AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Er mye alene med barna da mannen jobber borte og pendler. Jeg er så takknemlig for å ha besteforeldre til barna som stiller opp. I dag har jeg hatt en lang dag på jobb + møte etter jobb. Mamma passet barna og de kom hjem til ferdig middag. Da jeg kom hjem i kveld, kom jeg hjem til nyvasket og striglet hus. Alle sengene er skiftet på, klær er brettet og middagen sto på bordet da jeg kom hjem. Deilig å slippe å ha dårlig samvittighet og stress for barna når jeg må på møte etter jobb. Slik har mamma alltid vært. Hun stiller opp for oss ❤️ De andre besteforeldrene stiller også opp. Er så glad og takknemlig for det. Barna er 10 og 13 år. Anonymkode: 054d1...60d 12
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Så heldig du er👏👏 akkurat sånn bestemor vil jeg også bli. Her er ingen av besteforeldrene interessert i å delta i barnebarna så det er bare trist. Gjør meg enda mer bevisst på hvordan jeg vil bruke tiden når mine tre får barn. Anonymkode: c3a78...052 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Vi har og hatt besteforeldre som stiller opp. Mest farmor og farfar, da de bor i nærheten. I dag er det barnebarna som stiller opp for besteforeldrene. Anonymkode: 665b9...49f 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har og hatt besteforeldre som stiller opp. Mest farmor og farfar, da de bor i nærheten. I dag er det barnebarna som stiller opp for besteforeldrene. Anonymkode: 665b9...49f Så bra barnebarna stiller opp tilbake. De har nok fått mye kjærlighet og en god relasjon til besteforeldrene sine Anonymkode: 054d1...60d 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 Så bra! Jeg tror mye av gleden i å passe på barnebarn og det å hjelpe til ligger i takknemlighet fra barnas foreldre for det som blir gjort. I det det bikker over til en forventning mange dager i uka, blir det ikke fullt så koselig. Vi møter barnas besteforeldre kanskje maks 1-2 ganger i mnd, og da er det som regel et besøk, fordi andre søsken sliter ut besteforeldrene...😓 Anonymkode: 08d55...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Store barn da, så de hadde nok fint klart seg alene noen timer. Eller er de sånne som sulter igjen foran brødboksen? Anonymkode: 77dff...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 Det er fantastisk med besteforeldre som er involvert. Jeg har selv hatt ei bestemor som har vært veldig tilstedeværende, og det har stor betydning for relasjonen i dag. Guttungen her har også en bestemor som er engasjert, og har han på overnattinger, passer noen timer og inviterer oss inn på middag. Samtidig har hun jobb og sitt som skal tas hånd om, så det er jo begrenset hva vi kan forvente eller kreve. Anonymkode: 0e078...5fe
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Store barn da, så de hadde nok fint klart seg alene noen timer. Eller er de sånne som sulter igjen foran brødboksen? Anonymkode: 77dff...2c3 «Sulter ihjel» Anonymkode: 77dff...2c3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 Så herlig, du er virkelig heldig. Flott å se at du setter pris på det også ❤️ Anonymkode: 50313...867 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Store barn da, så de hadde nok fint klart seg alene noen timer. Eller er de sånne som sulter igjen foran brødboksen? Anonymkode: 77dff...2c3 Nei det gjør de ikke. Men hvorfor være alene i 4 timer etter skolen og ikke få skikkelig mat? Når besteforeldre har tid og lyst å være sammen med de? Og motsatt? Anonymkode: 054d1...60d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #13 Skrevet 28. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør de ikke. Men hvorfor være alene i 4 timer etter skolen og ikke få skikkelig mat? Når besteforeldre har tid og lyst å være sammen med de? Og motsatt? Anonymkode: 054d1...60d Fordi de bare er noen få år unna å skulle klare seg på egenhånd, det er bra for dem å være litt alene og begynne å øve seg på å være selvstendige. De kunne f.eks byttet på sengene og støvsugd istedenfor å la bestemor gjøre det. Anonymkode: 3e768...974 1
Gjest Kvinne487 Skrevet 30. november 2019 #14 Skrevet 30. november 2019 Mine foreldre stiller alltid opp. De bor like ved oss heldigvis. Og svigermor er en super-bestemor! Hun har gutten på 3 på «ferie» en uke her og en uke der året gjennom. Spesielt etter mannen min døde og jeg og gutten ble alene ser jeg hvor viktig det er med støtte og et nettverk. De stiller opp for oss begge to og jeg er så takknemlig. Og det sier jeg stadig til dem. Nå er gutten på førjulsserie til bestemor, jeg har fått unna alle julegaver og fått ordnet mye i huset. ❤️❤️ besteforeldre har vi ikke klart oss uten! De fortjener all ære!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #15 Skrevet 30. november 2019 Det hørtes deilig ut. Vi har heldigvis også fantastiske besteforeldre til barna. Det er jeg veldig glad for. Anonymkode: 2ece5...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå