Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste du ikke artikkelen?

• Liker 1
Skrevet

Det står i artikkelen.

Anonymkode: ea25f...a7f

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står i artikkelen.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står i artikkelen.

Ikke spesifikt hva jobben deres går ut på. Bare hvilke problemstillinger de vanlige står overfor. Eller ser dere noe annet enn meg?

Endret av Pipaluk
Skrevet
1 time siden, Pipaluk skrev:

skal de bare være der og passe på eller hvordan griper de inn ved voldelige situasjoner?  Noen som har erfaring fra feltet?
https://www.tv2.no/a/10966042/

Det står i artikkelen! Sitat: "Vekterne fra Securitas kan av og til være på avdelingen i kortere perioder, mens de andre ganger blir tilkalt når situasjonen er akutt."

Så noen ganger er de der og passer på, andre ganger blir de tilkalt ved voldelige situasjoner.

Anonymkode: 58ac5...ccc

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bor voldelige pasienter på ordinær avdeling? Hvorfor jobber det kun personer uten kunnskap om passiv og aktiv sikkerhet på avdelinger med voldelige pasienter?

Dette er så håpløst...

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Troverdigheten skrev:

Hvorfor bor voldelige pasienter på ordinær avdeling? Hvorfor jobber det kun personer uten kunnskap om passiv og aktiv sikkerhet på avdelinger med voldelige pasienter?

Dette er så håpløst...

Det står jo at de er på skjermet avdeling. Det står også at de ansatte har fått opplæring og løser de fleste situasjoner selv. 

Si meg, er det ingen som leser artiklene det linkes til? 

Anonymkode: a964e...52b

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo at de er på skjermet avdeling. Det står også at de ansatte har fått opplæring og løser de fleste situasjoner selv. 

Si meg, er det ingen som leser artiklene det linkes til? 

Hva er da poenget med vekterne, om de har fått tilstrekkelig opplæring? Enten takler ansatte det selv, eller så er det såpass ille at politiet må tilkalles. Man kan ikke drive og ha vektere på et sykehjem, det er utvanning av voldsmonopolet.

Skrevet
18 minutter siden, Troverdigheten skrev:

Hva er da poenget med vekterne, om de har fått tilstrekkelig opplæring? Enten takler ansatte det selv, eller så er det såpass ille at politiet må tilkalles. Man kan ikke drive og ha vektere på et sykehjem, det er utvanning av voldsmonopolet.

Det står jo også i artikkelen. I stedet for at jeg oppsummerer artikkelen for deg kan du lese den selv. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo også i artikkelen. I stedet for at jeg oppsummerer artikkelen for deg kan du lese den selv. 

Skal du diskutere eller skal du sitte og be folk lese artikkelen resten av helgen?

Jeg ser nemlig ikke poenget med vekterne dersom de ansatte har fått tilstrekkelig opplæring. Opplæringen er nemlig ikke tilstrekkelig om vektere må tilkalles!

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Troverdigheten skrev:

Skal du diskutere eller skal du sitte og be folk lese artikkelen resten av helgen?

Jeg ser nemlig ikke poenget med vekterne dersom de ansatte har fått tilstrekkelig opplæring. Opplæringen er nemlig ikke tilstrekkelig om vektere må tilkalles!

For å ha en fruktbar diskusjon må du jo lese artikkelen først og sette deg inn i forholdene. 

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, Troverdigheten skrev:

Det handler mye om at man ikke har personale til alle tenkelige scenario. Når man trenger ekstra hoder på jobb raskt er vektertjenesten egnet. De har også mer spesifikk kunnskap om utagerende mennesker enn ringevikarene, som det i tillegg kan ta tid å få tak i. 

Og det er forbausende mange som jobber med utagerende demente som er redd pasientene og eskalerer vanskelige situasjoner. Dette med utagering går i bølger, og mange steder er det mange absatte som ikke egner seg for denne typen problemstillinger uansett opplæring. 

Anonymkode: fa6fe...270

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber selv på sykehjem, og merker at det er stor forskjell på hvordan pasientene reagerer på personalet. Jeg er rolig og lyttende og snakker bra med alle, mens jeg vet om pasienter som blir veldig raskt sint og stresset når de må forholde seg til personale som skynder seg og ikke tar noe hensyn. Men så er det blitt sånn at det er de som behandler andre dårligst som får de beste stillingene og fast ansettelse. Dessverre...

Anonymkode: 1cc7e...113

• Liker 3
Skrevet

Vi måtte tilkalle politiet to ganger og fikk beboer akutt innlagt på psykiatrisk. 

Halvparten av de ansatte ble sykemeldt og vi satt igjen med at det kun var assistentene som turte/ble beordret til å jobbe på den aktuelle enheten. 

Anonymkode: 69d9b...8ea

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Troverdigheten skrev:

Dette er så håpløst...

Det er vel dessverre ofte vanskelig å vite hvem som kommer til å utagere eller ikke.... Verdens snilleste bruker kan jo få et akutt forverring i sykdomsbildet og miste besinnelsen...

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler mye om at man ikke har personale til alle tenkelige scenario. Når man trenger ekstra hoder på jobb raskt er vektertjenesten egnet. De har også mer spesifikk kunnskap om utagerende mennesker enn ringevikarene, som det i tillegg kan ta tid å få tak i. 

Og det er forbausende mange som jobber med utagerende demente som er redd pasientene og eskalerer vanskelige situasjoner. Dette med utagering går i bølger, og mange steder er det mange absatte som ikke egner seg for denne typen problemstillinger uansett opplæring. 

Anonymkode: fa6fe...270

Et scenario er jo at de demente går løs på ansatte som har ulike strategier for å takle det. Men hva om de går løs på andre beboere? Det er jo hakke verre!  De har jo ingen alarmknapp

Endret av Pipaluk
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte tilkalle politiet to ganger og fikk beboer akutt innlagt på psykiatrisk. 

Halvparten av de ansatte ble sykemeldt og vi satt igjen med at det kun var assistentene som turte/ble beordret til å jobbe på den aktuelle enheten. 

Anonymkode: 69d9b...8ea

Jeg jobbet en perioder med autister som hadde vedtak på to personer på seg nesten hele døgnet. På psykiatrisk kan man også få fotfølge. Hvorfor ikke det samme på sykehjem?

Skrevet
8 timer siden, Troverdigheten skrev:

Hvor mange ansatte er på jobb i forhold til antall beboere? Trengs det flere personer ser jeg ingen grunn til at vektere ikke kan settes inn ved sykdom eller lavt budsjett.  Jeg tror heller ikke at de eldre skulle reagere negativt det  vektere er overalt nå. Det er helt naturlig 

Jeg kan ikke så mye om vekteryrket derfor er jeg interessert i å vite hva deres arbeid spesifikt går ut på? Kan de gripe fysisk inn ved aggresjon eller skal de bare være rundt og tilkalle personale når det skjer utagering? Skal de også være til stede ved stellsituasjoner?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber selv på sykehjem, og merker at det er stor forskjell på hvordan pasientene reagerer på personalet. Jeg er rolig og lyttende og snakker bra med alle, mens jeg vet om pasienter som blir veldig raskt sint og stresset når de må forholde seg til personale som skynder seg og ikke tar noe hensyn. Men så er det blitt sånn at det er de som behandler andre dårligst som får de beste stillingene og fast ansettelse. Dessverre...

Anonymkode: 1cc7e...113

Det er ikke mulig å unngå å skynde seg på et slikt sted? En rekker jo ikke alt. Tar man seg for god tid til én pasient så får en ikke hjulpet en annen. 

Skrevet
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg jobbet en perioder med autister som hadde vedtak på to personer på seg nesten hele døgnet. På psykiatrisk kan man også få fotfølge. Hvorfor ikke det samme på sykehjem?

Fordi pengene rår. Jeg har jobbet på skjermet enhet og selv om vi var drevne i teknikker for å få roet pasienter ned, så var det ikke alltid det gikk. Noen, og da særlig mennene, kunne gå bananas og bli fysiske. Har vært borti beboere som har revet ned alt som er mulig på rommet sitt, vask, speil, gardiner ol. Da hjelper det lite at jeg på 156 har noen teknikker. Jeg har ikke sjans til å holde han igjen, for å ikke snakke om å beskytte andre beboere. Da hadde det vært fint å hatt en vekter. Mange gamle har også mye respekt for uniformer, så det hadde sikkert hjulpet. 

Anonymkode: cb97f...b10

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...