Gå til innhold

Mobbing- foreldre er passive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Barnet vårt har 2 ganger, på fritid og skole blitt slått og ertet av et annet barn. Jeg er av den tro at man tar en telefon oss voksne og snakker sammen når ting skjer. Første gangen var de opptatt og hadde ikke kapasitet til å ringe men vi kunne ta det på SMS. Andre gangen klok av erfaring ringte jeg direkte . De skulle ringe oss dagen etter de hadde fått snakket med sitt barn for å høre dens historie. Har de ringt tilbake? En uke har gått uten at de har ringt tilbake og fulgt opp.

Jeg skjønner at det ikke er gøy når man får denne telefonen om at barnet ditt har plaget et annet , men hva viser vi barna hvis vi voksne ikke snakker med hverandre? Jeg opplever at jeg på ingen måte har vært anklagende eller frekk. Jeg har hatt fokus på løsning, samarbeid og lagt frem fakta i saken fra vårt barns side, og bedt de undersøke om det er noe vårt barn har gjort. 

Men nei ingen tilbakemelding. Hva skal man gjøre? Drite i de eller forvente et svar? Tenkte sende SMS og undersøke men gidder heller ikke mase når man ikke har folkeskikk til å følge opp.

Anonymkode: 97911...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok på en høflig måte sagt ifra om at jeg er skuffet over at de ikke tar dette på alvor,å at hvis dere ikke finner en løsning så ser du deg nødt til å kontakte skolen for å komme frem til løsning.

Anonymkode: 9cb90...03f

• Liker 3
Skrevet

Da hadde jeg ringt igjen og etterlyst et svar. 

Anonymkode: 2ffff...11f

• Liker 1
Skrevet

Nå vet du i hvertfall hvor ungen oppfører seg slik når foreldrene er sånn. Hadde kontaktet skolen og krevd møtte med de foreldrene. 

Anonymkode: 13977...b76

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet du i hvertfall hvor ungen oppfører seg slik når foreldrene er sånn. Hadde kontaktet skolen og krevd møtte med de foreldrene. 

Anonymkode: 13977...b76

Altså, slikt forekommer jo hele tiden til og med i barnehagen. Skal man be om møte med foreldre hver gang et barn blir ertet eller slått så vil det være møter 24/7. 

Anonymkode: 40509...a2b

• Liker 1
Skrevet

Kontakt skolen og be dem om et dialogsamtale mellom dere og skolen. Da får nok pipa en annen lyd😉

Skrevet

Ille at barnet ditt ble slått. Men mobbing? Vil ikke kalle det det. Plaging ja! Google mobbing, det har en helt annen kaliber

Anonymkode: 2c1ee...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...