Gå til innhold

Orker ikke sønnen min lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ringt til barnevernet flere ganger, men de tar tydeligvis ikke hintet. I morgen skal jeg parkere vognen inne på helsestasjonen, så skal jeg gå fra han. Her er han ikke velkommen lenger. Det er tydelig at det er noe jeg gjør feil når han er glad og babler med alle, men med en gang han kommer til meg bare skriker han. Slik er det konstant, akkurat som om jeg prøver å kvele han eller noe. Er jævla lei "velmente" tips fra andre besserwissere som mener de takler han bedre enn meg. Nå kan de vær så god få lov til å oppdra han selv!

Anonymkode: 0e8a7...572

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. I morgen tar du med deg babyen og drar til fastlegen. Der forklarer du hvordan du har det og krever hjelp. Du er deprimert. 

Anonymkode: f38f7...32d

• Liker 32
Skrevet

Barnet merker at du er anspent og ikke har det bra. Dra til legen. Jeg skal ikke si det blir bedre, det kan jeg ikke garantere, men forsøk - for barnets skyld - å få hjelp selv. Å ikke føle seg ønsket er den verste følelsen for et barn. 

• Liker 7
Skrevet

Barnet sier ifra ved å skrike til deg og ikke til andre, fordi du er barnets trygge havn. 

Søk hjelp ts, dette finnes det god hjelp for. 

Anonymkode: 563ee...19d

• Liker 20
Skrevet

Snakk med de på helsestasjonen! 

Anonymkode: 3ecfb...793

• Liker 3
Skrevet

Han skriker med deg fordi han er trygg på deg. Ikke plasser han utenfor helsestasjonen, dra heller på legevakten og fortell hvordan du har det.

Anonymkode: 5c8c0...3a0

• Liker 6
Skrevet

Avlastningshjem kan hjelpe 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner du er fortvilt. Men du høres sint ut. Når du er sint og brå og tenker som du gjør overfører du dette til barnet ditt.. dere får en dårlig relasjon. 

Det du trenger er hjelp til å takle han. Har barnet en far? Besteforeldre? Kan noen passe han noen timer så du får hvilt deg litt? 

Anonymkode: a671a...46d

Skrevet

Ut fra det du skriver, så høres det ut som det beste for barnet. 
håper han får et godt liv , fylt med uendelig kjærlighet.

Anonymkode: 18916...9ac

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skriker med deg fordi han er trygg på deg. Ikke plasser han utenfor helsestasjonen, dra heller på legevakten og fortell hvordan du har det.

Anonymkode: 5c8c0...3a0

Det at han skriker med mor hele tiden fordi han er trygg med henne faller på sin egen urimelighet. Dette vet vi ikke. Kan hende barnet får relasjonstraumer. Dersom mor er deprimert og barnet blir skremt og utrygt rundt henne trenger de begge hjelp. 

TS gå til legen i morgen den dag. Dette kan dere få hjelp til. 

Anonymkode: a7d79...582

• Liker 7
Skrevet

Ring akutteamet på ditt lokale dps..

Anonymkode: dfd82...e73

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ring noen NÅ!!

Du tenker ikke klart og det virker som det er endel du sliter med bevisst eller ubevisst som gjør at du tenker du skal gjøre noe slikt mot han og mot deg.

Du forteller at du skal gjøre noe du ikke har tenkt igjennom. Det er helt OK å få slike tanker, men så finnes det flere måter å håndtere situasjonen på. Å levere barnet på helsestasjonen er ikke en god måte!

Du trenger hjelp! Oppsøk hjelp før du velger å gi fra deg barnet på en måte som vil være traumatiserende for både deg og sønnen din!

Ta vare på deg selv! 

Endret av loveli
Skrevet

Jeg håper i det lengste at dette bare er en utblåsning på kg etter en lang og slitsom dag, men ser du skriver at du har kontaktet bv ved flere anledninger, så det betyr nok du har gått med disse tankene over lengre tid? 

Du må få hjelp, for din egen del og spesielt for barnet ditt. Barn fortjener en forelder som har det bra med seg selv. 

Som nevnt ovenfor, ring akutt teamet før du gjør noe du vil angre på.

• Liker 2
Skrevet

Barn er ikke vanskelig, de har det vanskelig 💔 Jeg får så vondt i meg av alle trådene om foreldre som ikke liker/angrer på barna deres. Og barna er sannsynligvis fullstendig klar over at de er uønsket. Selvfølge er de utagerende, negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet.

Skaff hjelp nå!!

Anonymkode: ec7eb...7fd

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er ikke vanskelig, de har det vanskelig 💔 Jeg får så vondt i meg av alle trådene om foreldre som ikke liker/angrer på barna deres. Og barna er sannsynligvis fullstendig klar over at de er uønsket. Selvfølge er de utagerende, negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet.

Skaff hjelp nå!!

Anonymkode: ec7eb...7fd

Ut ifra HI virker barnet lite siden TS snakker om at han er i vogn.

Dette er nok litt mer komplekst enn at TS ikke liker barnet sitt, så synes du kan holde deg for god til slike kommentarer som dette.

TS trenger hjelp i en vond situasjon.

Anonymkode: 96d6a...58f

• Liker 5
Skrevet

sånn var sønnen min med meg også når han var baby. Han kun hylskrike hos meg men så fort bestemoren hans fikk han i armene så ble han helt stille å var fornøyd. Babyen merket nok at jeg var aspent og urolig. Jeg var deprimert å helsestasjpnen mente at sånt merker babyen. 

vær så snill å oppsøke legen din å få hjelp! Du kommer helt sikkert til å angre om du gir fra deg barnet. Har selv vært så langt nede og utslitt at jeg hadde helt seriøst tenkt å gi han fra meg;men er så glad for at jeg aldri det,nå har verdens beste gutt på 8 år som betyr alt for meg! Jeg fikk hjelp å det kan du også få.

Anonymkode: 329a0...1bd

• Liker 7
Skrevet

Har du noen som kan avlaste deg? Det hjalp mye her å kunne sove ut skikkelig mens noen passet sønnen min i noen timer.

Anonymkode: 329a0...1bd

• Liker 1
Skrevet

Dersom man legger skylden på en baby som ikke forstår noe, så er man ikke egnet til å ha barn uansett. Det er som å kjøre fra en kattunge fordi man syntes den klorer for mye. Det betyr at man ikke er egnet som katteeier

Anonymkode: 4e19a...929

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man legger skylden på en baby som ikke forstår noe, så er man ikke egnet til å ha barn uansett. Det er som å kjøre fra en kattunge fordi man syntes den klorer for mye. Det betyr at man ikke er egnet som katteeier

Anonymkode: 4e19a...929

Du har tydeligvis ikke hørt om fødselsdepresjon.

Anonymkode: a2257...6cd

• Liker 10
Skrevet

Ingen her vet bakgrunnen til denne situasjonen. Ja, det kan hende at TS er deprimert, men det kan også hende at hun ikke evner å se barnets behov og gi den det den trenger. Jeg er enig i at TS bør oppsøke fastlege og ta det derfra. 

Hva er planen din videre hvis du etterlater barnet på helsestasjonen? Andre kommer jo til å skjønne at du ikke har et barn lenger, og knytte det opp til deg. Jeg kan ikke tenke meg at dette her er på den helt riktige siden av loven. 

Anonymkode: 854d0...fe0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...