Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel for et år siden fikk jeg en fødselsskade som gjør at jeg ikke kan stramme bekkenbunnen min. Det gir plager som at jeg tisser på meg hvis jeg hoster, nyser eller går litt fort, og at jeg ikke klarer å holde inne luft.

Det absolutt kjipeste problemet er derimot at jeg ikke kjenner noe under sex. Eller, jeg kjenner ubehag, og jeg får ikke til å stramme slik jeg gjorde før for å oppnå orgasme.

Mannen har blitt godt vant med onanering, ettersom vi har hatt sex fire ganger siden fødsel. Det virker dermed som han ikke får det trangt nok under sex. Han må holde på i en evighet, og etter 30 min hard penetrering orker jeg rett og slett ikke mer. Han må dytte penisen sin «mot kanten» av vagina for å skape et hardere trykk, men dette gjør jo vondt for meg!

Hva i alle dager kan vi gjøre for å få sexlivet på rett kjøl? Jeg vet at jeg kunne hatt sex oftere om det hadde vært 5-15 min penetrering, men når han trenger minst 60 min for orgasme, så blir det så sårt og ømt. Det hjelper heller ikke med generelt forspill, med mindre jeg suger han, men også en blowjob tar opp mot en halvtime.

Jeg vil så gjerne at sexlivet vårt skal fungere.  Det var så godt før, men nå etter «tissen min ble ødelagt», så fungerer vi rett og slett ikke sammen. 

Anonymkode: 4231f...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fortvil. Dette skal man finne en løsning på!

Her har vi analsex og/eller penissleeve til vaginal.

Anonymkode: 32e4a...9df

• Liker 4
Skrevet

Penissleeve er vel det eneste som kan hjelpe på akkurat friksjonen. Evt at han "runker" inni deg(har hørt andre som har løst det på denne måten). Dette er jo som du sikkert vet en skade som ikke kan fikses, så du må jo nesten finne en måte og leve med det på. Man må på en måte "relære" sex og hva som er godt og ikke på nytt. Det kan ta flere år, men vær rause og tålmodige med hverandre i prosessen. 

Anonymkode: 4f912...3db

• Liker 2
Skrevet

Kjipt, for begge to vil jeg si. Dere må snakke sammen, det er første bud. Han bør nok innføre runkestopp, og se om han får opp sensitiviteten.  Jeg har selv problemer med å komme noen ganger, pga nerveskader og tidligere medisinbruk, og det er veldig frustrerende. 

Anonymkode: 1b090...266

• Liker 2
Skrevet

Vil penissleve funke for han? Jeg klarer meg med klitorisorgasme, så det største problemet er egentlig at han ikke klarer å komme. Har ikke lyst til å «tråkke» på selvtilliten hans med å innføre hjelpemidler med mindre det faktisk kan hjelpe hans «problem» også.

Tror det ligger noe i det med «runkestopp», synes bare det er litt vanskelig å be han om det, siden han da gjerne vil ha sex hver dag. Det hadde som sagt gått fint om vi kunne tatt en kjapp en, men enn så lenge trenger han så hard stimuli.. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at jeg kunne hatt sex oftere om det hadde vært 5-15 min penetrering, men når han trenger minst 60 min for orgasme, så blir det så sårt og ømt

Han kan jo ikke drive å knulle deg i en time i strekk! 10 minutter med penetrering, så kan han trekke se ut og dere avslutter på annen måte 

Anonymkode: 2dc48...2f4

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil så gjerne at sexlivet vårt skal fungere.  Det var så godt før, men nå etter «tissen min ble ødelagt», så fungerer vi rett og slett ikke sammen.

Så et program på tv for litt siden, tror det var helsekontrollen... Der testet de ut en "dings" som skulle trene opp bekkenbenmusklene, ta en titt på den og et titt på apoteket👌 Du vil nok få godfølelsen tilbake🤞

https://www.apotek1.no/intim-og-underliv/bekkenbunnstrening

Skrevet
2 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Så et program på tv for litt siden, tror det var helsekontrollen... Der testet de ut en "dings" som skulle trene opp bekkenbenmusklene, ta en titt på den og et titt på apoteket👌 Du vil nok få godfølelsen tilbake🤞

Hvis man har en skade som gjør at muskulaturen ikke kan trekke seg sammen skikkelig så vil vel ikke akkurat denne hjelpe noe særlig?

Anonymkode: 4f912...3db

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Men har du snakket med lege da? Kan hende det finnes hjelp å få?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Jeg antar at du mener et elektrostimulansapparat. Jeg har det, men har lite til ingen effekt etter daglig bruk i et halvt år. Venter på time hos gastrokirurgisk på sykehuset. Det er imidlertid lite håp om at dette kan fikses, dessverre.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, nattsvermer skrev:

Men har du snakket med lege da? Kan hende det finnes hjelp å få?

Jada, får behandling hos Bekken & Barn, har fått rekvirert apparat for å trene bekkenbunn av sykehuset og venter på time for å undersøke om det er noe som kan opereres. Likevel har de uttrykt at når det står så ille til, er det lite som kan bli gjort. Vi må derfor finne en eller annen måte å få sexlivet vårt til å fungere på. Jeg synes dette er veldig trist og vanskelig, og det hjelper ikke på lysten heller. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, får behandling hos Bekken & Barn, har fått rekvirert apparat for å trene bekkenbunn av sykehuset og venter på time for å undersøke om det er noe som kan opereres. Likevel har de uttrykt at når det står så ille til, er det lite som kan bli gjort. Vi må derfor finne en eller annen måte å få sexlivet vårt til å fungere på. Jeg synes dette er veldig trist og vanskelig, og det hjelper ikke på lysten heller. 

Så utrolig kjipt... Kanskje dere hadde hatt godt av parterapi eller snakke med sexolog eller noe sånt? Jeg vet godt at dårlig sexliv kan virkelig ødelegge forhold.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en skade som gjør at muskulaturen ikke kan trekke seg sammen skikkelig så vil vel ikke akkurat denne hjelpe noe særlig?

Har ikke peiling, men det får hun vite av en spesialist. Poenget meg tv-innslaget var at det ikke lengre skulle være tabu-belagt å snakke om dette...

Skrevet

Jeg har hørt at en type operasjon/ inngrep kan hjelpe for å stramme opp muskulaturen og få bedre kontroll på blæra. Søk info hos legen !

Anonymkode: 825ab...43d

• Liker 1
Skrevet

Er det levator avulsjon? Hvor mye av muskulaturen er skadet? Jeg har det samme, og kjenner meg igjen i følelsene dine. Det å få en diagnose som ikke har noen bedringsutsikter og som påvirker livet på så mange områder. Sender deg gode tanker.

Anonymkode: 26ab5...e14

• Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, nattsvermer skrev:

Så utrolig kjipt... Kanskje dere hadde hatt godt av parterapi eller snakke med sexolog eller noe sånt? Jeg vet godt at dårlig sexliv kan virkelig ødelegge forhold.

Heldigvis virker det ikke som at forholdet har tatt noen skade av dårlig sexliv. Vi er begge gode på å vise kjærlighet i hverdagen, og er generelt gode på å kommunisere. Han skjønner veldig godt at sex er vanskelig for meg, og presser ikke. Det skjer dermed veldig sjeldent, siden det skjer etter mitt initiativ. Kan likevel se for meg at det kan bli et problem med tiden, vi kan ikke akkurat fortsette med å ha sex bare fire ganger i året... 

Skrevet

Er det levator avulsjon? Hvor mye av muskulaturen er skadet? Jeg har det samme, og kjenner meg igjen i følelsene dine. Det å få en diagnose som ikke har noen bedringsutsikter og som påvirker livet på så mange områder. Sender deg gode tanker.

Jeg er ikke helt sikker på hva det heter. Jeg venter fortsatt på timen på sykehuset. Jeg fikk en rift grad tre under fødsel, som har blitt verre i ettertid. Det er lege og gynekolog som har forklart at det sjeldent er noe å gjøre med, men at jeg vil få mer informasjon av sykehuset. Takk for gode tanker, det føles veldig meningsløst å ikke kunne gjøre noe med det.. 

Skrevet
7 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Har ikke peiling, men det får hun vite av en spesialist. Poenget meg tv-innslaget var at det ikke lengre skulle være tabu-belagt å snakke om dette...

Jeg snakker om det i alle situasjoner det passer seg, og har faktisk fått høre at de setter pris på min åpenhet om hvilke skader en helt naturlig fødsel kan føre med seg. Det er bare så veldig synd at det ikke virker som at det er noe som kan fikses..

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at en type operasjon/ inngrep kan hjelpe for å stramme opp muskulaturen og få bedre kontroll på blæra. Søk info hos legen !

Anonymkode: 825ab...43d

Muskelen er muligens helt eller delvis avrevet hos meg, og da er det ingen mulighet for å stramme den opp eller operere den på plass. 

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva det heter. Jeg venter fortsatt på timen på sykehuset. Jeg fikk en rift grad tre under fødsel, som har blitt verre i ettertid. Det er lege og gynekolog som har forklart at det sjeldent er noe å gjøre med, men at jeg vil få mer informasjon av sykehuset. Takk for gode tanker, det føles veldig meningsløst å ikke kunne gjøre noe med det.. 

Ok, da er det ikke så lenge siden fødsel? Jeg regner med du vil få informasjon på sykehuset. Om muskulaturen er revet fra hverandre kan det nok være mulig å reparere, er det derimot revet av fra beinet(avulsjon) er det verre. Det vil nok uansett være en lettelse å se hva som forårsaker problemene dine. Jeg fikk i alle fall en slags åpenbaring når jeg så muskulaturen min på ultralyd, og hvordan den ene siden ikke klarte å trekke seg sammen. Håper du får noen oppløftende svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...