AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Jeg har fått utbetalt for lite lønn i mange år, Kommunen vet om dette men de meler bare sin egen kake og gjør ingenting for oss som arbeidet i bedriften. Det er ulike årsaker til det er blitt slik, som jeg ikke vil gå inn på her. Jeg var ikke organisert, men er det noen måter å få tilbake pengene på?, det har gått nesten 3 år. En annen ting er at jeg ikke kan miste dem som referanse videre, det gjør jeg vel dersom jeg plutselig begynne å kjempe. Vurder arbeidsgivere før dere starter, det er ikke alle som er skikket. Anonymkode: c243d...89a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Dette er en av grunnene til at det finnes fagforeninger. Nå er det litt sent. Anonymkode: f4888...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en av grunnene til at det finnes fagforeninger. Nå er det litt sent. Anonymkode: f4888...4d1 Fått meg en god lærepenge der ja, så det er for sent? Neste arbeidsforhold skal jeg inn i fagfrening innen mitt område. Anonymkode: c243d...89a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Hva slags bedrift er dette? Hvis den er underlagt kommunen går det kanskje an å kontakte øverste hold der og legge fram saken. Anonymkode: b3f62...be2 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Hva med Arbeidstilsynet? Anonymkode: ee033...dd9 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags bedrift er dette? Hvis den er underlagt kommunen går det kanskje an å kontakte øverste hold der og legge fram saken. Anonymkode: b3f62...be2 Privat men underlagt kommunens/statens lovverk. Kan legge fram sak for kommunen, samtidig er jeg i ny jobb og ønsker ikke konflikter eller noe som kan skade min yrkeskarriere, selv om det ikke er min feil. Er også mitt ansvar å sjekke at lønn er korrekt, men det er årsaker som førte til at jeg ikke gjorde det. Fått ny kontrakt i ny jobb, og finn nesten litt "bakoversveis" over ny lønn, langt bedre med mindre ansvar, selv om det er samme type arbeid. Takk for alle svar. Anonymkode: c243d...89a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Privat men underlagt kommunens/statens lovverk. Kan legge fram sak for kommunen, samtidig er jeg i ny jobb og ønsker ikke konflikter eller noe som kan skade min yrkeskarriere, selv om det ikke er min feil. Er også mitt ansvar å sjekke at lønn er korrekt, men det er årsaker som førte til at jeg ikke gjorde det. Fått ny kontrakt i ny jobb, og finn nesten litt "bakoversveis" over ny lønn, langt bedre med mindre ansvar, selv om det er samme type arbeid. Takk for alle svar. Anonymkode: c243d...89a "fikk" Anonymkode: c243d...89a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 Foreldelsesfristen på slike krav er vel 3 år, men kravet kan likevel falle bort før som følge av passivitet. Anonymkode: 35e60...ee2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldelsesfristen på slike krav er vel 3 år, men kravet kan likevel falle bort før som følge av passivitet. Anonymkode: 35e60...ee2 Forståelig, men av og til kan man bli skemt til passivitet. Egentlig trodde jeg kommunen fulgte opp slike saker, men ikke i dette tilfellet, synes det er litt rart. Anonymkode: c243d...89a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forståelig, men av og til kan man bli skemt til passivitet. Egentlig trodde jeg kommunen fulgte opp slike saker, men ikke i dette tilfellet, synes det er litt rart. Anonymkode: c243d...89a Du kommer uansett ingen vei om du fortsatt forholder deg passiv. Du må gjøre noe om du vil ha pengene. Anonymkode: 35e60...ee2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kommer uansett ingen vei om du fortsatt forholder deg passiv. Du må gjøre noe om du vil ha pengene. Anonymkode: 35e60...ee2 Jeg vet det, men det er ikke så lett. Anonymkode: c243d...89a
Leonetta Skrevet 29. november 2019 #12 Skrevet 29. november 2019 https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/manglende-betaling-av-lonn-og-feriepenger/
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #13 Skrevet 29. november 2019 hold deg langt unna de større fagforeningene, ikke annet enn en gjeng skjulte kommunister som er ute etter å suge penger ut av lommeboken din. Søk hjelp hos advokat, eller mindre kjente foreninger - andre er tafatte. Anonymkode: 00c0b...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå