AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Altså, er det jeg som er prippen her? Jeg er selv mamma til to små, og reagerer på at SÅ mange foreldre putter barna sine OPPI handlevognen i butikken MED møkkete utesko?!!! Hello...det er der jeg skal legge maten min! Synes dette er skikkelig uhygenisk og ekkelt, og har begynt å konsekvent legge matvarene mine i det lille rommet i front der barnet evt ikke har fått plass. Ta i alle fall av barnets møkkete sko før de hopper oppi. Anonymkode: f4eb5...00f 5
jabx Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 (endret) Det er møkkete og uhygienisk i handlekurver og handlevogner. Et par sko fra eller til gjør liten forskjell. Det var vel også på TV2 Hjelper Deg eller noe slikt at de fant ut at butikkene omtrent aldri vasker slikt. Så jeg pleier konsekvent å dekke bunnen med enten reklameaviser de har i butikken, eller små plastposer fra grøntavdelingen. Og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg vet at butikkene gir faen og at vogner og kurver er ufyselig skitne, og siden de ikke tar sitt ansvar for å desinfisere disse - som gjerne burde vært gjort flere ganger om dagen - så gjennomfører jeg egne tiltak for å ikke putte andres dritt i munnen. Endret 28. november 2019 av jabx 15
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Du skulle bare visst hvor sjeldent (les aldri) slike ting blir rengjort. Der du holder hendene dine har andre holdt sine bakteriehender, vognene står gjerne ute og blir skitne, barn slikker på varer og vognene ++ Pakk heller inn i tøyposer e.l. Anonymkode: ddeee...fe4 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Du antar vel ikke at en handlevogn er ren? Maten man kjøper er pakket inn, så det spiller vel ingen rolle. En sitron osv har skall som du ikke spiser. Anonymkode: 0afd3...9f1 17
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Helt enig, TS. Barn har ikke noe oppe i selve vogna å gjøre, de kan sitte i setet eller så får de gå på sine to bein. Anonymkode: 5968e...709 8
Gjest Warrior Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: barn slikker på varer og vognene ++ Hva er det med foreldre som lar barna holde på sånn!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du antar vel ikke at en handlevogn er ren? Maten man kjøper er pakket inn, så det spiller vel ingen rolle. En sitron osv har skall som du ikke spiser. Anonymkode: 0afd3...9f1 Nei jeg antar ikke at den er ren, men jeg antar at det ikke har vært skoskit (med spytt, blod, hundebæsj etc under) i vognen der maten min skal ligge Jeg synes det er en vesentlig forskjell på "normal møkk" som matsøl, støv etc, kontra dritt fra bakken. Bor i Bærum, og det er stort sett oppegående og "fisefine" foreldre jeg ser gjør dette. Uting og uhygienisk. Anonymkode: f4eb5...00f 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 Ser ikke problemet i det heletatt... Anonymkode: c2973...c41 17
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Null problem. Bakterier er det overalt, og jeg gidder ikke bruke energi på å irritere meg over sånne småting. Anonymkode: 41ef8...0ce 18
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #10 Skrevet 30. november 2019 Jeg putter poden i handlevogna. En kjapp tur på kjøpesenteret tar 15 min med vogna. 1 time uten. Vognene blir aldri vasket så noen utesko fra eller til gjør ikke noe forskjell på bakteriestanden. Anonymkode: 2eabc...eca 10 1
jabx Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 (endret) Jepp. Putt ungen i vogna med god samvittighet. De er som nevnt ekstremt skitne og jævlige i utgangspunktet. Altså vognene. Endret 30. november 2019 av jabx 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 7 minutter siden, jabx skrev: Jepp. Putt ungen i vogna med god samvittighet. De er som nevnt ekstremt skitne og jævlige i utgangspunktet. Altså vognene. Ungene og. Så de tar heller ikke skade av å sitte i skitten og jævlig vogn. Jeg foretrekker at foreldre putter ungene i handlevogna. Og enda bedre om de får knabbe en brødskalk fra skjæremaskina også. Da holder de seg på ett sted, og de er stille. Anonymkode: 3d75f...86c 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 Jeg putter mine oppi med god samvittighet. Bryr meg lite om hva andre mener. Mitt valg. Er ingen regel på det. Brødmaskina er nok verre.... tenk alle avførings bakteriene som er på håndtaket på handlevognen, også plukker du videre varer med det 🤤🤤 Anonymkode: 2d813...d3d 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Hvilke varer du kjøper er i direkte kontakt med den skittne handlevogna? De har poser til frukt og grønt, brødvarer og andre løsvektvarer. Det andre har vel emballasje. Anonymkode: 2890b...fe2 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 På 28.11.2019 den 21.01, AnonymBruker skrev: Altså, er det jeg som er prippen her? Jeg er selv mamma til to små, og reagerer på at SÅ mange foreldre putter barna sine OPPI handlevognen i butikken MED møkkete utesko?!!! Hello...det er der jeg skal legge maten min! Synes dette er skikkelig uhygenisk og ekkelt, og har begynt å konsekvent legge matvarene mine i det lille rommet i front der barnet evt ikke har fått plass. Ta i alle fall av barnets møkkete sko før de hopper oppi. Anonymkode: f4eb5...00f Du er ikke prippen og spør du meg er det j...respektløst av foreldrene å gjøre det. møkkete sko og fulle bleier har ingenting oppi handlevogna å gjøre. Det er for søren et sete som ungene skal sitte oppi. Anonymkode: c91e7...027 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #16 Skrevet 1. desember 2019 På 28.11.2019 den 21.01, AnonymBruker skrev: Altså, er det jeg som er prippen her? Jeg er selv mamma til to små, og reagerer på at SÅ mange foreldre putter barna sine OPPI handlevognen i butikken MED møkkete utesko?!!! Hello...det er der jeg skal legge maten min! Synes dette er skikkelig uhygenisk og ekkelt, og har begynt å konsekvent legge matvarene mine i det lille rommet i front der barnet evt ikke har fått plass. Ta i alle fall av barnets møkkete sko før de hopper oppi. Anonymkode: f4eb5...00f Er like uhygienisk å ta på hanken på bærekurver og hanken på vogna...de har jo aldri blitt vasket og daglig er det uttalillige folk som tar på dette. Mange vasker ikke hender, tar på alt mulig, noen er syke, snørrete..osv... Er egentlig det du burde bekymre deg mer for enn at folk putter barna i handlevognene. Anonymkode: 6a963...3e6 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #17 Skrevet 1. desember 2019 Alt hva man skal tenke på, irritere seg over og den hysteriske bakterieangsten🤭 kjenner jeg blir imponert😂 Anonymkode: 82ae1...f8a 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 På 28.11.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev: Nei jeg antar ikke at den er ren, men jeg antar at det ikke har vært skoskit (med spytt, blod, hundebæsj etc under) i vognen der maten min skal ligge Jeg synes det er en vesentlig forskjell på "normal møkk" som matsøl, støv etc, kontra dritt fra bakken. Bor i Bærum, og det er stort sett oppegående og "fisefine" foreldre jeg ser gjør dette. Uting og uhygienisk. Anonymkode: f4eb5...00f Eh, ja for hender med fingre som har pekt i neser, i rassen og vært borti mennesker med virus og bakterier er jo sååå mye bedre.. Anonymkode: 558d6...e10 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #19 Skrevet 1. desember 2019 På 28.11.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev: Nei jeg antar ikke at den er ren, men jeg antar at det ikke har vært skoskit (med spytt, blod, hundebæsj etc under) i vognen der maten min skal ligge Jeg synes det er en vesentlig forskjell på "normal møkk" som matsøl, støv etc, kontra dritt fra bakken. Bor i Bærum, og det er stort sett oppegående og "fisefine" foreldre jeg ser gjør dette. Uting og uhygienisk. Anonymkode: f4eb5...00f Bæsj fra mennesker ser du på som normal møkk da? Det er MYE tarmbakterier på håndtakene på handlevogner og kurver. Anonymkode: dc79d...803 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #20 Skrevet 1. desember 2019 Det er tvilsomt skoene til barn som skitner til vogner og spesielt handlekurver mest. Skal love deg at det er en ganske stor oppvekst av bakterier i de aller fleste vogner, og da ikke pga noen sko. Men selvsagt hvis alt hadde blitt vasket minst 1 gang i uken, så hadde jeg forstått poenget ditt. Anonymkode: c2592...908 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå