Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke misforstå hva ordet "God" peker til. Gud er ikke et vesen oppe i himmelen et sted. Gud er ikke et konsept eller en tro, Gud er bevissthet. Bevissthet er uendelig og uten form så du kan ikke få et hold på det gjennom sinnet, språk eller vitenskap. Du kan bli direkte bevist på Gud. Mennesker har forstått hva Gud er i minst 5000 år, veldig klart. Problemet er at sinnet kan ikke få et tak i det. Man kan ikke bevise Gud objektivt siden virkeligheten er subjectiv. Det er primært. Det finnes ingen virkelighet utenfor subjectivitet. 

Og bevissthet er ikke et produkt av hjernen, hjernen er et produkt av bevissthet. Bevissthet eksisterer uten å trenge en hjerne. Bevissthet er primært og fundamental. Vitenskap har ingen forklaring for bevissthet, ikke i nærheten, ikke engang i teori. Og den vil aldri kunne det siden "the map is not the territory." Vær veldig skeptisk til materialist vitenskap. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Gud eksisterer i noen menneskers fantasi.

Anonymkode: fbb71...a3f

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Gud eksisterer i noen menneskers fantasi.

"Facepalm"

• Liker 3
Gjest Familytree
Skrevet

Hva mener du med "hjernen er et produkt av bevissthet? 

Skrevet

ok, grei den.men Hva mener du jeg skal gjøre med denne informasjonen?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Conal said:

"Facepalm"

For all del, hvis din gud gjør noe positivt for deg, så fortsett å dyrke den.

Skrevet
21 minutter siden, Conal skrev:

Gud er bevissthet. Bevissthet er uendelig og uten form så du kan ikke få et hold på det gjennom sinnet, språk eller vitenskap. Du kan bli direkte bevist på Gud.

Interessant perspektiv. Har alltid sett på Gud som noe objektivt, selv om troen er subjektiv. 

Litt motsigende perspektiv også. Kan du utdype hva du mener med: "du kan bli direkte bevist på Gud", når man ikke kan få et hold på det gjennom sinnet?

Anonymkode: 9d773...bd4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Familytree skrev:

7 minutter siden, Familytree skrev:

Du vil forstå det i det du våkner opp. Bevissthet (Gud) er alt som er. Hjernen er inni bevissthet, end of story. Ja, det er scary å dø. 

7 minutter siden, Tallla skrev:

ok, grei den.men Hva mener du jeg skal gjøre med denne informasjonen?

Hva nå en du vil ;)

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg leser tråden, så omhandler ikke dette om religion. Så vær snill å ikke trekk inn Jesus  eller Allah her, eller tyskere for den saks skyld. 

TS får korrigere meg hvis jeg tar feil. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant perspektiv. Har alltid sett på Gud som noe objektivt, selv om troen er subjektiv. 

Litt motsigende perspektiv også. Kan du utdype hva du mener med: "du kan bli direkte bevist på Gud", når man ikke kan få et hold på det gjennom sinnet?

Det krever intens meditation eller psychedelics. Jeg valgte det andre og angrer ikke på det. 

Skrevet

Gud eksisterer, altså.

Greit, da har jeg fått svar på ett av mine tre hovedspørsmål. Takk.

Skrevet
37 minutter siden, Conal skrev:

Ikke misforstå hva ordet "God" peker til. Gud er ikke et vesen oppe i himmelen et sted. Gud er ikke et konsept eller en tro, Gud er bevissthet. Bevissthet er uendelig og uten form så du kan ikke få et hold på det gjennom sinnet, språk eller vitenskap. Du kan bli direkte bevist på Gud. Mennesker har forstått hva Gud er i minst 5000 år, veldig klart. Problemet er at sinnet kan ikke få et tak i det. Man kan ikke bevise Gud objektivt siden virkeligheten er subjectiv. Det er primært. Det finnes ingen virkelighet utenfor subjectivitet. 

Og bevissthet er ikke et produkt av hjernen, hjernen er et produkt av bevissthet. Bevissthet eksisterer uten å trenge en hjerne. Bevissthet er primært og fundamental. Vitenskap har ingen forklaring for bevissthet, ikke i nærheten, ikke engang i teori. Og den vil aldri kunne det siden "the map is not the territory." Vær veldig skeptisk til materialist vitenskap. 

For en utrolig bakstrebersk innstilling! Vær veldig skeptisk til dem som forklare det de ikke forstår med magi fremfor mer forskning. Hvis alle hadde delt den innstillingen hadde vi fortsatt levd i huler. "øh.. skjønner ikke helt dette med flammer og sånn.. det må nok være gud som står bak.. ikke noe poeng i finne ut hvordan ild fungerer"

Den beste måten å forstå bevisthet på er sannsynligvis gjennom kunstig intelligens, og det er (muligens med unntak av bioteknologi) det fagfeltet som er i raskest uvikling nå. 

Skrevet
41 minutter siden, Conal skrev:

Det krever intens meditation eller psychedelics. Jeg valgte det andre og angrer ikke på det. 

Noen ganger trenger du ingen av delene for å forstå dette...jeg trengte ingen av delene.

Anonymkode: 9511a...86e

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, prt90 skrev:

For en utrolig bakstrebersk innstilling! Vær veldig skeptisk til dem som forklare det de ikke forstår med magi fremfor mer forskning. Hvis alle hadde delt den innstillingen hadde vi fortsatt levd i huler. "øh.. skjønner ikke helt dette med flammer og sånn.. det må nok være gud som står bak.. ikke noe poeng i finne ut hvordan ild fungerer"

Den beste måten å forstå bevisthet på er sannsynligvis gjennom kunstig intelligens, og det er (muligens med unntak av bioteknologi) det fagfeltet som er i raskest uvikling nå. 

Bare de ikke nysgjerrigrge mennesker hadde bodd i huler. Folk kan forstå både det TS skriver og forske på det fysiske plan her på jorda for å utvikle denne verden. 

Så rart med folk som bare mååå beskytte seg selv når de ikke forstår. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger trenger du ingen av delene for å forstå dette...jeg trengte ingen av delene.

Flott. Men for å bli direkte bevist på naturen av Gud selv, da må du (ego) dø. Du kan ikke bli fult bevist på Gud og forbli den du er. Hva er døden? Dø og finn det ut ;) En ting er sikkert, ditt uendelige ignorantiske selv vil bli sett for det den er. Uendelig idioti om alt. 99% har ingen anelse hva Gud er. 99% er ikke fult bevist på dems idioti. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spam, latterliggjøring, og svar til dette. 

Søgni, mod.

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet
1 time siden, Conal skrev:

Du vil forstå det i det du våkner opp. Bevissthet (Gud) er alt som er. Hjernen er inni bevissthet, end of story. Ja, det er scary å dø. 

Nei, tenk på en flaske vann. Hjernen er flasken og bevisstheten er vann. En adaptiv og ekspansiv bevissthet.
Bevisstheten din ligner min bevisstheten?

Ja, det er scary å dø.

Skrevet

1 minutt siden, Familytree skrev:

Nei, tenk på en flaske vann. Hjernen er flasken og bevisstheten er vann. En adaptiv og ekspansiv bevissthet.

Ja, det er scary å dø.

Ja, noe sånt. Men hjernen er en fantasi. Materialisme er en fantasi. Hjernen er bokstavelig talt drømt opp av bevissthet. Greia er at jeg faktisk har forlatt drømmen og blitt den Absolutte. Du har ikke. Ja, dette kan virke arrogant for deg, men det er likevel sant. Og det er ingen måte du vil vite om jeg har rett før du selv våkner. På den dagen vil du tydelig kjenne den absolutte sannheten, men du vil ikke være i stand til å kommunisere den til noen andre, og du befinner deg nøyaktig i skoene mine, og prøver å forklare oppvåkning for de uvåkne, som bare ikke kan førstå det fordi de dypt undervurderer hva virkeligheten er.

Det finnes bare EN bevissthet. 

Skrevet
35 minutter siden, Familytree skrev:

Ja, det er scary å dø.

Jeg skal prøve å forklare deg hvordan det er å dø, fra min opplevelse i hvert fall. I selve øyeblikket innser man at din biologiske fødsel bare var en historie. Det er innsett at du ikke er et fysisk eller et biologisk objekt, men en ide. Denne ideen blir eliminert, som om den aldri eksisterte. Ikke bare det, det blir nesten umulig å forestille seg hvordan du noen gang trodde du eksisterte. Se for deg livet minus deg. Det er ego død.

Det er ikke du som leser denne setningen. Opplevelsen av at det er en du som leser denne setningen, er en fantasi. Slutten på denne fantasien er ego død. Ego død er ikke en ide eller en tro, det er en bevissthetstilstand. Å få tilgang til denne bevissthetstilstanden krever intens konsentrasjon og stillhet i sinnet. Sinnet er det som opprettholder fantasien om deg på samme måte som et videospillkonsoll opprettholder utseendet til super mario. Hvis konsollen er koblet fra, forsvinner mario.

På det dypeste nivået vil hele virkeligheten opphøre å eksistere. Det vil i være ingenting: ingen kropp, ingen sinn, ingen opplevelse, ingen verden. Ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...