Gå til innhold

Finnes det alternativer til maskeringstape/malertape?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nordboer

Jeg skal male vitrineskapet vårt i løpet av sommeren. Det har mange glassdører med mange ruter og sprosser. Må jeg til å teipe med maskeringstape for ikke å få maling på glasset, eller finnes det alternativer? Gruer meg til teipinga, og jeg synes sjelden jeg får det helt nøyaktig i hjørner og sånn.

På forhånd takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ggjest

bruk en nal eller lag en lignende dings. det kan være det finnes et lignende produkt i malingsbutikken, finnes iallefall i england. du setter denne mot glasset og maler inntil, løft den bare vidre etterhvert som du jobber. ellers så kan en stø hånd gjøre jobben, søler du oljemaling på glasset, et det bare å skrape av med sånn glass-skrape når malinga er tørr (etter et par dager) det er enkelt og raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det går an å ta ut glasset. Ofte er disse festet med en list som går hele veien rundt. Denne er som regel veldig tynn, så den kan brekkes av og erstattes med en ny etterpå.

Det finnes verktøy som kan brukes i stedet for tape. Et blad som legges inntil. Men det er ikke lett å unngå at denne får maling på seg og det er lett å søle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å droppe maskeringstapen (en forferdelig oppfinnelse :ler: ). Problemet emd den er jo at det alltid sniker seg maling under tapen.

Jeg bruker altså aldri maskeringstape. Kjøp en rund kvalitetpensel...Jordans med rødt skaft er bra.

Når du maler...hviler du utsiden av hånden (siden med lillefingeren på) på treverket, mens du kun ved hjelp av bevegelse i håndleddet fører penselen nedover langs glasset i rett linje. Ha q-tips lett tilgjengelig...de er supre å bruke hvis du allikevel skulle være litt uheldig (ny q-tips for hvert uhell). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk noe som heter "Maskeringsblad"

det er en smart liten sak som man legger inntil vinduet og flytter med seg,,

trur det koster omtrent 30 kr

se på

www.jordan.no

trur det ligger bilder av den der.. vi selger i allefall den fra jordan på jobben min.. kundene blir veldig fornøyde når jeg forteller de om den... så slipper de å maskere vinduene sine.

Et lite tips.. kan være lurt å ha med en klut og tørke over den dersom det blir maling på den.,.slik at det ikke farger over på neste rute...(dersom man plutslig finner på å snu den feil vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...