AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #1 Skrevet 28. november 2019 Jeg har en jobb hvor jeg tripper og venter og håper på en fast ansettelse etterhvert. Den er nok ikke langt unna, men jeg gjør likevel alt jeg kan for å vise meg verdig. I begynnelsen av denne uka ble jeg syk, men ikke så syk at jeg ikke kunne jobbe. Men i går spurte jeg om jeg kunne få ha hjemmekontor i dag pga. feber, hode- og nakkevondt, gørr osv. Grunnen til at jeg spurte om hjemmekontor er pga. det er ting kun jeg kan gjøre, men det går fint å gjøre det hjemmefra. Men så kom jeg på i ettertid; kan dette virke veldig dumt? Kan dette ha en negativ tolkning på et vis? Hilsen paranoid vikar Anonymkode: 217b1...748
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Skrevet 28. november 2019 Nei absolutt ikke. Jeg får slike forespørsler innimellom fra våre vikarer og ser det som et godt initiativ for å få jobben gjort selv om man ikke er i toppform. Jeg sier alltid at de skal slappe av og bli frisk og at helsen kommer først, men at de må vurdere selv hvor mye de orker å jobbe. Så jeg setter pris på det, men har også forståelse for at dagen hjemme ikke blir fullt så effektiv som om personen var helt frisk og på kontoret. Anonymkode: 259e9...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Jeg tenker jo også at det må være positivt at man ønsker å tilrettelegge for å jobbe (når det er mulig) selv om man er syk. Anonymkode: bf7bd...877
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #4 Skrevet 28. november 2019 Jeg ville synes det var positivt. Jeg tar også ofte hjemmekontor hvis jeg er skikkelig snørrete/nyser masse/føler meg veldig smittefarlig og ekkel, men klar nok i toppen til å jobbe. Det er bedre at du jobber sakte hjemmefra noen timer, dersom du orker det, enn at du enten tar hele dagen som egenmelding eller karrer deg til kontoret og smitter alle kollegene dine. Anonymkode: d83e1...981 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Skrevet 28. november 2019 Det er veldig positivt. Ville vært ærlig om at jeg er syk og snørrete og smittsomt, men gjerne jobber hjemmefra. Pluss i boka 👏🏻 Anonymkode: 5daf4...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 Personalansvar for 24 personer i kontor og administrasjon her. Jeg liker sånt initiativ, men prøver også å pleie en kultur hvor det er rom for å hvile seg frisk om man er syk. Så nyansatte eller jevnlig pleier jeg å spørre om de er friske nok til å komme inn, og at dersom de er for syke til det (og det ikke er kritiske oppgaver) at det kan delegeres og oppfordre til å hvile ned egenmelding. Så litt både òg. Umiddelbart gir det inntrykk av at du har god arbeidsmoral. Men skjer det hyppig så kan det dra i andre retningen Åpenhet begge veier er bra. De færreste er friske året rundt. God bedring! Anonymkode: cfea7...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Takk for alle tilbakemeldinger! Da kan jeg ta det litt mer med ro - ts Anonymkode: 217b1...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå