Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utbetalt for lite lønn i mange år, Kommunen vet om dette men de meler bare sin egen kake og gjør ingenting for oss som arbeidet i bedriften.

Det er ulike årsaker til det er blitt slik, som jeg ikke vil gå inn på her. Jeg var ikke organisert, men er det noen måter å få tilbake pengene på?, det har gått nesten 3 år.

En annen ting er at jeg ikke kan miste dem som referanse videre, det gjør jeg vel dersom jeg plutselig begynne å kjempe.

Vurder arbeidsgivere før dere starter, det er ikke alle som er skikket.

Anonymkode: c243d...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en av grunnene til at det finnes fagforeninger. Nå er det litt sent.

Anonymkode: f4888...4d1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av grunnene til at det finnes fagforeninger. Nå er det litt sent.

Anonymkode: f4888...4d1

Fått meg en god lærepenge der ja, så det er for sent?

Neste arbeidsforhold skal jeg inn i fagfrening innen mitt område.

Skrevet

Hva slags bedrift er dette? Hvis den er underlagt kommunen går det kanskje an å kontakte øverste hold der og legge fram saken. 

Anonymkode: b3f62...be2

• Liker 5
Skrevet

Hva med Arbeidstilsynet? 

Anonymkode: ee033...dd9

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bedrift er dette? Hvis den er underlagt kommunen går det kanskje an å kontakte øverste hold der og legge fram saken. 

Anonymkode: b3f62...be2

Privat men underlagt kommunens/statens lovverk.

Kan legge fram sak for kommunen, samtidig er jeg i ny jobb og ønsker ikke konflikter eller noe som kan skade min yrkeskarriere, selv om det ikke er min feil. Er også mitt ansvar å sjekke at lønn er korrekt, men det er årsaker som førte til at jeg ikke gjorde det. Fått ny kontrakt i ny jobb, og finn nesten litt "bakoversveis" over ny lønn, langt bedre med mindre ansvar, selv om det er samme type arbeid.

Takk for alle svar.:nissevink:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Privat men underlagt kommunens/statens lovverk.

Kan legge fram sak for kommunen, samtidig er jeg i ny jobb og ønsker ikke konflikter eller noe som kan skade min yrkeskarriere, selv om det ikke er min feil. Er også mitt ansvar å sjekke at lønn er korrekt, men det er årsaker som førte til at jeg ikke gjorde det. Fått ny kontrakt i ny jobb, og finn nesten litt "bakoversveis" over ny lønn, langt bedre med mindre ansvar, selv om det er samme type arbeid.

Takk for alle svar.:nissevink:

"fikk"

Skrevet

Foreldelsesfristen på slike krav er vel 3 år, men kravet kan likevel falle bort før som følge av passivitet.

Anonymkode: 35e60...ee2

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldelsesfristen på slike krav er vel 3 år, men kravet kan likevel falle bort før som følge av passivitet.

Forståelig, men av og til kan man bli skemt til passivitet.

Egentlig trodde jeg kommunen fulgte opp slike saker, men ikke i dette tilfellet, synes det er litt rart.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forståelig, men av og til kan man bli skemt til passivitet.

Egentlig trodde jeg kommunen fulgte opp slike saker, men ikke i dette tilfellet, synes det er litt rart.

Du kommer uansett ingen vei om du fortsatt forholder deg passiv. Du må gjøre noe om du vil ha pengene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer uansett ingen vei om du fortsatt forholder deg passiv. Du må gjøre noe om du vil ha pengene. 

Jeg vet det, men det er ikke så lett.

Skrevet

hold deg langt unna de større fagforeningene, ikke annet enn en gjeng skjulte kommunister som er ute etter å suge penger ut av lommeboken din. Søk hjelp hos advokat, eller mindre kjente foreninger - andre er tafatte.

Anonymkode: 00c0b...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...