AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Hei, Jeg er 35 uker på vei og sliter med halsbrann. Bruker Link tyggis og har prøvd Galieve tyggetabletter, men synes begge er kvalmende. Tenkte jeg skulle se om jeg fant et annet middel mot halsbrann, og lurte på om noen visste om et middel man kan ta og deretter drikke vann uten at det ødelegger effekten? Jeg er ganske tørst, men vil helst ikke måtte velge mellom å bli kvitt halsbrann eller å slukke tørsten (Ja, jeg får halsbrann av vann). Har mest lyst til å prøve Titralac siden man ikke må tygge de. Takknemlig for svar! Anonymkode: 72f12...485
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Hvorfor prøver du ikke bare Titralac? Du kan forøvrig tygge dem for raskere effekt. De smaker friskt av peppermynte, og du får et kalktilskudd. Anonymkode: 1a0ff...031 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Jeg brukte flytende gaviscon, funket som en kule. Synes tablettene var grusomme 🤢 Anonymkode: fb325...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Jeg tygger Gaviscon-tabletter og det står på pakken at man fint kan drikke vann etterpå. Jeg pleier å tygge tre tabletter før jeg legger meg og drikker vann gjennom hele natten, ca. 750 ml til sammen (sover dårlig ...). Anonymkode: e37bb...cb3
curiosity Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Flytende gaviscon her og, funker veldig bra. Liker ikke at det føles som pels på tennene etter tyggetabletter/tyggis🙈
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 Du må få i deg noe syrenøytraliserende hvis du skal drikke etterpå (tritalac, novaluzid, link). Slike som gaviscon og galieve er danner et skumlokk som brytes ved å drikke væske 😃 Anonymkode: 4f464...ade
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må få i deg noe syrenøytraliserende hvis du skal drikke etterpå (tritalac, novaluzid, link). Slike som gaviscon og galieve er danner et skumlokk som brytes ved å drikke væske 😃 Anonymkode: 4f464...ade Nei, det står spesifikt på Gaviscon-pakken at man fint kan drikke vann etterpå, og det er også min erfaring at det går helt fint. Anonymkode: e37bb...cb3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #8 Skrevet 29. november 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det står spesifikt på Gaviscon-pakken at man fint kan drikke vann etterpå, og det er også min erfaring at det går helt fint. Anonymkode: e37bb...cb3 Nei, det er ikke helt sant (snakker ikke om din erfaring). Det står på pakken at både vann og mat løser opp skumlokket. Men man kan innta vann i små mengder, det kan gå fint. Man kan ikke drikke masse vann slik TS sier at hun trenger. Jeg var svært plaget med halsbrann. Jeg ønsket å dø mange ganger. Og vann selv i små mengder opphevet virkningen og lindringen umiddelbart for mitt vedkommende. Anonymkode: 4f464...ade
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Skrevet 29. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke helt sant (snakker ikke om din erfaring). Det står på pakken at både vann og mat løser opp skumlokket. Men man kan innta vann i små mengder, det kan gå fint. Man kan ikke drikke masse vann slik TS sier at hun trenger. Jeg var svært plaget med halsbrann. Jeg ønsket å dø mange ganger. Og vann selv i små mengder opphevet virkningen og lindringen umiddelbart for mitt vedkommende. Anonymkode: 4f464...ade Litt vel dramatisk at du ønsket å dø av halsbrann. Har selv hatt kraftig halsbrann. Anonymkode: 6c372...a33
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Skrevet 29. november 2019 Tusen takk for svar! Prøvde flytende Gaviscon i forrige svangerskap og synes det var like kvalmende som Link og Galieve. Da går jeg for noe syrenøytraliserende som Titralac, forhåpentligvis klarer jeg å tygge de, i verste fall kan jeg svelge de. PS: Skjønner absolutt følelsen av å ville dø av halsbrann. Har ikke matlyst og orker ikke å drikke fordi jeg vet hva det fører til. Anonymkode: 72f12...485
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #11 Skrevet 29. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Litt vel dramatisk at du ønsket å dø av halsbrann. Har selv hatt kraftig halsbrann. Anonymkode: 6c372...a33 Da har du ikke hatt kraftig nok halsbrann til å forstå. Når du pådrar deg kjemisk bronkitt, hosteanfall til du får styrtoppkast rundt deg og det føles ut som du etser opp innvendig og lindring er så kortvarig.. Det tar livskvaliteten fra en, når det er konstant, hele døgnet, i et halvt år. Anonymkode: 4f464...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå