Gå til innhold

Gaveutpakkere!!

Anbefalte innlegg

Gjest sweetpea-ikke pålogget
Skrevet

Hvor mange "gaveutpakkere" er det vanlig å ha?? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha to. De skal pakke ut gaver i tiden mellom vielsen og middagen (gjestene oppholder seg i lokalet, med frukt og drikke, mens vi er hos fotograf) ca 1,5 t. Og blir de ikke ferdige fortsetter de når middagen er over. Begge jentene er 19 år.

Skrevet

Vi hadde nesten 60 gjester, og tre utpakkere.

De hadde litt over en time før middag, men rakk ikke å bli ferdige på denne tiden, og fortsatte etter middag.

Tror det er lurt å ha i hvert fall en person pr. 20 gjester, og huske på at det ofte kommer presanger fra folk som ikke er bedt - foreldrenes venner, barndoms naboer etc.

Kjedelig for utpakkerne om de går glipp av festlighetene - greit om man har noen unge kusiner eller slikt, men jeg måtte sette tre jevnaldrende venninner til jobben, og da var det viktig for meg at de ikke skulle bli stående halve festen.

I tillegg oppdaget jeg noen småfeil i gave-'registreringen' etterpå - som et gavekort som ikke var registrert, en gave som ikke var registrert i det hele tatt og slikt, som fort skjer når det er mange gaver og mye som skjer.

Med andre ord: Med mindre dere kan gå gjennom bordet neste dag, før dere pakker det ned, så er det viktig at noen tar en grundig gjennomgang før det hele pakkes ned!

Også lurt om man har èn person som tar seg av pengegaver og gavekort, slik at ikke de blir liggende fremme, særlig dersom man har festen på hotell eller lignende hvor uvedkommende fort kan komme til gavene.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde to, og jeg tror det gikk helt fint. Jeg hadde pakket opp det som var kommet til lokalene kvelden før.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde bare en gaveoppakker, ei venninne av meg (hadde ikke invitert venner i bryllupet) og jeg hadde selv pakket opp gavene vi fikk tidligere i uka. Fungerte bra syns jeg.

Måtte gå gjennom oversikten og gavene etterpå, for å være sikker på at alt var registrert o.l. da, det var ganske hektisk for henne en stund! :wink:

Skrevet

skal ha 2 jenter fra jobb - de er ikke invitert i bryllupet. Håper det blir bra!

Men jeg håper jo at endel gaver kommer før - så jeg kan åpne de selv!

Skrevet

Tror det er en fordel med to... eller fire om det skal gå rasende fort. Fordi man da kan jobbe i par, det har vært vanlig de tilfeller jeg har sett av gaveopppakking (selv har jeg ikke vært opppakker, men min mor har vært da jeg var yngre, og så på...) En åpner pakken, den andre skiver ned hvem man åpner fra, på en liste som er nummerert. Den som åpnet fester et klistremerketall lik nummeret på lista på pakken, og det samme nummeret på kortet, mens den som skriver liste skriver ned hva det var. Så går man videre til neste pakke. Reduserer faren for feilregistreringer/mangler. Og effektivt er det.

Gjest Teletubbien
Skrevet

Har avtalt med mine to venninner som kommer i bryllupet at de to og samboeren til hun ene skal ha ansvaret for å pakke opp mens vi er til fotografering.

De har ca 2 timer på seg og er tre stk, og vi har invitert 60 gjester. De pakkene som kommer før blir tatt med bort dit, men ikke åpnet og registrert før da av dem...

Den ene venninnen min som har hovedansvaret er skikkelig kjempestolt for oppdraget og ville kjøpe inn pen bok for å skrive gaveliste i osv osv :ler: - det er så gøy med sånne som er entusiastiske og giret sammen med oss :wink:

Skrevet

Vi hadde tre og jeg tror det gikk bra!!

En som skriver og loggfører, og to som pakker opp og klistrer lapper og plasserer.

Skrevet

Vi hadde to, men det var ei til som måtte steppe inn og hjelpe til når det ble som "værst". Tror gave utpakkerne våre hadde ganske god tid, vi dro fra kirken ca 14.45 og kom ikke til lokalet før nærmere 16.30

Skrevet

jeg skal ha to.. min søster og et søskenbarn.. de har "tryglet" meg om å hjelpe til. de er begge.. *tenke litt* 15 år..

Skrevet

Vi skal ha 3.

Tror egentli det hadde holdt lenge med 2 (vi er bare 40gjester i selskapet), men den ene er min niese på snart 15, og jeg er redd hun blir fort utolmodig og lei, så derfor har jeg spurt en venninne om å hjelpe til ekstra (og sammtidig holde niesen min litt "i ørene" ved behov)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...