Gå til innhold

Dyretolk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har forsøkt dyretolk? Og som har noen de kan anbefale? 🙂

Jeg har en katt som jeg ikke forstår meg på... skulle så gjerne vist hvordan jeg kan gjøre det bedre for den. 

Anonymkode: b2ceb...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare tull og lureri.

Les deg opp på fakta og forskning omkring katters atferd, eventuelt bestill en time til dyrLEGE.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ikke bruk penger på noe sånt tull, ljug og fanteri! Det finnes ikke noen som kan lese tankene til hverken dyr eller mennesker!

Men ok, har du lyst å hive pengene dine ut av vinduet, så gjør like gjerne det som å kontakte en "dyretolk". Makan til svindel skal du lete lenge etter. Ufattelig at de får lov å drive på uten å bli anmeldt for svindel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her inne som har forsøkt dyretolk? Og som har noen de kan anbefale? 🙂

Jeg har en katt som jeg ikke forstår meg på... skulle så gjerne vist hvordan jeg kan gjøre det bedre for den. 

Se på «my cat from hell» på TLC. Der lærer man alt om kattens adferd og får mange tips!

Anonymkode: bebbe...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker godt etter så skjønner du nok raskt hva begrepet "Cold Reading" går ut på. Både dyr og mennesker uttrykker så mange signaler at man kan lese dem uten problemer. Det gjelder bare å ha øynene oppe og oppmerksomheten festet på det som skjer. At noen titulerer seg som dyretolker er humbug og bedrag. Kjøp deg noen bøker om dyreatferd og les litt om klassisk betinging teorien så vil du få et bedre forhold til katten din. Det er egentlig ganske enkelt, men da må du gå vitenskapelig til verks og avvise tanken om at noen mennesker har spesielle evner som gjør at de kan tolke det dyret "sier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært til dyrelege flere ganger, har sett ihvertfall 80% av "my cat from hell" episodene, jeg har vært fosterhjem for flere katter via dyrebeskyttelsen i mange år (der jeg har vært på flere kurs) og jeg har i tillegg hatt katt nesten hele mitt liv. Unge, gamle, ville, syke. Når jeg sier at jeg ikke forstår meg på dyret, så mener jeg det oppriktig. Derfor synes jeg det hadde vært interessant å ta kontakt med en dyretolk, for hvis det faktisk er noe sannhet i det så hadde det kanskje hjulpet meg. Fått meg til å tenke annerledes. Men jeg er jo selvfølgelig var på at det kan være bare humbug, derfor spør jeg her etter erfaringer. Er det virkelig så rart? Hvis jeg først skal prøve så vil jeg helst prøve en som er litt "troverdig" og ikke en som åpenbart lyver. Denne katten har en ganske spesiell historie, hvis tolken ikke klarer å fange opp den (uten min hjelp) så er hun nok ikke spesielt troverdig.

Jeg har blitt såpass glad i denne katten og vi (den har et helt team rundt seg nå) har prøvd (og ikke prøvd) så ufattelig mange ting nå. Å prøve noe alternativt i prosessen for at den skal få det bra føles ikke feil. Såklart er jeg jo skeptisk, tar ingenting for god fisk, så trenger ingen bedrevitere til å fortelle meg hvordan jeg skal tenke. Jeg vet godt alt det dere nevner. Jeg ønsket mest tips til mitt spørsmål. 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt de pengene på å lese meg opp om kattens atferd, det er mye mer nyttig. 

(Dyrleger har forøvrig ikke spesialkompetanse innen atferd på dyr, det blir som å gå til en lege i stedet for en psykolog om man har psykologiske utfordringer).

Hva er det katten gjør som du ikke forstår deg på?

Endret av Tabris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Prøvde du dyretolk? Jeg kan anbefale Flammehuset. Jeg har gått kurs hos dem og vet de som er utdannet der får en grundig utdannelse. Om du kontakter skolen direkte kan Merethe enten ta det selv eller henvise til andre. Jeg vet at dette fungerer, siden jeg har fått helt klare, verifiserbare detaljer mange mange ganger når jeg har snakket med dyr. Her er et innslag fra NRK der Sissel Grana tolker. Hun er god, men dyr. Man kan finne billigere tolker enn henne:

Anonymkode: de5b3...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos noen andre enn vanlig veterinær? Dyresykehus f.eks. hvor det finnes veterinærer med mer spisskompetanse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde du dyretolk? Jeg kan anbefale Flammehuset. Jeg har gått kurs hos dem og vet de som er utdannet der får en grundig utdannelse. Om du kontakter skolen direkte kan Merethe enten ta det selv eller henvise til andre. Jeg vet at dette fungerer, siden jeg har fått helt klare, verifiserbare detaljer mange mange ganger når jeg har snakket med dyr. Her er et innslag fra NRK der Sissel Grana tolker. Hun er god, men dyr. Man kan finne billigere tolker enn henne:

Anonymkode: de5b3...f57

Utdanning ja 😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...