AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Hva gjør man når mor ikke respekterer at jeg ikke ønsker kontakt? Hun er ufattelig slem person og oppveksten min var preget av omsorgssvikt. Men hun lar meg ikke være i fred. Jeg er voksen. Jeg har blokkert henne på telefonen og Facebook. Likevel sender hun brev maskinskrevet, sender meg mail og fisker etter info fra andre. Jeg kan ikke engang legge ut noe på finn i fred og ro. Hun er en skummel dame og har ingen gode intensjoner. Jeg svarer henne ikke. Jeg går nå på dps å takler ikke dette nå. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å stoppe? Anonymkode: 5875f...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Anmeld henne for trakassering og/eller få et besøksforbud. Anonymkode: 227ea...5a8 27
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anmeld henne for trakassering og/eller få et besøksforbud. Anonymkode: 227ea...5a8 Må det ikke mer til for at man kan få det? Hun driver jo med psykisk vold, men vanskelig å dokumentere sånn i forhold fysisk vold. Men kan sjekke det ut, takk. Ts Anonymkode: 5875f...c7d 1
Lorieen Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Anmeld for trakassering og be om besøksforbud. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 13 minutter siden, Lorieen skrev: Anmeld for trakassering og be om besøksforbud. Jeg eller samboeren min har alltid kastet brev og slettet meldinger og mail jeg har fått oppigjennom, jeg tror ikke dette vil gå under såpass alvorlig at jeg får innvilget det 😔 Jeg leste at man kan få en advokat til å skrive et brev, så kanskje det er veien å gå for å få henne til å slutte? Føler meg så kvelt av henne. Ts Anonymkode: 5875f...c7d 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg eller samboeren min har alltid kastet brev og slettet meldinger og mail jeg har fått oppigjennom, jeg tror ikke dette vil gå under såpass alvorlig at jeg får innvilget det 😔 Jeg leste at man kan få en advokat til å skrive et brev, så kanskje det er veien å gå for å få henne til å slutte? Føler meg så kvelt av henne. Ts Anonymkode: 5875f...c7d Ta vare på det som kommer heretter, så har du noe å vise til ved en senere anledning hvis ikke brev fra advokat fungerer. Anonymkode: 62590...55a 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta vare på det som kommer heretter, så har du noe å vise til ved en senere anledning hvis ikke brev fra advokat fungerer. Anonymkode: 62590...55a Ja, skal gjøre det fremover. Hun er nok ute etter å provosere da hun kommer med stikkere vær gang hun tar kontakt. Forteller meg hvor slem jeg er, krever ting av meg, kommer med påstander som ikke er sanne og spør meg hvorfor jeg gjør det og det, som hun tydeligvis har klart å grave frem på nettet om meg . Alt jeg ønsker er å ikke ha henne i livet og at hun lar meg være i fred. Ts Anonymkode: 5875f...c7d 1
Troverdigheten Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Må det ikke mer til for at man kan få det? Hun driver jo med psykisk vold, men vanskelig å dokumentere sånn i forhold fysisk vold. Men kan sjekke det ut, takk. Ts Anonymkode: 5875f...c7d Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt, du mottar jo bevismateriale støtt og stadig. 3
exictence Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 At hun kaller deg slem, er mer enn nok til å få offentlig hjelp til å la være å kontakte deg, dersom du sier som voksen at du vil det.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 6 minutter siden, Troverdigheten skrev: Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt, du mottar jo bevismateriale støtt og stadig. Ja i rykk og napp. Det går jo selvsagt an å prøve, men ville nå heller tro det måtte litt mer voldsomme ting/hendelser til først. Utad ser det kanskje ikke så ille ut, men med tanke på bakgrunnen og alt hun har gjort mot meg fra jeg var barn til voksen er ganske ille og skaper med seg mye stress i hverdagen. Ts Anonymkode: 5875f...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Skrevet 28. november 2019 Hvis du skal anmelde så kan det være en fordel å dokumentere det hun driver med ja. Da har du litt mer håndfaste beviser. Det er jo en jurist som beslutter om besøksforbud skal innvilges i en straffesak. Du kan jo også si til henne rett ut at hvis hun ikke slutter å ta kontakt med deg så kommer du til å anmelde henne og begjære besøksforbud. Anonymkode: 423bc...af6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #12 Skrevet 28. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal anmelde så kan det være en fordel å dokumentere det hun driver med ja. Da har du litt mer håndfaste beviser. Det er jo en jurist som beslutter om besøksforbud skal innvilges i en straffesak. Du kan jo også si til henne rett ut at hvis hun ikke slutter å ta kontakt med deg så kommer du til å anmelde henne og begjære besøksforbud. Anonymkode: 423bc...af6 Takk. Jeg bare orker ikke å ta kontakt med henne da blir det som regel mye verre fra hennes side. Men jeg har sagt i fra mange ganger tidligere om at hun må la meg være i fred og ikke kontakte meg. At jeg ikke ønsker å motta brev, mail eller lignende fra henne. Anonymkode: 5875f...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #13 Skrevet 28. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg bare orker ikke å ta kontakt med henne da blir det som regel mye verre fra hennes side. Men jeg har sagt i fra mange ganger tidligere om at hun må la meg være i fred og ikke kontakte meg. At jeg ikke ønsker å motta brev, mail eller lignende fra henne. Anonymkode: 5875f...c7d Si fra en gang til, skriftlig, på mail. Vær saklig og tydelig, ikke fall for fristelsen til å slenge med leppa (sier ikke at du gjær/har gjort det, men hadde forstått om det var fristende i situasjonen). Ved å sende en mail nå, skaffer du deg bevis på at du har sagt fra. Alt som kommer til deg etter mailen vil da ses på som mer alvorlig, fordi du beviselig har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Anonymkode: 62590...55a 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #14 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Si fra en gang til, skriftlig, på mail. Vær saklig og tydelig, ikke fall for fristelsen til å slenge med leppa (sier ikke at du gjær/har gjort det, men hadde forstått om det var fristende i situasjonen). Ved å sende en mail nå, skaffer du deg bevis på at du har sagt fra. Alt som kommer til deg etter mailen vil da ses på som mer alvorlig, fordi du beviselig har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Anonymkode: 62590...55a Tusen takk for gode råd ❤️ Jeg skal sende henne en kort og saklig mail som du sa. I og med at hun har tatt kontakt nå nylig. Jeg har jo vært usaklig med henne før jeg kuttet kontakten. Hun har en forunderlig måte å trykke på knappene mine så jeg blir sint og frustrert, veldig manipulerende og gjort ufattelig stygge ting mot meg. Hun drar da frem "sympatikortet" og går rundt til familie og venner. Så jeg har måtte kuttet kontakten med mange for å få fred. Men nå orker jeg ikke å ha noe med henne å gjøre, jeg ønsker bare fred. Anonymkode: 5875f...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #15 Skrevet 28. november 2019 Jeg støtter tipsene over. Gi henne tydelig, skriftlig beskjed. Samle bevis. Gå til politiet med en gang du har fem-seks henvendelser. Og for guds skyld, aldri LES henvendelsene hennes! Be mannen din eller en venn slette dem for deg. Brev: Kryss ut adressen din, skriv "Returner til sender", og legg tilbake i en postkasse. E-post: Marker alle e-poster fra henne som spam. Da slettes de og ev. framtidige e-poster fra samme adresse havner rett i spam-filteret. Finn: Enten lag deg ny profil, eller velg "Ikke la personer se profilen min før de har kontaktet meg" e.l. når du legger ut annonser. Da står det bare "Finn-bruker" fram til noen har sendt deg melding i Finn-systemet. Anonymkode: 1e940...dd9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #16 Skrevet 28. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg støtter tipsene over. Gi henne tydelig, skriftlig beskjed. Samle bevis. Gå til politiet med en gang du har fem-seks henvendelser. Og for guds skyld, aldri LES henvendelsene hennes! Be mannen din eller en venn slette dem for deg. Brev: Kryss ut adressen din, skriv "Returner til sender", og legg tilbake i en postkasse. E-post: Marker alle e-poster fra henne som spam. Da slettes de og ev. framtidige e-poster fra samme adresse havner rett i spam-filteret. Finn: Enten lag deg ny profil, eller velg "Ikke la personer se profilen min før de har kontaktet meg" e.l. når du legger ut annonser. Da står det bare "Finn-bruker" fram til noen har sendt deg melding i Finn-systemet. Anonymkode: 1e940...dd9 Tusen takk ❤️ Det skal jeg absolutt gjøre. Hun sender brevene slik at jeg må hente de på posten og skrive under, vi har en del kontakter i USA som også sender brev og pakker slik. Men skal få mannen til å åpne det fremover. Anonymkode: 5875f...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #17 Skrevet 28. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk ❤️ Det skal jeg absolutt gjøre. Hun sender brevene slik at jeg må hente de på posten og skrive under, vi har en del kontakter i USA som også sender brev og pakker slik. Men skal få mannen til å åpne det fremover. Anonymkode: 5875f...c7d Når du går for å hente ut brevene, kan du be om å få brevet først. Ser du at det er fra henne, sier du bare ifra at du ikke ønsker å hente det ut, og at det skal gå i retur. Ev. tar du det imot, mannen leser det, og han legger det i en eske som du sendere skal vise til politiet. ❤️ Anonymkode: 1e940...dd9 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #18 Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du går for å hente ut brevene, kan du be om å få brevet først. Ser du at det er fra henne, sier du bare ifra at du ikke ønsker å hente det ut, og at det skal gå i retur. Ev. tar du det imot, mannen leser det, og han legger det i en eske som du sendere skal vise til politiet. ❤️ Anonymkode: 1e940...dd9 Takk det skal jeg gjøre ❤️ Jeg sendteven kort og saklig mail til henne og har fått to i retur. Jeg har ikke lest de, men så av første linje at det var ikke noen hyggelig melding. Anonymkode: 5875f...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #19 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk det skal jeg gjøre ❤️ Jeg sendteven kort og saklig mail til henne og har fått to i retur. Jeg har ikke lest de, men så av første linje at det var ikke noen hyggelig melding. Anonymkode: 5875f...c7d Bra at du har gitt beskjed til henne. Nå bør du merke e-postadressen hennes som spam, eller sette opp en regel som gjør at den automatisk går i en egen mappe (hvis du vil samle bevis til politiet). Da slipper du å se dem, og så kan mannen din printe dem ut etter hvert. Anonymkode: 1e940...dd9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #20 Skrevet 28. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg støtter tipsene over. Gi henne tydelig, skriftlig beskjed. Samle bevis. Gå til politiet med en gang du har fem-seks henvendelser. Og for guds skyld, aldri LES henvendelsene hennes! Be mannen din eller en venn slette dem for deg. Brev: Kryss ut adressen din, skriv "Returner til sender", og legg tilbake i en postkasse. E-post: Marker alle e-poster fra henne som spam. Da slettes de og ev. framtidige e-poster fra samme adresse havner rett i spam-filteret. Finn: Enten lag deg ny profil, eller velg "Ikke la personer se profilen min før de har kontaktet meg" e.l. når du legger ut annonser. Da står det bare "Finn-bruker" fram til noen har sendt deg melding i Finn-systemet. Anonymkode: 1e940...dd9 Det er jo litt dumt å returnere brev og la mail gå til sletting som spam dersom man vil samle bevis. Man kan vel ikke anmelde noen for trakassering fordi vedkommende har sendt mail og brev, uten å kjenne til korrespondansens innhold først. Anonymkode: 61adf...c6b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå