Gjest LoisLane Skrevet 28. mai 2005 #1 Del Skrevet 28. mai 2005 Ifølge mannen min snorker jeg noe innmari. Har faktisk merket det selv, og har av og til ubehagelige opplevelser med en slags pustestopp (?) - jeg våkner av at jeg snapper etter pusten. Burde vel ta kontakt med legen men JÆLP jeg får hetta av tanken på å undersøkes langt pokker i vold oppi nesa. :hår: Noen som har erfaring med dette her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. mai 2005 #2 Del Skrevet 28. mai 2005 Søvnapné er ganske farlig så det burde du absolutt få sjekket. Ikke bare forstyrrer det søvnen din slik at du aldri blir ordentlig uthvilt, men det kan faktisk føre til f.eks. hjerteinfarkt. Her kan du lese litt om søvnapné. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #3 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei! Snorker visstnok forferdelig selv (så ille at sambo ikke får sove og av og til må legge seg på sofaen.. :oops: ) Jeg var til utredning på et søvnsenter (http://www.zzzz.no/), etter å ha snakket med fastlegen min. Der titter de i halsen og nesen din, og en liten stund etterpå kaller de deg inn til søvnregistrering for en natt. Dette betyr at du får en tynn slange gjennom nesen og ned i halsen/svelget, som måler antall pustestopp osv gjennom en natt. Ganske ekkelt for meg å få inn slangen, men andre som var der samtidig hadde ingen problemer med det! Du sover så minimum 6 timer med dette utstyret på deg (du kan få noe å sove på, og du ligger over på sykehuset.) Etter å sjekket "måleren", får du muligens tilbud om snorkeoperasjon. (Jeg fikk desverre ikke, da det ikke passet med min anatomi i halsregionen, men faren min har gjort det og snorker overhodet ikke lenger!) Anbefaler deg å sjekke nettsiden jeg skrev over her, og få deg en time hos fastlegen din. Av andre hjelpemidler mot snorking kan jeg anbefale en spray som heter "Snorenz", den fåes på helsekostbutikker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 30. mai 2005 #4 Del Skrevet 30. mai 2005 Der titter de i halsen og nesen din, og en liten stund etterpå kaller de deg inn til søvnregistrering for en natt. Dette betyr at du får en tynn slange gjennom nesen og ned i halsen/svelget, som måler antall pustestopp osv gjennom en natt. Ganske ekkelt for meg å få inn slangen, men andre som var der samtidig hadde ingen problemer med det! Jeg får høy puls bare jeg leser dette.... Men skjønner at jeg burde ta en tur til legen. Tror mannen min ville blitt glad for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2005 #5 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg får høy puls bare jeg leser dette.... Men skjønner at jeg burde ta en tur til legen. Tror mannen min ville blitt glad for det. Det høres værre ut enn det er! Når de kikker der, merker du det nesten ikke engang, kanskje bare føler deg litt dum av at noen skal titte i nesen din! Når det gjelder den slangen gjennom nesen og ned i halsen går det helt fint, de smører den med en bedøvelseskrem, og du "drar" den ned selv ved rett og slett å svelge en gang eller to! Jeg er en av de som brekker seg veldig lett (bare av å pusse tennene :oops: ), derfor jeg syntes det var ekkelt. Men ingenting å grue seg for, jeg lover! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marianna Panna i.i Skrevet 30. mai 2005 #6 Del Skrevet 30. mai 2005 Av andre hjelpemidler mot snorking kan jeg anbefale en spray som heter "Snorenz", den fåes på helsekostbutikker. Lykke til! Denne har jeg brukt, og den fungerer greit de første 3 nettene...Men, så går effekten over på et vis også snorker jeg like ille igjen. Jeg sovner liksom uten at jeg merker det på kvelden..og forstår ikke hva mannen prater om når han vekker meg og sier at jeg snorker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #7 Del Skrevet 31. mai 2005 Denne har jeg brukt, og den fungerer greit de første 3 nettene...Men, så går effekten over på et vis også snorker jeg like ille igjen. Jeg sovner liksom uten at jeg merker det på kvelden..og forstår ikke hva mannen prater om når han vekker meg og sier at jeg snorker.... Samme her! Har ikke brukt Snorenz noe særlig selv, men vet at pappa hadde god effekt av den. Lurte på å prøve snorkeplaster, noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 31. mai 2005 #8 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg sovner liksom uten at jeg merker det på kvelden..og forstår ikke hva mannen prater om når han vekker meg og sier at jeg snorker.... Jeg merker det til og med selv... har ikke prøvd snorkeplasteret, det hadde vært spennende å høre fra noen som har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 31. mai 2005 #9 Del Skrevet 31. mai 2005 Snakket nettopp med en som hadde brukt en spray som han kjøpte på apoteket. Han sprayet 2-3 spray i ganen om kvelden og snorkingen ble betydelig mindre. Vet ikke om dette er den samme sprayen som enkelte nevnte at de hadde kjøpt på helsekostbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snorkern Skrevet 31. mai 2005 #10 Del Skrevet 31. mai 2005 Da jeg var til utredning fikk jeg beskjed av legen om at en biteskinne kunne hjelpe: http://www.nasal.no/noiselezz.htm Har ikke kjøpt enda, men lurer på å gjøre det. Tror nok den er det mest effektive og seriøse hjelpemiddelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå