AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Min baby falt fra stellebordet og vi ringte legevakta umiddelbart og dro dit. Sjekka, lå over for observasjon og alt så fint ut. Gutten hadde ingen skader og vi prisa oss lykkelig for at det gikk bra. Selvfølgelig en stor feil, men jeg tenkte ikke på at han skulle falle i det jeg snudde meg fra han og skulle plukke opp noe. Nå har altså barnevernet kontaktet oss og vil ha et møte fordi de fikk bekymringsmelding fra legevakta. Jeg sitter med et stort spørsmålstegn her. Det ble vist ingen skader, vi gjorde det riktige og kontaktet med en gang, vi fikk ikke beskjed om at bekymringsmelding vil bli sendt og ingenting tydet på noe galt. Han har heller aldri hatt noen skader eller fall. Hvorfor kontakte bv da? Alle foreldre er utsatt for slikt, det kan skje den beste. Jeg hadde skjønt om bv ble kontakta hvis vi ikke dro til legevakt og baby fikk noen varige skader men det var jo ikke tilfelle. Vi er ressurssterke foreldre som prøver så godt vi kan å gjøre det aller beste for barna våre og "følge boka" så dette var en slag i magen og jeg er skikkelig skikkelig lei meg. Anonymkode: e02d8...dfe 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 28. november 2019 Dette bør være et varsko til alle som mener det er bedre å kontakte bv en gang for mye enn for lite. Å koble inn bv er alvorlig og ødelegger tryggheten for mange familier. Anonymkode: 207c8...d15 55
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 28. november 2019 Kan det ha vært andre ting de har reagert på? Andre skader? Tok dere det på alvor at du ikke skulle snudd deg vekk, eller bagatelliserte du det med at det kan skje alle? Du får sikkert vite mer på møtet hva bekymringen går ut på. Tviler på at de skal ta barnet fra dere. Anonymkode: 42844...8e1 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 28. november 2019 Det er fordi at alle som denger ungene sine også sier det samme, at det var et uhell. Anonymkode: df6cf...246 266
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 28. november 2019 Det kan være rutine, ta det med ro. Rydd huset og la dem komme og snakke med dere. Anonymkode: 607d7...e44 69
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 28. november 2019 Det er faktisk rutine. Anonymkode: 6763b...3a3 100
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Jeg tenker at de enten har meldt fordi de synes det var ekstremt uansvarlig av dere eller fordi de mistenker at skaden kom fra noen annet. Har dere spurt om å få kopi av bekymringsmeldingen? Anonymkode: 8c2c1...42f 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #8 Skrevet 28. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan det ha vært andre ting de har reagert på? Andre skader? Tok dere det på alvor at du ikke skulle snudd deg vekk, eller bagatelliserte du det med at det kan skje alle? Du får sikkert vite mer på møtet hva bekymringen går ut på. Tviler på at de skal ta barnet fra dere. Anonymkode: 42844...8e1 Nei, ALLE mister faktisk ikke ungene ned fra stellematta, og du tar virkelig alt for lett på dette... Anonymkode: 9b91b...cb0 152
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 Det kan være de har bitt seg merke i disse tingene du skriver her: "baby falt" (vs "jeg mista") og "det kan skje den beste" og "alle foreldre er jo utsatt for slikt". Men skjønner du er lei deg. Vi var på legevakt med brukket arm på femåring, dro fra et juleselskap, og vi fikk gjentatte spørsmål om hvordan det hadde skjedd, noe vi ikke visste helt, da han falt på barnerommet under lek med søskenbarn. Jeg skjønte først etterpå at de skulle avdekke om noe var galt. Men vi ble ikke meldt. Anonymkode: 641d2...e33 29
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at de enten har meldt fordi de synes det var ekstremt uansvarlig av dere eller fordi de mistenker at skaden kom fra noen annet. Har dere spurt om å få kopi av bekymringsmeldingen? Anonymkode: 8c2c1...42f Hadde de mistenkt skade evt annen skademekanisme, ikke hatt tillit til foreldrenes forklaring ville de sporenstreks blitt henvist nærmeste barneavdeling for nærmere vurdering. Ta det med ro. Dere har gjort alt rett ut fra hva du skriver. Foreldre som har noe å skjule kontakter ikke legevakten umiddelbart etter skaden har skjedd. hvor gammel er baby? Anonymkode: 6763b...3a3 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Skrevet 28. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min baby falt fra stellebordet og vi ringte legevakta umiddelbart og dro dit. Sjekka, lå over for observasjon og alt så fint ut. Gutten hadde ingen skader og vi prisa oss lykkelig for at det gikk bra. Selvfølgelig en stor feil, men jeg tenkte ikke på at han skulle falle i det jeg snudde meg fra han og skulle plukke opp noe. Nå har altså barnevernet kontaktet oss og vil ha et møte fordi de fikk bekymringsmelding fra legevakta. Jeg sitter med et stort spørsmålstegn her. Det ble vist ingen skader, vi gjorde det riktige og kontaktet med en gang, vi fikk ikke beskjed om at bekymringsmelding vil bli sendt og ingenting tydet på noe galt. Han har heller aldri hatt noen skader eller fall. Hvorfor kontakte bv da? Alle foreldre er utsatt for slikt, det kan skje den beste. Jeg hadde skjønt om bv ble kontakta hvis vi ikke dro til legevakt og baby fikk noen varige skader men det var jo ikke tilfelle. Vi er ressurssterke foreldre som prøver så godt vi kan å gjøre det aller beste for barna våre og "følge boka" så dette var en slag i magen og jeg er skikkelig skikkelig lei meg. Anonymkode: e02d8...dfe Jeg skjønner at du ble oppgitt. Faen altså, man skal visst ringe til barnevernet for alt mulig idag! Snart ringer man BV om barnet søler yogurt over t-skjorta. Anonymkode: 2060c...74e 17
Populært innlegg Misanthropis Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #12 Skrevet 28. november 2019 Eg syns det er flott de sjekker. har 4 barn , aldri mistet noen ned fra noe sted... så det syns jeg er unormalt å ikke klare passe på. ALLTID en hånd på barnet. Punktum! 146
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #13 Skrevet 28. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min baby falt fra stellebordet og vi ringte legevakta umiddelbart og dro dit. Sjekka, lå over for observasjon og alt så fint ut. Gutten hadde ingen skader og vi prisa oss lykkelig for at det gikk bra. Selvfølgelig en stor feil, men jeg tenkte ikke på at han skulle falle i det jeg snudde meg fra han og skulle plukke opp noe. Nå har altså barnevernet kontaktet oss og vil ha et møte fordi de fikk bekymringsmelding fra legevakta. Jeg sitter med et stort spørsmålstegn her. Det ble vist ingen skader, vi gjorde det riktige og kontaktet med en gang, vi fikk ikke beskjed om at bekymringsmelding vil bli sendt og ingenting tydet på noe galt. Han har heller aldri hatt noen skader eller fall. Hvorfor kontakte bv da? Alle foreldre er utsatt for slikt, det kan skje den beste. Jeg hadde skjønt om bv ble kontakta hvis vi ikke dro til legevakt og baby fikk noen varige skader men det var jo ikke tilfelle. Vi er ressurssterke foreldre som prøver så godt vi kan å gjøre det aller beste for barna våre og "følge boka" så dette var en slag i magen og jeg er skikkelig skikkelig lei meg. Anonymkode: e02d8...dfe Hvis det ikke var noen skader, hvorfor måtte dere ligge til observasjon over natten på legevakten? Anonymkode: 7fc76...af8 30
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #14 Skrevet 28. november 2019 1 minutt siden, Misanthropis skrev: Eg syns det er flott de sjekker. har 4 barn , aldri mistet noen ned fra noe sted... så det syns jeg er unormalt å ikke klare passe på. ALLTID en hånd på barnet. Punktum! ALLTID!!!!! Anonymkode: 6763b...3a3 47
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #15 Skrevet 28. november 2019 TS her Jeg prøvde ikke å bagatelliserte det der og gråt av redsel. Grunnen til at jeg skriver dette her er fordi jeg rett og slett har hørt slike historier fra andre og tenker at det har skjedd med mange andre enn meg og at det kan skje alle men at det selvfølgelig og helt og holdent ikke er riktig og at det er min feil. Det er alvorlig og jeg er helt klar over det og det sa jeg i legevakta også. Anonymkode: e02d8...dfe 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #16 Skrevet 28. november 2019 Dersom dere er foreldre som ikke skjønner hva som kan skade ungen, er det bra at dere kan snakke med noen om dette og at de blir trygge på at barnet deres er trygt. Dersom dere skjønner hva som kan være skadelig vil barnevernet forstå det, og dere kan da velge å bli fornærmet eller takknemlige for at noen ønsker å passe på at barnet deres er trygt. Det er da viktig å ikke bagatellisere dette som noe som kan skje når som helst, for det går an å velge å ikke snu seg bort uten å holde en hånd på barnet. Men når ulykken først var ute, høres det ut som dere gjorde det rette, og dette kommer sikkert til å gå helt fint. Anonymkode: 24eb5...794 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 Populært innlegg #17 Skrevet 28. november 2019 Ren rutine, prøv å ikke stresse deg opp - dette går supert. Legevakt får inn ekstremt mange fysiske skader på barn, og det er vanskelig å snappe opp de skadene som er påført vs uhell. Derfor har det nå blitt rutine, kun for å oppdage kritikkverdig forhold. Jobber selv i bransjen med skader på barn, og har selv meldt mange. Ikke nødvendigvis fordi jeg oppdager noe kritikkverdig på de få timene barnet og foreldrene er der, noen ganger rutine, noen ganger en liten magefølelse. Da lar jeg tvilen komme barnet til gode. Heldigvis for meg har jeg kun fått napp på 2 varsler av en hel haug, og priser meg lykkelig for det - for barnets beste Heller et varsel for mye enn et for lite. Barnevernet kommer, snakker og går ila rask tid og prøver også å fortelle dere at dette er rutine! Snu på flisa og tenk «så fint at bekymringsmeldinger blir sendt fra legevakt, såblir de barna som virkelig trenger det og som ikke blir sett, kaaanskje oppdaget. Vi har vårt på det rene, la de komme og utelukke oss » Anonymkode: 6d722...963 122
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #18 Skrevet 28. november 2019 Ulykker skjer, barn detter (også fra stellebord) hele tiden! Ikke la kommentarer på samvittighet treffe deg. Babyer som detter fra sofa, stellebord, ut av seng, ut av vogn, vogn ned grøftekant, vogn ned trapp - det skjer ukentlig! Ja, det skal ikke skje, men så gjør det det. Uhell. Dere har gjort det rette, legevakt og barnekirurgen får inn lignende hele tiden! Anonymkode: 6d722...963 20
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #19 Skrevet 28. november 2019 5 minutter siden, Misanthropis skrev: Eg syns det er flott de sjekker. har 4 barn , aldri mistet noen ned fra noe sted... så det syns jeg er unormalt å ikke klare passe på. ALLTID en hånd på barnet. Punktum! Vel, jeg hadde hånden min på barnet, men hun klarte å snu seg lynraskt og falle i gulvet! Legen meldte heldigvis ikke meg til barnevernet og barnet gikk det bra med. Anonymkode: 795fd...0cf 17
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #20 Skrevet 28. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Jeg prøvde ikke å bagatelliserte det der og gråt av redsel. Grunnen til at jeg skriver dette her er fordi jeg rett og slett har hørt slike historier fra andre og tenker at det har skjedd med mange andre enn meg og at det kan skje alle men at det selvfølgelig og helt og holdent ikke er riktig og at det er min feil. Det er alvorlig og jeg er helt klar over det og det sa jeg i legevakta også. Anonymkode: e02d8...dfe Ikke føl deg skyldig, jeg hadde hånden på barnet og snudde meg i et sekund, men barnet vred seg fort og hurtig og falt i gulvet. Heldigvis meldte ikke legen min meg til barnevernet og barnet gikk det bra med. Du må bare si det som det er, at det var et forferdelig uhell og at du er veldig lei deg. Anonymkode: 795fd...0cf 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå