Gå til innhold

Når far ikke ønsker samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var sammen i 10 år og har to barn på 7 år og 4,5 år. Jeg gjorde det slutt med far for 6 mnd siden bl.a pga psykisk vold. Han har sagt flere ganger at dersom jeg går ifra han så vil han ikke ha barna. Jeg ble værende i forholdet altfor lenge fordi jeg ikke ønsket at barna skulle vokse opp uten en far. Mine foreldre er døde og hans foreldre bor ikke i Norge. Har bodd på krisesenter pga drapstruing og vold etter bruddet, fra far. Fikk i dag bekreftet fra advokaten hans at han ikke ønsker samvær med barna og vil skrive fra seg foreldreansvaret (?) Han har aldri vært voldelig mot barna. Selv om det sikkert er til det beste at han ikke har samvær, så ble jeg mildt sagt sjokkert. Barna savner far og spør etter han innimellom... De har ikke sett han på 1 mnd. Han har vært med de 5 timer tilsammen de siste 6 mnd. 

Hvordan kan en far gjøre dette? Er helt i sjokk og har lyst å gråte på barnas vegne.. 

Anonymkode: 1cc90...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var sammen i 10 år og har to barn på 7 år og 4,5 år. Jeg gjorde det slutt med far for 6 mnd siden bl.a pga psykisk vold. Han har sagt flere ganger at dersom jeg går ifra han så vil han ikke ha barna. Jeg ble værende i forholdet altfor lenge fordi jeg ikke ønsket at barna skulle vokse opp uten en far. Mine foreldre er døde og hans foreldre bor ikke i Norge. Har bodd på krisesenter pga drapstruing og vold etter bruddet, fra far. Fikk i dag bekreftet fra advokaten hans at han ikke ønsker samvær med barna og vil skrive fra seg foreldreansvaret (?) Han har aldri vært voldelig mot barna. Selv om det sikkert er til det beste at han ikke har samvær, så ble jeg mildt sagt sjokkert. Barna savner far og spør etter han innimellom... De har ikke sett han på 1 mnd. Han har vært med de 5 timer tilsammen de siste 6 mnd. 

Hvordan kan en far gjøre dette? Er helt i sjokk og har lyst å gråte på barnas vegne.. 

Så vond situasjon for barna og deg ❤️ Har du mulighet å rådføre deg og snakke med noen på krisesenteret om dette? 

Er litt skummelt å komme med råd i en slik situasjon. Men jeg tenker han gjør det for å straffe deg. 

Anonymkode: a11e8...a96

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Det høres ut som han tror han kan slippe billig unna ved å fraskrive seg ansvaret. Hvis han tror at å fraskrive seg foreldreansvaret, er en måte å slippe og betale barnebidrag på, så tar han feil.

https://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/frasi-seg-foreldreansvar-for-a-slippe-barnebidrag/

Ja, heldigvis for Ts så kan ikke far fraskrive seg barnebidraget. Han må tom betale mer da han ikke ønsker samvær. 

Anonymkode: a11e8...a96

• Liker 2
Skrevet

Du nekter får all kontakt med barna selvfølgelig..en mann som drspstruer moren deres burde aldri vært i nærheten av et barn . Gi han klar beskje om at han ikke eksistere le gre for dere om,.og at du skaffer deg voldsalarm.. kommer han nærmere enn det som er avtalt trykker på alarmen. Denne mannen er trolig i stand til å skade sine barn psykisk og mulig også fysisk etterhvert. Du som mor er forpliktet til å gjøre dette. Hadde samboeren til niesen min drspstruet henne , tror jeg det hadde svartnet for meg.og jeg er ikke voldelig av meg.

Skrevet

Uforståelig, men heldigvis må jeg si, har han vett nok til å gjøre det han gjør: si fra seg foreldreansvaret. 

For hvis beskrivelsen du gir stemmer og man kombinerer dette med hans ønske om å ikke se barna, ja, så er det nok best for dem at han ikke gjør akkurat det.  

• Liker 4
Skrevet

Vet du, det er nok til det beste for dere alle. At han også skriver fra seg foreldreansvaret, er veldig praktisk! 

Takk deg lykkelig for det! Du aner ikke hvor strevsomt det er å dele det med en som er så ustabil. 

Nå kan du slippe å bekymre deg for han. 

Men, vær obs. Han kan når som helst komme og kreve samvær igjen! Det er privilegiet til samværsforeldre... been there done that

Anonymkode: cc1c8...e68

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Jon Are skrev:

Du nekter får all kontakt med barna selvfølgelig..en mann som drspstruer moren deres burde aldri vært i nærheten av et barn . Gi han klar beskje om at han ikke eksistere le gre for dere om,.og at du skaffer deg voldsalarm.. kommer han nærmere enn det som er avtalt trykker på alarmen. Denne mannen er trolig i stand til å skade sine barn psykisk og mulig også fysisk etterhvert. Du som mor er forpliktet til å gjøre dette. Hadde samboeren til niesen min drspstruet henne , tror jeg det hadde svartnet for meg.og jeg er ikke voldelig av meg.

Jeg har voldsalarm..han har besøks- og kontaktforbud.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har voldsalarm..han har besøks- og kontaktforbud.

Da gir du ham beskjed om at du anmelder ham .og  at du tar være på alle brev,  tekstmeldinger og at du tar opp alle samtaler  framover.. Gi han klar beskjed at dersom han nærmer seg og truer dere igjen vil du anmelde det. Og at du vill gå for full foreldre rett uten samvær med far.og det viktigst er at du holder deg hard og gjennomfører dette.

Skrevet

Jeg skjønner at hans handlinger er uforståelige for deg.

Samtidig er det bare å juble over at han ikke krever ansvar for barna. Tenk hvor redd du hadde vært dersom han hadde hatt rett til å se barna?

Ta imot hans tilbud om å forsvinne mest mulig fra livene deres! 

Jeg skjønner at dette gjør vondt, men at han ikke ønsker samvær er det beste som kunne skjedd.

Skrevet
4 minutter siden, Jon Are skrev:

Da gir du ham beskjed om at du anmelder ham .og  at du tar være på alle brev,  tekstmeldinger og at du tar opp alle samtaler  framover.. Gi han klar beskjed at dersom han nærmer seg og truer dere igjen vil du anmelde det. Og at du vill gå for full foreldre rett uten samvær med far.og det viktigst er at du holder deg hard og gjennomfører dette.

Hun trenger ikke si noe kanskje? Dersom hun viser at hun ønsker barna 100% så kan far få tanker om å ødelegge mest mulig for mor og dermed kreve samvær med barna likevel. 

Psykopater gjør alt de kan for å ødelegge andre mennesker, man må ikke gi dem en mulighet til å skjønne hva som vil ødelegge deg mest. Man må spille spillet deres.

Jeg har levd med en psykopat i over 25år. Ble ganske god på å manipulere psykopaten. Jeg lot som om jeg ble lei meg da jeg fikk viljen min. Jeg var nøye med hvordan jeg formulerte meg. Jeg tenkte nøye igjennom egne handlinger, provoserte psykopaten på en måte som var til fordel for meg selv. 

Skrevet

Det du skal gjøre nå er å fokusere på barna og deg. Selv om far er en drittsekk mot deg, så sier du jo selv at barna savner han- så han har vel da vært en ok far, og dette vil skade barna dine på sikt. Sørg for at de vet at dette har INGENTING med de å gjøre - at pappa fortsatt er glad i de.  

Dessverre kan en ikke tvinge noen til å ha samvær og han også om en tid komme å kreve samvær med sine barn, noe du dessverre ikke kan nekte. 

Om du ikke allerede har ordnet det, så få deg en god advokat. Helt supert at han frivillig fraskriver seg foreldreansvar, det gjør fremtiden din og barna lettere ( du slipper da hans signatur for bankkort pass etc.) MEN det fraskriver han ikke fra økonomisk ansvaret som far. Så krev bidrag via NAV. 

Ta vare på deg selv og barna dine. 

Anonymkode: 2e484...34e

Skrevet
23 timer siden, loveli skrev:

Hun trenger ikke si noe kanskje? Dersom hun viser at hun ønsker barna 100% så kan far få tanker om å ødelegge mest mulig for mor og dermed kreve samvær med barna likevel. 

Psykopater gjør alt de kan for å ødelegge andre mennesker, man må ikke gi dem en mulighet til å skjønne hva som vil ødelegge deg mest. Man må spille spillet deres.

Jeg har levd med en psykopat i over 25år. Ble ganske god på å manipulere psykopaten. Jeg lot som om jeg ble lei meg da jeg fikk viljen min. Jeg var nøye med hvordan jeg formulerte meg. Jeg tenkte nøye igjennom egne handlinger, provoserte psykopaten på en måte som var til fordel for meg selv. 

Jeg er forsåvidt enig, men jeg er usikker på om dette er en smart psykopat eller ikke. Hvis han et det, vil ham gjennomskue et sånt spill. Min erfaring med psykopater er hard mot hardt. Gjenta hver eneste gang. Jeg tar opp alt du sier,m.anmelder deg. Hold deg unna oss.til slutt blir han lei.. du vet de, har ikke ekte følelser som oss andre. Han bryr seg hverken om barna eller trådstarter..kun seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...