addict Skrevet 28. november 2019 #21 Del Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, Sirah skrev: Jeg skjønner ikke at det er mulig å returnere ca 50% av varene man handler? Jeg returnerer stort sett aldri noe jeg handler på nett. Vet jo sånn ca hvilken størrelse som passer og man ser jo hvordan plagget ser ut? Sånn nogenlunde iallfall. Jeg kan faktisk godt forstå at nettbutikkene må sette en strek en plass. Tenk hvor mye ekstrajobb det er for dem når mange returnerer halvparten av alt de handler jevnlig! Da må det vel være bedre å handle fysisk i butikk? Ikke er det sikkert at de kan selge varene videre heller.... Dette er ikke ment vondt til dere altså, så ikke misforstå meg Jeg skjønner så klart at man kan gjøre skikkelig bomkjøp Tja. Sist jeg bestilte fra Boozt så bestilte jeg 3 par sko. Et par var i normal str 39 og var så smale foran at jeg ikke kunne bruke de. Det var jeg forberedt på, så jeg hadde bestilt wide fit i de to andre. Det ene paret var fortsatt for smalt og helt likt som det normale paret, og det siste paret var så stort at jeg kunne gått ned 2 str. Bestilte fra en annen nettside en gang, en genser jeg ville ha litt baggy og bestilte i xl var tight fit på meg mens genseren jeg bestilte i medium var aaalt for stor og måtte byttes. Har også bestilt klær som er for store men fortsatt for trange over puppene, det er en gjenganger. Fint at du treffer på størrelse altså, men at det bare er å vite størrelsen sin så går alt bra stemmer ikke alltid. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #22 Del Skrevet 28. november 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpe nye klær 9! Ganger i året? Det er jo egentlig helt sykt mye da. Er det rart Norge ligger på toppen på forsøpling og bruk og kast, om vi må ha nye plagg oftere enn annenhver måned, ja, nesten hver eneste måned faktisk. Du burde sette deg inn i hva klesproduksjon gjør med mennesker i utviklingsland. Du kommer ikke til å synes det er et vakkert syn. Voksne lider og spedbarn dør fordi vann forurense i store områder. Helt utrolig at noen vil støtte slikt mer enn absolutt nødvendig. Anonymkode: c6f4a...3a4 Boozt er vel ikke bare klær? Her har jeg to unger, så jeg kjøper klær/sko/utstyr mye mer enn 9 ganger i året. Anonymkode: 87802...a81 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. november 2019 #23 Del Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og å kjøpe to forskjellige størrelser på samme ordre bare for å sjekke størrelsen er jo å legge opp til returer! Forstå godt at nettsiden blir lei av det hvis det er en gjentagende ting. De vanligste er jo å bestille den størrelsen man tror passer basert på målene på nettsiden og deretter returnere den ene størrelsen man bestiller dersom den mot formodning ikke passer. Anonymkode: fcc6c...394 Enig. Må gå an å måle lengden på føttene til ungen sin og klare å regne ut skostørrelse basert på størrelsestabellen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #24 Del Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og en siste greie for min del, er forøvrig at jeg har to barn som jeg også handler til på boozt. De er enda mye mer picky enn meg på hvordan ting skal se ut- så ofte må det bli retur hvis varen ikke stemte 100 % med hvordan de trodde den var da de så bilde av den før jeg bestilte. Skostørrelser er også vanskelig til barn, og man må ofte bestille to ulike str for å prøve hjemme. ts Anonymkode: eebd8...58c Hvorfor kan dere bare ikke gå og handle i butikk? Vet ikke hvor dere bor, men mange av oss har jo tilgang til klesbutikker. Har det selv slik at jeg sjeldent passer ting som er bestilt fra nett, og derfor kuttet jeg det bare ut. Anonymkode: 30ebc...b8b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. november 2019 #25 Del Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle ikke Boozt kunne selge varen videre? Det er jo ikke lov å ta av lappen, og man har en kort frist på å returnere. Anonymkode: 458d2...69b En venninne jobber i en nettbutikk og tro meg - mye av det de får i retur kan ikke selges videre... Sminkeflekker på klærne, lappen revet av osv. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #26 Del Skrevet 28. november 2019 Kjempebra. Håper flere og flere nettshoppere blir rammet av dette. Anonymkode: c1079...2a6 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #27 Del Skrevet 28. november 2019 1 minutt siden, Sirah skrev: En venninne jobber i en nettbutikk og tro meg - mye av det de får i retur kan ikke selges videre... Sminkeflekker på klærne, lappen revet av osv. Da bør de jo ikke godkjenne returen. Anonymkode: ebea0...a90 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #28 Del Skrevet 28. november 2019 12 minutter siden, The Kitten skrev: Enig. Må gå an å måle lengden på føttene til ungen sin og klare å regne ut skostørrelse basert på størrelsestabellen. Det er standardiserte størrelsestabeller som ikke tar høyde for variasjoner mellom merker. Anonymkode: ebea0...a90 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #29 Del Skrevet 28. november 2019 Støtter Boozt i at TS nok trenger en pause fra netthandel. Når en butikk velger å utestenge en kunde (som jo er det de lever av) må vi anta at butikken har et helt annet syn på saken enn TS. Anonymkode: cf591...e25 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #30 Del Skrevet 28. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støtter Boozt i at TS nok trenger en pause fra netthandel. Når en butikk velger å utestenge en kunde (som jo er det de lever av) må vi anta at butikken har et helt annet syn på saken enn TS. Anonymkode: cf591...e25 Igjen, det baserer seg på en algoritme. På samme måte som at Facebook viser deg reklame på klær etter at du har besøkt en nettside som selger det. Facebook, i likhet med Boozt, har ikke noe syn på denne saken. Anonymkode: ebea0...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #31 Del Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, Sirah skrev: Jeg skjønner ikke at det er mulig å returnere ca 50% av varene man handler? Jeg returnerer stort sett aldri noe jeg handler på nett. Vet jo sånn ca hvilken størrelse som passer og man ser jo hvordan plagget ser ut? Sånn nogenlunde iallfall. Jeg kan faktisk godt forstå at nettbutikkene må sette en strek en plass. Tenk hvor mye ekstrajobb det er for dem når mange returnerer halvparten av alt de handler jevnlig! Da må det vel være bedre å handle fysisk i butikk? Ikke er det sikkert at de kan selge varene videre heller.... Dette er ikke ment vondt til dere altså, så ikke misforstå meg Jeg skjønner så klart at man kan gjøre skikkelig bomkjøp Selv om DU opplever det som enkelt, så betyr ikke det at andre gjør det vet du. Noen merker er veldig enkle å shoppe online for min del, sånn som Vero Moda, HM og NLY Eve. Jeg vet størrelsene mine og returnerer sjelden noe fra disse merkene. Men hvis man ser et plagg man syns er fin fra et merke man ikke har prøvd før, så må man jo nesten prøve klærne for å se hvordan de er på. Eller mener du at mennesker er synske? Jeg har også opplevd at noen plagg ser kjempeflotte ut på bilder, også får man de i posten og det er ikke akkurat så fint på. Hadde vært noe annet om man aldri kjøpte noe, men kun drev med returer. Det forstår jeg det reageres på. Anonymkode: f9df1...993 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #32 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg tenker at det er forskjell på å gjøre et og annet bomkjøp, og det å øyensynlig ha som livsstil å kjøpe og returnere varer via netthandel. Det å normalisere denne måten å bruke nettbutikker på, er jeg heller ikke tilhenger av. Anonymkode: 71fa2...7b0 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #33 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg har faktisk ikke fått en sånn mail enda, men jeg er nok nestemann. Jeg sitter i rullestol og det er innmari kronglete å kjøpe klær i fysiske butikker, både fordi det er trangt mellom stativene og vanskelig å nå klærne og fordi det ikke er alle butikker som har HC-prøverom og fordi jeg trenger hjelp av assistenten min til å kle på meg. Så for meg er det veldig mye enklere å handle klær på nettet sånn at jeg kan prøve klærne hjemme der jeg får hjelp. Pga. deformiteter i kroppen er det vanskelig for meg å finne klær som passer, så det blir desverre mange returer. Anonymkode: de32e...82c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #34 Del Skrevet 29. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag fikk jeg en mail fra Boozt.com, der de skriver at jeg er blitt «inkludert i deres fair use-filter», og videre at det betyr at jeg ikke lenger får lov til å legge inn bestillinger hos boozt.com. De skriver at kunder havner på denne listen hvis de for eksempel legger inn én eller flere store ordre, ofte flere ganger i uka, for så å returnere alle eller mesteparten av varene. De skriver også at dette gjelder maks en halv prosent(!) av deres kunder. Jeg synes dette er helt vilt!! Jeg bestiller fra Boozt.com maks 1-2 ganger pr måned, og ja, jeg returnerer en del, men jeg handler også mye derfra. Når jeg ser gjennom bestillingene mine fra det siste året så har jeg lagt inn 9 bestillinger. Jeg har returnert 40-50 % av det jeg har handlet- men alt jeg har beholdt beløper seg til en verdi av rundt 15.000 kr. Jeg er altså er relativt god kunde selv om jeg returnerer en del. Jeg synes det er nesten umulig å unngå en del returer når jeg bestiller på nett, fordi varene ofte ser annerledes ut, har annen overflate, litt annen farge osv i virkeligheten enn hva de har på nett. Ofte stemmer heller ikke de oppgitte målene på størrelsene. Nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig sur på boozt.com, hva i alle er dette for slags kundebehandling??? Er det noen flere som har opplevd dette? Anonymkode: eebd8...58c Skjønner dem godt. Det er på grensen til uetisk å bevisst handle masse varer med tanke om å returnere store mengder. Det gir dem masse ekstra arbeid. Anonymkode: a2217...a50 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #35 Del Skrevet 29. november 2019 Jeg bor på bygda og må kjøre 1,5 timer for å få mer enn 3 butikker på en gate. I tillegg er jeg overvektig/har merkelig kroppsfasong, noe som innebærer at jeg må prøve klærne, det er sjeldent samme størrelse passer. Derfor er jeg overlykkelig jeg har nettbutikker med returmuligheter til å handle klær fra. Anonymkode: ca55b...210 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #36 Del Skrevet 29. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dem godt. Det er på grensen til uetisk å bevisst handle masse varer med tanke om å returnere store mengder. Det gir dem masse ekstra arbeid. Anonymkode: a2217...a50 Men kjære vene, har du lest svarene mine, og til mange andre i denne tråden?? Vi handler ikke med det for øye å returnere store mengder. Men det er faktisk en konsekvens av det å handle på nett- bilder og beskrivelse gir ikke alltid et fullstendig eller korrekt bilde av hvordan varen er i virkeligheten. Det er også en kostnad nettbutikkene er nødt til å ta- men til gjengjeld slipper de altså å måtte ha mange ulike filialer i forskjellige land med mange ansatte, der de må betale husleie, lønn osv. De klarer seg med ett stort lager, plassert sentralt i Europa, noe som gir dem besparelser i milliardklassen. Og dere som snakker om at man heller må bestille en vare av gangen hvis man er usikker på størrelsen: så det dere mener, er at jeg først skal bestille én bukse, prøve den hjemme og konstatere at den er for stor. Jeg sender den så tilbake, bestiller ny i en størrelse mindre, for så å konstatere at den er for liten. Sender den også tilbake, og bestiller en ny i en annen modell, og håper at den passer bedre. Når jeg får den, oppdager jeg at den er alt for liten i størrelsen, og jeg får den ikke engang over knærne- og det på tross av at jeg selvsagt sjekket målene på størrelsestabellen på forhånd. Altså må den også sendes tilbake. Så langt har jeg altså gjort tre bestillinger og måttet returnere tre plagg- fordi de ikke passer eller stemmer med beskrivelsen på nett. Men jeg har fortsatt ikke fått tak i en svart bukse som passer- altså må jeg legge inn enda en bestilling. Er jeg heldig, passer kanskje den fjerde buksa, men da har jeg altså lagt inn 4 bestillinger og gjort 3 returer. Dere synes dette er en bedre løsning enn at jeg bare bestiller alle fire buksene på én gang, og så returnerer de buksene som ikke passer?? Med deres løsning må plagg fraktes totalt 7 ganger- mens med min løsning (bestille mer på én gang og så returnere det som ikke passer) må plagg fraktes totalt 2 ganger. For min del er det ganske åpenbart hva som er mest miljøvennlig. ts Anonymkode: eebd8...58c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #37 Del Skrevet 29. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Og en siste greie for min del, er forøvrig at jeg har to barn som jeg også handler til på boozt. De er enda mye mer picky enn meg på hvordan ting skal se ut- så ofte må det bli retur hvis varen ikke stemte 100 % med hvordan de trodde den var da de så bilde av den før jeg bestilte. Skostørrelser er også vanskelig til barn, og man må ofte bestille to ulike str for å prøve hjemme. ts Anonymkode: eebd8...58c Derfor er det langt enklere å ta turen til butikken de to-tre gangene i året barna trenger sko. Jeg shopper en del på nett selv, men akkurat sko til barn har jeg gitt opp, det er mer jobb enn det er verdt. Anonymkode: 42266...7cb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #38 Del Skrevet 29. november 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dem godt. Det er på grensen til uetisk å bevisst handle masse varer med tanke om å returnere store mengder. Det gir dem masse ekstra arbeid. Anonymkode: a2217...a50 Da bør vel butikkene slutte med å bruke eksempelvis klyper for å få klærne til å sitte bedre på modellen. Anonymkode: ebea0...a90 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #39 Del Skrevet 29. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det langt enklere å ta turen til butikken de to-tre gangene i året barna trenger sko. Jeg shopper en del på nett selv, men akkurat sko til barn har jeg gitt opp, det er mer jobb enn det er verdt. Anonymkode: 42266...7cb Det er nettbutikkene selv som velger å selge sko. Anonymkode: ebea0...a90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 29. november 2019 #40 Del Skrevet 29. november 2019 Jeg synes det er helt kurant å sette en grense for hvor mye kundene kan returnere. Returer fører til både høyere kostnader for nettbutikken, dessuten er det uten tvil et miljøproblem, tenk bare på all emballasjen og transporten. Det er greit å kunne returnere ting hvis man er uheldig og ting ikke passer, men når man returnerer halvparten av det man har bestilt, er det kanskje på tide å bli litt mer selektiv før man bestiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå