Gå til innhold

Hjelp, flytter fra bredbåndet!

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg skal flytte til et sted hvor jeg ikke kan få bredbånd via kabel. Da blir internett oppkoblingen via telefon linje?. Hvilke løsninger finns det for å få internett uten at det koster skjorten av meg, samtidig at hastigheten er akseptabel. Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

ADSL. ADSL er da bedre enn kabel vi har i Norge?

Gå på telenor eller nextgentel sine hjemmesider og finn ut om du kan få ADSL fra de. På www.telepriser.no kan du finne ut hva som er billigst.

Skrevet
ADSL. ADSL er da bedre enn kabel vi har i Norge?

I de aller fleste tilfeller, ja. Kabel er ikke å foretrekke.

Gjest en liten hvit and
Skrevet

I de aller fleste tilfeller, ja. Kabel er ikke å foretrekke.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Fordi ADSL er bedre og raskere stort sett.

Skrevet

Nja, du kan argumentere for og imot for begge.

ADSL har du en konstant linjehastighet, og det er ganske sikkert for avlytting.

Kabel varierer hastigheten med hvor mange som er pålogget, dvs det er en viss hastighet inn, og så deler de som er pålogget denne hastigheten. Dvs, det kan være veldig raskt, raskere enn ADSL-abonnementene i Norge, eller treigere. (VELDIG forenklet).

I tillegg er det mindre sikkerhet fordi dataene dine på en måte (vanskelig å forenkle dette her :) ) går innom naboen på veien. Selvsagt i kryptert form, men at ingen får dine data er bedre enn å få i kryptert form.

Blir litt feil å si det så enkelt, men iallfall, variabel hastighet og mindre sikkert for avlyttting.

Jeg mener at du ikke kan si at det ene er bedre enn det andre, du må se på bruksområdet ditt. I tillegg kan man alltid finne motargumenter! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...