Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree
Skrevet
2 timer siden, Conal skrev:

Ja, noe sånt. Men hjernen er en fantasi. Materialisme er en fantasi. Hjernen er bokstavelig talt drømt opp av bevissthet. Greia er at jeg faktisk har forlatt drømmen og blitt den Absolutte. Du har ikke. Ja, dette kan virke arrogant for deg, men det er likevel sant. Og det er ingen måte du vil vite om jeg har rett før du selv våkner. På den dagen vil du tydelig kjenne den absolutte sannheten, men du vil ikke være i stand til å kommunisere den til noen andre, og du befinner deg nøyaktig i skoene mine, og prøver å forklare oppvåkning for de uvåkne, som bare ikke kan førstå det fordi de dypt undervurderer hva virkeligheten er.

Det finnes bare EN bevissthet. 

Du kan ha rett. Men så er det bare EN bevissthet som er begrenset. Du kan ikke forklare noe, kan vi si at vi er bevisste mennesker men det er delt inn i flere?
Hvis begge deler er EN, hvorfor er det vanskelig å forstå noe som oppstår i den samme bevisstheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Familytree skrev:

Du kan ha rett. Men så er det bare EN bevissthet som er begrenset. Du kan ikke forklare noe, kan vi si at vi er bevisste mennesker men det er delt inn i flere?
Hvis begge deler er EN, hvorfor er det vanskelig å forstå noe som oppstår i den samme bevisstheten?

Bevissthet er uendelig men ja den har begrenset seg selv, og her har vi meg og deg. Det uendelige inneholder alle muligheter. Hadde ikke det uendelige også vært begrenset så hadde ikke den vært uendelig. 

Skrevet
På 28.11.2019 den 18.33, Conal skrev:

Det krever intens meditation eller psychedelics. Jeg valgte det andre og angrer ikke på det. 

Nei sier du det, det forstår vi jo ikke av innleggene dine...

Skrevet
På 28.11.2019 den 18.04, Conal skrev:

Ikke misforstå hva ordet "God" peker til. Gud er ikke et vesen oppe i himmelen et sted. Gud er ikke et konsept eller en tro, Gud er bevissthet. Bevissthet er uendelig og uten form så du kan ikke få et hold på det gjennom sinnet, språk eller vitenskap. Du kan bli direkte bevist på Gud. Mennesker har forstått hva Gud er i minst 5000 år, veldig klart. Problemet er at sinnet kan ikke få et tak i det. Man kan ikke bevise Gud objektivt siden virkeligheten er subjectiv. Det er primært. Det finnes ingen virkelighet utenfor subjectivitet. 

Og bevissthet er ikke et produkt av hjernen, hjernen er et produkt av bevissthet. Bevissthet eksisterer uten å trenge en hjerne. Bevissthet er primært og fundamental. Vitenskap har ingen forklaring for bevissthet, ikke i nærheten, ikke engang i teori. Og den vil aldri kunne det siden "the map is not the territory." Vær veldig skeptisk til materialist vitenskap. 

Og hvordan vet du alt dette?  Du kan ikke støtte deg til vitenskap siden du ikke tror på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...