd har du ikke fått strømgjennomgang. Anonymkode: 64ea1...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Del Skrevet 28. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så sant du ikke har noen hjerteproblemer så er ikke støt farlig. Da må det høyere strømstyrke til. Hvis du har det bra nå, så går det bra. Anonymkode: 538fa...7fd Okei😇 Nyttet ikke å spørre mannen min serdu, han himlet bare med øynene.😆 Aldri fått strøm i meg før, så ei gang måtte bli den første! Anonymkode: bb8bf...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Del Skrevet 28. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke farlig. Det som er farlig, hovedsaklig, er om det går strøm fra den ene hånden gjennom kroppen til den andre, via hjertet. Typisk om det er feil i et elektrisk apparat, slik at du får tatt på den ene nettfasen, mens du tar i noe jordet med den andre hånda. Her har du bare fått en god, gammeldags karamell. Anonymkode: 8afe2...72a Hadde mobilen i andre hånden imens rev ut laderen med den andre. Kjente det opp til over hånden/armen, men støtet gikk i fingeren 👨🎤 Har ingen hjerteproblemer nei:) Anonymkode: bb8bf...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 28. november 2019 #12 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) Jeg har lest om flere som har blitt drept av laderen sin, det er ikke helt klart for meg hvordan, men det er skummelt 😬 Endret 28. november 2019 av ana0603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #13 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg har fått strøm veldig mange ganger av strømgjerder. Noen strømgjerder har metalltråder så det kjenner man ordentlig godt, men det er også slik man sjekker om det er strøm på gjerdet om man er usikker, altså ved å klipe over metallstrengen. Det er fordi det er verre å få strøm når du krysser over gjerdet og får strøm i låret/skrittet og ikke kan komme deg like fort unna som å bare kunne dra til seg en hånd. Uansett, det er ubehagelig, men jeg har ikke fått varige skader, og du hadde ikke posta et innlegg på KG om du hadde fatale skader av strømmen, da hadde du jo ikke kunne sittet her. Det er ikke som om at det kommer snikende i etterkant. Anonymkode: f49b6...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #14 Del Skrevet 28. november 2019 1 minutt siden, ana0603 skrev: Jeg har lest om flere som har blitt drept av laderen sin, det er ikke helt klart for meg hvordan, men det er skummelt 😬 Det kan man om man lader telefonen om natta. Laderen kan bli varm og de gassene som frigis av en lader når den avgir røyk er svært giftig. Anonymkode: f49b6...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 28. november 2019 #15 Del Skrevet 28. november 2019 Går nok bra. Ofte det gnister og kommer liksom et lys når jeg setter i lader. Når jeg var rundt 11-12 års alderen tok jeg og ei venninne av meg i et strømgjerdet som var strøm i. Faen det var vondt men skjedde ikke noe mer. Vi fortsatte å ha det moro vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #16 Del Skrevet 28. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått strøm veldig mange ganger av strømgjerder. Noen strømgjerder har metalltråder så det kjenner man ordentlig godt, men det er også slik man sjekker om det er strøm på gjerdet om man er usikker, altså ved å klipe over metallstrengen. Det er fordi det er verre å få strøm når du krysser over gjerdet og får strøm i låret/skrittet og ikke kan komme deg like fort unna som å bare kunne dra til seg en hånd. Uansett, det er ubehagelig, men jeg har ikke fått varige skader, og du hadde ikke posta et innlegg på KG om du hadde fatale skader av strømmen, da hadde du jo ikke kunne sittet her. Det er ikke som om at det kommer snikende i etterkant. Anonymkode: f49b6...2b2 Jeg har også fått det av strømgjerde, holdt på med hester da jeg var liten. Men syntes dette var verre, dette var en litt mer brennende følelse. Ble også mer murring i hånden etterpå. Ja, sant nok. Ville ikke sittet her om det var så farlig. Anonymkode: bb8bf...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #17 Del Skrevet 28. november 2019 Strømgjerder, ja. De fleste som har vokst opp på gård, har fått strøm veldig mange ganger. Anonymkode: 26422...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #18 Del Skrevet 28. november 2019 Var hakket verre med en direkte strøm fra en lader😑 Anonymkode: bb8bf...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå