AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Vi pleier gi (ofte hjemmelagde) spiselige gaver til slektningene på 60+, for de har jo virkelig alt. Nå er det en av disse som har fått påvist både diabetes og i tillegg en annen tilstand som gjør at de ikke kan spise særlig med fett. Tror også de syns det er vanskelig med så brå og kraftige restriksjoner i kosthold. Derfor skulle jeg gjerne kommet på noe godt som de faktisk kan spise som er egnet som gave. Men utenom søtsaker (sukker) og spekemat (ofte fett) er jeg helt blank på hva som er egnet som gave. Personen drikker heller ikke særlig alkohol. Er det noen som kan hjelpe meg med forslag? Anonymkode: 6b033...de0
Eneri Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Hmmm, god kaffe, hjemmebakte grove rundstykker, el anisrundstykker kanskje? Spekeskinke i skiver:her ligger ofte fettet ytterst og kan tas vekk før man spiser det, og selve det rene kjøttet er vel ikke så fett? 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Hjemmelagde knekkebrød, grissini, urtekjeks eller hjemmelaget granola? Anonymkode: 4abd3...3f8 1
Roci Skrevet 29. november 2019 #4 Skrevet 29. november 2019 Hva med hjemmelaget sukkerfri appelsinmarmelade? 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 Sukkerfrie drops selges på apoteket. Fribol heter de. Anonymkode: 23215...d39
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Skikkelig god kaffe og sukkerfrie drops (ikke Fribol fra apoteket, men kanskje noe slikt som Cavendish&Harvey?) Spekekjøtt (spekeskinke og fenalår) er det jo bare å plukke fettet av, men det er jo salt da... Hva med en 1/2 side røkelaks av villaks (om du får tak i det)? Anonymkode: 8aa4b...2a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Skrevet 4. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sukkerfrie drops selges på apoteket. Fribol heter de. Anonymkode: 23215...d39 Disse er vel ment til vond hals... Men ja, de er sukkerfri. Anonymkode: 97971...78c
Million Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 Laks er jo fet fisk, men dette er sunt fett, så det tåler kanskje vedkommende? En side røkelaks er en fin-fin gave og få! Pleide å gi det til faren min til jul før, husker jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 En luksuriøs olivenolje og en flaske balsamico er også noe som kan vurderes. Ellers kan du jo lage marsipan og bruke fordelingen 60% madler og 40% Natreen pulver eller stevia? Det er litt vanskelig når vi ikke vet noe om hva slags fett som skal unngås. Fett er ikke ett fett lissom. Anonymkode: 8aa4b...2a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 Ville gått for noe proteinrikt med stevia e.l. Feks finn oppskrift hos www.kriweb.no Anonymkode: e601f...9b6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 Noe god kaffe/ te eventuelt noe ikke spiselig som dusjsåpe, håndsåpe. Anonymkode: 50d0a...9ba
Zinatara Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 Noen spesielle krydderblandinger kanskje?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 3 timer siden, Zinatara skrev: Noen spesielle krydderblandinger kanskje? Ja, lag ditt eget salatkrydder. Det er veldig godt. Anonymkode: 2fc6c...a77 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #14 Skrevet 5. desember 2019 På 3.12.2019 den 22.41, AnonymBruker skrev: (ikke Fribol fra apoteket, Anonymkode: 8aa4b...2a5 Det er vel opp til TS å avgjøre. På 4.12.2019 den 6.59, AnonymBruker skrev: Disse er vel ment til vond hals... Men ja, de er sukkerfri. Anonymkode: 97971...78c Fribol har mye mer enn bare halspastiller, og det er blant annet disse på bildet jeg mener. De kommer i en rekke smaker, som banan, lakris, kongen av Danmark, peppermynte, fruktmiks og noe som kan minne om tyrkisk pepper (?). De kommer meget godt ut i tester. https://www.klikk.no/helse/kosthold/helsekost/test-av-godteri-fra-helsekost-og-apotek-3499469 Sitat Merket med en lav glykemisk indeks på 4. Dette, samlet med full score på alle fronter så nær som proteininnholdet, sikrer disse dropsene en trygg seier langt foran konkurrentene. Anonymkode: 23215...d39
Sago Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 Mandler inneholder mye fett, selv om det er sunt fett, så om vedkomne ikke kan spise fett pga. fordøyelsesproblemer eller noe sånt, er ikke det så lurt. Samme med olivenolje. Kaffe, te eller eventuelt en god hudkrem eller såpe er nok et tryggere valg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #16 Skrevet 6. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel opp til TS å avgjøre. Fribol har mye mer enn bare halspastiller, og det er blant annet disse på bildet jeg mener. De kommer i en rekke smaker, som banan, lakris, kongen av Danmark, peppermynte, fruktmiks og noe som kan minne om tyrkisk pepper (?). De kommer meget godt ut i tester. https://www.klikk.no/helse/kosthold/helsekost/test-av-godteri-fra-helsekost-og-apotek-3499469 Anonymkode: 23215...d39 Du skrev drops og apotek, så da koblet jeg dette mot halspastiller. Dem som du mener, husket ikke at de het fribol, forbinder jeg med helsekostbutikker. Men det er no meg. Når det er sagt, så er jeg diabetiker selv og disse sukkerfrie godteriene gir meg veldig mye luft i magen. Kan såvidt ta et tygg og magen blir full i luft. Men det er jo et fint innslag i lag med andre produkter som gave til diabetiker. Anonymkode: 97971...78c
Luckiness Skrevet 21. desember 2019 #17 Skrevet 21. desember 2019 Må det være mat? Hva med god håndsåpe, dusjsåpe, håndkrem, håndduker, duftlys e.l?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #18 Skrevet 21. desember 2019 På 6.12.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev: Du skrev drops og apotek, så da koblet jeg dette mot halspastiller. Dem som du mener, husket ikke at de het fribol, forbinder jeg med helsekostbutikker. Men det er no meg. Når det er sagt, så er jeg diabetiker selv og disse sukkerfrie godteriene gir meg veldig mye luft i magen. Kan såvidt ta et tygg og magen blir full i luft. Men det er jo et fint innslag i lag med andre produkter som gave til diabetiker. Anonymkode: 97971...78c Hva ville du likt som selv er diabetiker? Har du noen saftige insidetips? 🎄🍪🥰 Anonymkode: 37215...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå