Gjest en som lurer :) Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Har aldri prøvd selvbruningskrem før, men tenkte å prøve det nå. Har kommet frem til at St. Tropez høres ganske safe ut, etter mye skryt her inne. Tenkte da på skummet. Tror det er verdt pengene... Men hvor lenge varer en sånn 120 ml-flaske? Vet det kommer an på hvor ofte man bruker den, men hvor mange behandlinger cirka? Har noen andre spørsmål også, blir glad for svar :-) - Har hørt at fargen går fort vekk, noen her inne som har opplevd det? Kan f.eks. Fake Bake være bedre da? - Hvordan blir huden seende ut hvis man ikke "fyller på" med farge? Forsvinner det gradvis overalt, eller kan det bli ujevnt og skjoldete? - Har hatt litt problemer med uren hud i ansiktet (men har blitt bedre med Dermalogica), kan St. Tropez forverre problemene? - Går fargen vekk ved bruk av peeling og ansiktsmaske? Bruker det jevnlig, bl.a. for å holde kviser og andre urenheter borte.. vil helst fortsette med det..
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Hvis du forbereder huden godt med skrubbing i forveien, sitter fargen i opptil 7-10 dager. Grunnen til at man ikke kan forvente at selvbruner sitter lenger, er rett og slett at den kun farger det ytterste hudlaget, og de cellene skalles av regelmessig. Min erfaring med ST er at fargen forsvinner gradvis i løpet av noen dager. Hvis jeg vil være brun hele tiden, burde jeg nok fylle på hver 5.-6. dag, men det gidder jeg sjelden. Jeg pleier alltid å skrubbe bort gammel farge før jeg legger nytt lag, så resultatet skal bli jevnt. Jeg ville ikke brukt selvbruner på hud med urenheter, fordi det lett kan bli et ujevnt resultat. Peeling bidrar til at fargen blekner fortere, fordi det fjerner døde hudceller. Håper du ble litt klokere.
Gjest en som lurer :) Skrevet 30. mai 2005 #3 Skrevet 30. mai 2005 Håper du ble litt klokere. Ja, tusen takk for svar! Men vil du fraråde meg å prøve i det hele tatt da, siden jeg har litt uren hud? Er ikke spesielt mye, men litt "nupper" i panne og kinn... Og så lurer jeg på en annen ting, tenkte å kjøpe en selvbruner som egner seg for ansiktet også, siden jeg har inntrykk av at St Tropez ikke gjør det.. Men hva gjør man dersom de gir veldig ulik brunfarge? Hvordan har dere andre løst det med overgangen ansikt/hals/resten av kroppen?
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Jeg ville IKKE prøvd ST i ansiktet hvis jeg hadde uren hud, for den setter seg i porene og resultatet kan bli ujevnt. Hvorfor ikke prøve en egen selvbruner til ansikt? Jeg bruker Lancome Flash Bronzer, som er en gele som trekker fort inn. Fargeforskjellene er ikke nevneverdige, og jeg toner den også litt nedover halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå