Gå til innhold

Pusse opp kjøkken - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få noen tips av der som har pusset opp kjøkkenet? Jeg skal ha ny kjøkkeninnredning og synes det er så vanskelig å bestemme meg for leverandør. Vet heller ikke om jeg skal få det montert eller om jeg skal få noen venner til å hjelpe meg med det. Kjøkkenet er lite og nordvendt. Noen som har erfaringer? Gode eller dårlige?

Anonymkode: aae0b...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk noen priser; kanskje det vil utelukke mange leverandører. Det er veldig stor prisforskjell på Ikea og Marbodal, for eksempel.

Anonymkode: dbafb...26c

Skrevet

Jeg holder på å sjekke priser nå, har hatt time hos Epoq og skal på time hos Kvik og Norema neste uke. Men det er ikke sånn at det er bare pris som teller. Og billig betyr ikke nødvendigvis dårlig. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg holder på å sjekke priser nå, har hatt time hos Epoq og skal på time hos Kvik og Norema neste uke. Men det er ikke sånn at det er bare pris som teller. Og billig betyr ikke nødvendigvis dårlig. 

Nei, eldre Ikea kjøkkenskap og -skuffer er av utmerket kvalitet, i alle fall. Jeg har ikke vært borti de nye skapstammene.

Skrevet

Ikea er billigst. Kvalitet på skrogene er like bra som andre. Ikea er også enkelt å bygge selv, sies det. Minus (subjektivt): dårligere kvalitet på laminatbenkeplater, men de er også mye billigere, færre muligheter for «fancy» løsninger, alle skap går på 20 cm - andre leverandører tilpasser ned til 10. Og lite utvalg av fronter. Med fancy løsninger mener jeg sånne som f.eks. sigdal har: https://www.sigdal.com/kjokken/tilbehor-kjokken/skaplosninger/ som overskap med flap system, høyskap uttrek, osv.

Anonymkode: 25569...c7c

• Liker 1
Skrevet

Hvis kjøkkenet er lite, synes jeg du skal ta en titt på det som er til salgs av brukte kjøkken på finn.no. Dette forutsetter at du har (eller finner/leier) noen til å hjelpe deg med å frakte kjøkkenet, eventuelt også demontere. I alle fall i Oslo er det ganske mange nokså nye kjøkken som selges til gi-bort-pris, så det er godt mulig du kan finne noe som faller i din smak der. Da har du råd til å kjøpe litt tilpasning og plassbygde tilleggsløsninger også.

Kan du bruke gamle/brukte skapstammer, er det også en mulighet å montere nye fronter, men det vet du vel. For eksempel:

https://www.noremax.com/

• Liker 2
Skrevet

Vi har både Sigdal og IKEA på kjøkkenet. Selve kjøkkenet er Sigdal og øy fra IKEA i samme stil. Man merker faktisk stor forskjell. Sigdal sitt kjøkken er mer robust, stabil (skapene og skuffene) og tåler mer. Skapene og skuffene fra Sigdal er mye tyngre enn IKEA. En annen fordel er at Sigdal ikke kommer flatpakket, så det går for å få på plass. 

Men når det er sagt er vi veldig fornøyde meg IKEA også. 

Jeg tenker hvis du har mulighet så få noen til å montere det for det. 

Anonymkode: 9b276...85e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg tror jeg kommer til å bruke profesjonelle montører, ja.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har både Sigdal og IKEA på kjøkkenet. Selve kjøkkenet er Sigdal og øy fra IKEA i samme stil. Man merker faktisk stor forskjell. Sigdal sitt kjøkken er mer robust, stabil (skapene og skuffene) og tåler mer. Skapene og skuffene fra Sigdal er mye tyngre enn IKEA. En annen fordel er at Sigdal ikke kommer flatpakket, så det går for å få på plass. 

Men når det er sagt er vi veldig fornøyde meg IKEA også. 

Jeg tenker hvis du har mulighet så få noen til å montere det for det. 

Anonymkode: 9b276...85e

Helt enig! Jeg har hatt hrh og Norema, og det er stor forskjell i kvalitet på de og Ikea. Ikea fungerer fint det og, men mye mer skranglete. 

Anonymkode: 60e63...73a

Skrevet

Ikke fornøyd med IKEA... blir lett hakk i lakken. Skal snart skifte igjen. Vårt er fra 2013 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 804cc...e70

Skrevet

Mitt første Ikea-kjøkken hadde jeg i 25 år uten noen problemer, men da byttet vi i forbindelse med ombygging. Det ble Ikea igjen, og det har igjen fungert akkurat som det skal i snart 10 år nå :) 

Anonymkode: e814a...1d6

Skrevet

Jeg hadde IKEA kjøkken før. Hth nå. Strålende fornøyd med begge, selv om jeg synes Hth er noen hakk over når det gjelder design og løsninger. Så her ville jeg valgt etter pris. 

Husk at du kan velge benkeplate og hvitevarer fra andre leverandører, så her kan du velge helt annen pris og kvalitet. 

Jeg vil anbefale å få noen til å montere. Det er raskt gjort for en profesjonell, og med det ikke så dyrt. Det er lett at ting blir litt skjevt, eller til og med ødelagt, om man har begrenset erfaring med montering. 

Tegn kjøkken 3-4 ulike steder, så får du raskt følelse med hva som er riktig for deg. 

Anonymkode: dfeae...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...